Bunnys Blomster!

Illustrasjonsbilde.

Dette innlegger oppdateres etterhvert som jeg leser og lærer om nye planter. Det har blitt en del etterhvert.

Jeg har lært mye, og oppdaget mange utrolig fascinerende vekster. Synes det har vært utrolig moro. Håper dere som følger med synes dette er litt moro også, og at noen av innleggene er både til inspirasjon for ideer til planter i hjemmet, på balkongen, i hagen og så videre.

Ballblom.

Det vil komme en blomst eller plante innimellom, når de dukker opp av seg selv, men langtfra hver dag. Bunny er jo den beste og mest alternative  bloggen som eksisterer i dag, så bare å følge med videre. Skriver om mye forskjellig. Om dere ikke liker alt jeg poster, så vil det vel alltid være noe dere kan like 😜

Blåregn.

Anyways, hvis dere klikker på linkene under så kan dere lese om den aktuelle planten det gjelder. Det er masse helt spesielle ganske utrolige planter her blandet med de mest populære vanlige hus- og hageplanter. Jeg lover, det er helt fantastisk!!

Takk for at dere er her!!

Klikk i vei, og del gjerne!

Afrikalilje.

A:

🐰 Afrikalilje 🐰 Afrikansk Hydnora 🐰 Aglaonema 🐰 Akeleie 🐰 Alperose 🐰 Amorphophallus 🐰 Andemat 🐰 Andeorkidé 🐰 Apeansikt Orkidé 🐰 Apehånd 🐰 Asarina 🐰 Askrot 🐰

B:

🐰 Ballblom 🐰 Begernøkleblom 🐰 Begonia Rex 🐰 Bekkeblom 🐰 Bergfrue 🐰 Bittekonvall 🐰 Bladlilje 🐰 Blodbeger 🐰 Blodkløver 🐰 Blomkarse 🐰 Blomst fire 🐰 Blue Mink 🐰 Blådaggry 🐰 Blåkorg 🐰 Blå praktspragle 🐰 Blåpraktvindel 🐰 Blåregn 🐰 Blåsymre 🐰 Blåveis 🐰 Blå venus fluefanger 🐰 Brudeorkidé 🐰 Bukkeblad 🐰 Bunny Ears (Cactus) 🐰 Bunny Ears (Viola) 🐰 Bunny Tail 🐰 Busklilje 🐰 Buskmure 🐰

C:

🐰 Camellia 🐰 Celiosa 🐰 Chilensk klokkeblomst 🐰 Cineraria 🐰 Clivia 🐰 Copihue 🐰

Dansende jenter.

D:

🐰 Dagens øye 🐰 Dahlia 🐰 Daisy 🐰 Dansende dame orkidé 🐰 Dansende jenter 🐰 Darth Vader Orkidé 🐰 Davidsommerfuglbusk 🐰 Den hellige ånds orkidé 🐰 Den hvite Egretblomsten 🐰 Den nederlandske iris 🐰 Den østlige dronningen av Sheba (Orkidé) 🐰 Djevelens hånd 🐰 Djeveltunge 🐰 Drageblomst 🐰 Dragelilje 🐰 Dragon Breath 🐰 Drakondia 🐰 Dueorkidé 🐰 Duftranke 🐰 Dukkeøyne 🐰 Duppesoleie 🐰 

E:

🐰 Edderkoppblomst 🐰 Edderkopporkidé (Brassia) 🐰 Edeltåre/dråpe 🐰 Edelweiss 🐰 Elefantfot 🐰 Elefantøre 🐰 Engelorkidé 🐰 Engleorkidé 🐰 Engletrompet 🐰 Englevinger (Kaktus) 🐰 Epsomsalt 🐰 Erica 🐰 

Den østlige dronningen av Sheba.

F:

🐰 Fakkelblomst 🐰 Falsk Paradisfugl 🐰 Fjelldronning 🐰 Fjellhvitkurle (Orkidé) 🐰 Flaggermusblomst 🐰 Flammelantana 🐰 Flammelilje 🐰 Flamingoblomst 🐰 Flaskelilje 🐰 Flekkmarihånd (Orkidé) 🐰 Flerfarget Tusenfryd 🐰 Flyvende andeorkidé 🐰 Flittiglise 🐰 Flueblom (Orkidé) 🐰 Forgetmenot 🐰 Forglemmegei 🐰 Fredslilje 🐰 Frynsete Orkidé 🐰 Fuksia 🐰 Følsom mimosa 🐰

G:

🐰 Gammelkjerringblomst 🐰 Gaukesyre 🐰 Gazania 🐰 Geitklauv 🐰 Georgine 🐰 Gigantiske Padma 🐰 Gjøkesyre 🐰 Gloriosa 🐰 Grønnedderkopp Orkidé 🐰 Gullkulekakus 🐰 Gullregn 🐰 Guzmania 🐰 Gåsunger 🐰

Hortensia.

H:

🐰 Hageridderspore 🐰 Hamamelis 🐰 Handblomst 🐰 Hanekam 🐰 Happy Alien plant 🐰 Harehale 🐰 Hawaiirose 🐰 Heavenly Blue 🐰 Hengelilje 🐰 Hestehov 🐰 Hestekastanje 🐰 Hibiskus 🐰 Hjulblomst 🐰 Hjerteblomst 🐰 Hollandiris 🐰 Honningblom/Honningblomst (Orkidé) 🐰 Hortensia 🐰 Hosta 🐰 Hoya 🐰 Huldreblom (Orkidé) 🐰 Humleorkidé 🐰 Hummerklo 🐰 Hvite Dupper 🐰 Hvitfuglblomst 🐰 Hvit korallkaktus 🐰 Hyasint 🐰 Høstsommerfuglbusk 🐰

I:

🐰 Ildtopp 🐰 Italiensk Orkidé 🐰

Hummerklo.

J:

🐰 Jomfru Marias hånd 🐰 Jomfru Marjablomst 🐰 Jonsokkoll 🐰 Jordbærkaktus 🐰 Julekaktus 🐰 Julerose (hybrid) 🐰 Julestjerner 🐰

K:

🐰 Kakaduebalsam 🐰 Kamelia 🐰 Kaninører (Fiol) 🐰 Kaninører (Kaktus) 🐰 Kaprifol 🐰 Kattelabber 🐰 Keiserkrone 🐰 Kinesisk pengeplante 🐰 Kirsebærblomst 🐰 Kirsebærtre 🐰 Kjellerhals 🐰 Kjerringtenner 🐰 Kjus 🐰Kjæresteblomst 🐰 Klatrelilje 🐰 Klatreløvemunn 🐰 Klivia 🐰 Klokken fire blomst 🐰 Klokkeranke 🐰 Klosterklokke 🐰 Kongebegonia 🐰 Kornblomst 🐰 Kristi blodsdråpe 🐰 Kristi Tornekrone 🐰 Kristplante 🐰 Krokus 🐰 Krypjonsokkoll 🐰 Kusymre 🐰 Kysseblomst 🐰

Lotus.

L:

🐰 Lattermild humleorkidé 🐰 Lavendel 🐰 Leirfivel 🐰 Levende stein 🐰 Lewisia 🐰 Likblomst 🐰 Likplante 🐰 Liljekonvall 🐰 Lilje(r) 🐰 Lipstickplant 🐰 Lithops 🐰 Lobelia 🐰 Lotus 🐰 Lykkelige romvesen 🐰 Lyng 🐰 Løvemunn 🐰 Løytnantshjerte 🐰

M:

🐰 Madonnalilje 🐰 Magic Flower 🐰 Magnolia 🐰 Maiblom 🐰 Maidenhair Vine 🐰 Maikatt 🐰 Mammillaria 🐰 Maria Gullsko 🐰 Margeritt 🐰 Marihånd (Orkidé) 🐰 Marikjortel 🐰 Marikåpe 🐰 Marisko (Orkidé) 🐰 Maristakk 🐰 Marsklosterklokke 🐰 Mexikansk håndtre 🐰 Mirakelblomst 🐰 Misjonærplante 🐰 Mistelteinkaktus 🐰 Mjølkegras 🐰 Mjølkekross 🐰 Morgenfrue 🐰 Moses brennende busk 🐰 Muehlenbeckia 🐰 Myrkong 🐰 Mønjeklivia 🐰 Mønjelilje 🐰 Månekaktus 🐰

Nattens dronning.

N:

🐰 Natallilje 🐰 Nattfiol (Orkidé) 🐰 Naken Mann Orkidé 🐰 Nattens Dronning 🐰 Natt og dag 🐰 Nellik 🐰 Novemberkaktus 🐰 Nøkkerose 🐰 Nålepute 🐰

O:

🐰 Orkidé 🐰

Paradisfuglblomst.

P:

🐰 Pagodeblomst 🐰 Pansy 🐰 Papegøyebalsam 🐰 Papegøyeblomst 🐰 Parfymetre 🐰 Pasjonsblomst 🐰 Paradisfuglblomst 🐰 Paradisspinner 🐰 Pauli Øye 🐰 Pelargonia 🐰 Penisblomst 🐰 Penis-plante 🐰 Perlehyasint 🐰 Pletter i luften 🐰 Pohuehue 🐰 Porselensplante 🐰 Potentilla 🐰 Prairie Smoke 🐰 Praktlewisia 🐰 Praktridderspore 🐰 Praktspragler 🐰 Praktvindel 🐰 Prikkaktus 🐰 Primula 🐰 Purpurmarihånd (Orkidé) 🐰 Purpurpraktvindel 🐰 Puselabber 🐰 Påfuglblomst 🐰 Påskekaktus 🐰 Påskelilje 🐰 

Q:

🐰 Quesnelia 🐰

R:

🐰 Rafflesia 🐰 Regnbuerose 🐰 Reveamarant 🐰 Revehale 🐰 Ricinus 🐰 Ridderspore 🐰 Ringblomst 🐰 Rhododendron 🐰 Rose av Nilen 🐰 Roser 🐰 Rutelilje 🐰 Rødlin 🐰 Rødsoppblomst 🐰 r meg ikke 🐰 Røsslyng 🐰

Slipperflower (cu).

S:

🐰 Safran 🐰 Sagiso 🐰 Saint Paulia 🐰 Sanseplante 🐰 Selje 🐰 Seljepuser 🐰 Sensitiv mimosa 🐰 Sjakalkos 🐰 Sjakalmat 🐰 Sjømannstrøst 🐰 Skarlagenslin 🐰 Skogmarihand 🐰 Skogstjerne 🐰 Slipperflower (Calceolaria uniflora) 🐰 Slipperflower (Calceolaria) 🐰 Småhjerte 🐰 Snapdragon 🐰 Snøklokker 🐰 Soleihov 🐰 Solhatt 🐰 Solsikke 🐰 Sommerfuglbusk 🐰 Sprout 🐰 Spøkelsesplante 🐰 Stemorsblomst 🐰 Storhjelm 🐰 Stormarihånd (Orkidé) 🐰 Strelitzia 🐰 Svart Dahlia 🐰 Svart Orkidé 🐰 Svibel 🐰 Svigermors pute 🐰 Svigermors tunge 🐰 Svøpt Baby Orkidé 🐰 Sypiker 🐰 Sølvamarant 🐰 Såpeblomme 🐰

Tusenfryd.

T:

🐰 Tacca 🐰 Tettegras 🐰 Tigerorkidé (Rossioglossum Grande) 🐰 Tiriltunge Toppklokke 🐰 Toucan nebb 🐰 Trollhassel 🐰 Tulipan 🐰 Tusenfryd 🐰 Trepeon (trepion) 🐰 Trumpettre (Golden Shower) 🐰 Tysbast 🐰 Tøffelblomst 🐰

U:

🐰 Usambarafiol 🐰

Vannedderkopp.

V:

🐰 Vandreplante 🐰 Vaniljerot 🐰 Vannedderkopp (Orkidé) 🐰 Vannlilje 🐰 Venus fluefanger 🐰 Vidunder av Peru 🐰 Voodoolilje 🐰 Vortekatus 🐰 Vårkaktus 🐰 Vårlyng 🐰 

W:

🐰 White Feather 🐰 Wisteria 🐰 Wolffia Arrhiz 🐰

Y:

🐰 Ylang-Ylang 🐰 Ystegras 🐰 Yukiwaroso 🐰

Jeg har alltid hatt en interesse for planter, så disse innleggene er basert på egen erfaring med diverse planter, nostalgiske opplevelser, samt at jeg har i perioder lest meg opp diverse planter. Så har jeg innimellom valgt én blomst eller plante å skrive om og legge til her og dele med dere. Mest for egen læring. Når en leser om, tar notater og skriver om, så lærer en, og husker, mer.

Takk for titten og velkommen innom igjen 🌸

Liker dere denne bloggen, lik og del gjerne innleggene!! Og følg gjerne Bunny i egne grupper på Facebook og MeWe, dette er den mest alternative og beste bloggen i landet – velkommen!

Følg Bunny på MeWeLink!!

Følg Bunny på FacebookLink!!

#blomster #planter #botanikk #flowers #mileycyrus #bunnytrash #bunny

24 kommentarer
    1. Miley Cyrus er en flink artist 🙂

      Wow det er mye blomster du har vært igjennom – og jeg har lest en del av de innleggene og tatt lærdom av mye – slike aha opplevelser for ting jeg ikke visste noe om 🙂

      God påskedag til deg 🙂

      1. Ja Miley har etterhvert blitt en favoritt her his meg, når hun kommer med en bra låt, så er den jævlig bra. Lært mye om blomster jeg også, så jeg tenker å fortsette litt til med dette. Fin fin påskedag til deg også Mette 🥰🐰

      1. Noen oppdagelser har fått meg til å måpe, det har vært stunder jeg har hatt lyst til å reise til gudsforlatte steder bare for å se planten i virkeligheten, hehe..

    2. Så mange spennende planter!🤩 Morfar var fra Drammen og drev gartneri i Vikersund, så planter i ulike varianter har jeg fått interesse for via de og moren min. 🥰 Et par av mine favoritter er Lantana camara og Lofos (Løvemunnsranke/Lophospermum). Ha en fin søndag!

    3. Jeg har digga alle de innlegga – helt ufattelig mange flotte og spesielle blomster som fins! Jeg følger med videre jeg – er din skyld at jeg nå interesserer meg så mye for planter! 🙂

      1. Når jeg først begynte å lese meg opp om alle disse så ble jeg jo hekta. Det er jo spinnvilt hvor mange utrolige planter det faktisk er. Moro at du har fått opp interessen for planter. Nå vokser spraglene virkelig her, så nå er det GØY!!

        1. Skjønner deg godt – jeg har lært MYE av innlegga dine! Så gøy at dine spragler også er skikkelig igang – får vi se dem snart?? Spent på hvilke forskjellige du har! 🙂

    4. Jeg er jo veldig glad i blomster og planter generelt, så det har vært så interessant å lese om de du har valgt ut. Noen har allerede vært favoritter, mens andre var helt ukjente for meg. Ha en fortsatt fin søndag 🤗

    5. Har vært spennende å følge dine blomster-innlegg. Mange spesielle plante man aldri har hørt om. For ikke å snakke om spektakulære bilder, og beskrivelsene. Regner med at for deg ble nok nok, og tid for å gå videre, selv om jeg vil savne innleggene.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg