De gule kule!

Dere husker kaninen jeg klekket frem etter å ha kjøpt et egg i Kiel? Ja her står han, passet fint inn nå da påsken kommer, ikke sant? Pynter opp sammen med et glass Solo og en Venus fluefanger.

Artig da jeg kjøpte denne fluefangeren, da hadde den et skudd og jeg håpet den ville blomstre. Det gjorde den ikke, skuddet råtnet bort. Så ga jeg den en liten bit kokt egg, så soiste den egget og vips så kom det nytt skudd, og det er blitt litt lengde på den, så vi for se. Sist jeg hadde en fluefanger som blomstret så ble stilken ihvertfall tre ganger høyere enn denne før den blomstret. Vann må den også ha hver dag, så da er det greit at den står på kjøkkenet.

Dere kan lese mer om planten her:

«Venus fluefanger»

Dette neste bildet er en Ballblom. Jeg synes Ballblom er helt nydelig, minner meg om fine somre og gode stunder i barndommen. Veldig nostalgisk. Dere kan lese mer om den her:

«Ballblom»

Dette neste bildet er av Gullregn. Hver gang jeg poster om Gullregn i sosiale media som Facebook så blir det mye dumme kommentarer. Ja, jeg vet den er giftig, men jeg sones den er fantastisk flott, helt amazing. Og det er ingen dom blir forgiftet av bilder på Facebook. Dere kan lese mer om den her:

«Gullregn»

Så var det hestehoven da, selveste vårtegnet. Måtte jo bare ta den med i dette innlegget, det er faktisk en svært interessant blomst, og dere kan lese mer om den med å klikke på linken under:

«Hestehov»

Solsikke må jo også få være med, den er jo klassisk. Veldig nyttig og fin plante som dere kan lese mer om her:

«Solsikke»

‘Levende stein’ kaller man så den dere ser her. Levende stein er utrolig fascinerende. Dette er da en sukkulent, og hvis dere vil lese litt til om den er det bare å klikke på linken under vet dere:

«Levende stein»

Tøffelblomst er steike artig, så ja den måtte med her. Vil dere vite mer om den så er det bare å klikke her:

«Tøffelblomst»

Ringblomst har jeg et spesielt barndomsminne om, fin den også, interessant plante som dere kan lese mer om her:

«Ringblomst»

Dette er en Ylang-Ylang magisk blomster som dere finner mer om med å klikke her:

«Ylang-Ylang»

Så har vi Dansende dame orkidé, har dere sett noe så fascinerende? Altså, jeg mener. Orkidéer er blant mine absolutte favoritter. Jeg blir nesten satt ut av disse. Akkurat denne kan dere lese mer om ved å klikke her:

«Dansende dame»

Og til slutt har jeg slengt inn Påskelilje av selvskreven årsak, og dere finner linken til den under her:

«Påskelilje»

Sånn. Tenker dere finner mye interessant ved å klikke dere inn på linkene og lese. Ihvertfall er det masse flotte bilder, og samtidig tror jeg at jeg får bestått av Margrethe som drifter naturbloggen «Utifriluft» som har en helgeutfordring på gang, nemlig å ta bilder av noe gult. Og det øverste bildet har jeg jo knipset selv. Fortsatt god søndag alle sammen 🐰

Liker dere denne bloggen, lik og del gjerne innleggene!! Og følg gjerne Bunny i egne grupper på Facebook og MeWe, dette er den mest alternative og beste bloggen i landet – velkommen!

Følg Bunny på MeWeLink!!

Følg Bunny på FacebookLink!!

#utfordring #gult #kult #utifriluft #blomster #planter #bunnysblomster #bunny #bunnytrash

6 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg