«Mitt lage lår»

Fri Bar i Stavanger.

Snuppen min er ute og farter på sparkesykkel. Ja jeg vet, jeg har uttalt meg mange ganger ang sparkesykler, at det er en uting med disse. Men da mener jeg iht disse utleiesyklene. Det er svært problematisk med dem da de behandles dårlig og de som bruker dem ikke tar hensyn. Noen steder går en med livet som innsats når disse kommer susende. En gang var det ei jente som kjørte en rundt 90 år gammel mann rett ned foran meg. Han gikk rett i asfalten og kløyvet hodet. Et annet tilfelle var en ambulanse som faktisk måtte stoppe for å fjerne sparkesykler i oppkjørselen før den kunne kjøre videre. Disse ligger slengt overalt, og jeg finner ikke noe positivt med at det er hundrevis av sparkesykler overalt. Hvis disse ikke hadde vært til utleie, at folk måtte kjøpe dem selv, så hadde de ikke ligget slengt overalt, og man hadde vært forsiktigere i trafikken. Det er en kjensgjerning at folk er mer forsiktig med hva de har måttet betale dyrt for selv!

Så den sparkesykkelen snuppen min bruker nå når han er ute og farter, det er vår sparkesykkel! GT-Sara!!

Dét til side. Poenget mitt er at jeg er hjemme alene. Jentene våre er jo selvsagt også her. Men dere skjønner hva jeg mener. Har en rolig aften, driver å surfer litt på nettet. Etterhvert skal jeg se videre på en serie jeg holder på med på Netflix, Greenleaf heter den. Ikke en serie som er typisk meg, men men.. den funker.

Det jeg tenker på er hvor rart det er at det plutselig er helg, og vi har null niks planer. Veldig rart. Stort sett hver helg i sommer har vi hatt planer i forkant av helgene og på en måte visst delvis hva som skjer. Det har vært mange fine helger, i Fredrikstad, Stavanger, Tønsberg, Bergen og Amsterdam. Harryturer til Sverige, konserter, festlige lag hos og med venner, Afrikansk grillfest med mer. Nå plutselig er det helt tyst. Ingen som har meldt om noe vorspiel i morgen, ingen fest, ingen tur. Ingen «lage lår» denne helga ser det ut som. «Lage lår» er kule personer som man henger med. Jeg har ikke mange «lage lår», men de «lage lår» jeg har er herlige!

Anyways, som sagt litt rart å ikke ha noen planer. Det er jo bittelitt spennende også å se hva morgendagen bringer.

Hva skal dere i morgen da? Strikke? Hekle? Nå skal ikke jeg si så mye mer her inne. Hadde bare litt skrivekløe jeg måtte få ut. Nå skal jeg Netflixe litt. Ha en riktig fin kveld videre, god lørdag og riktig god helg 🐰

Liker dere denne bloggen, lik og del gjerne innleggene!! Og følg gjerne Bunny Trash i egne grupper på Facebook og MeWe, dette er den mest alternative og beste bloggen i landet – velkommen!

Følg Bunny på MeWeLink!!

Følg Bunny på FacebookLink!!

#bunnytrash #bunny

18 kommentarer
    1. Noen ganger er det jo litt deilig å ikke ha noen planer, vel? Jeg har jo tusen planer hele tida, og kjenner at jeg begynner å bli forsynt…! Min plan for i morra er tyttebærtur faktisk… 🙂 og til uka skal jeg på fjelltur – det blir kos, det! Klem og god helg!

      1. Jeg blir aldri forsynt når det kommer til helgeplaner. Det er da vi har muligheter. Men litt spennende er det jo å se hva dagen bringer uten konkrete planer. Kos deg 🥰🐰

    2. Kva eg skal i morgon 🤔?
      Nå har eg brukt to dagar til å slå graset ned til, i og rundt plommeskogen, så eg må iallefall ned å plukka plommer.
      Henta inn 3,4 kg i går, og 5,4 kg i dag 😊.
      Dette er nedfallsfrukt, og det synes ikkje på trea eingong.
      Det er enorme mengder med plommer i år, så me skal laga mykje godt.
      Dette er villplommer, som har sådd seg sjølv, og er dei desidert beste plommene.
      Så lurer eg på om eg må ha ein tur i soppskogen. Det har vore perfekt soppvær her nå. Tidleg i veka regna det, og dei to siste dagane har me hatt rundt 25°C.
      19,4° kl 01.45.
      Og så verte det vel å presse nokre epler, og lage eplemos.
      Ynskjer dykk ei retteleg god helg 😊.

        1. 😀 Yes I am 😀.
          Nå har me pressa epler. 6l med eplemos, og enda har me ikkje kome i gong med haustinga. Dette er nedfallsfrukt frå gamletredet, og der er mykje igjen. Så har me 3 tre med seine epler, som ikkje er modne før i neste mnd.
          Tidlegtreet vart til kakefyll, paifyll, og eplegèle.
          Så har me henta inn ca 10 kg med plommer.
          3 kg står i steikeovnen og skal verta svisker til sviskegraut/sviskesuppe.
          4 kg skal verte til Marions plommedessert. Det er ei slags tjukk sylte, som me har vaniljesaus og piska krem på.
          Resten, + 1,5 kg frå torsdag, skal hermetiserast.
          Seinare verte det Bernts plommesaft. Ja, eg vart nøydt til å laga eiga oppskrift, då eg ikkje fann nokon brukande på nettet 😜. Beste safta som nokon gong er laga, i følge sjefssmakaren våres 😎.
          Soppen får vente til i morgon 😊.

    3. Hvorfor heter det “lage lår”? 😀 Jeg har en ganske vanlig helg. Et kaffe-treff i dag, og en bursdag med familien i morgen. Og DET er lenge siden. Gleder meg 🙂

    4. Etter en uke med noe på timeplanen hver dag, har jeg ikke andre planer enn å yte litt velvære til plantene mine. Hva dagen og kvelden ellers bringer, se det er ikke godt å si 😉 Ha en fin lørdag, klem 🤗

    5. Jeg har så vidt prøvd sparkesykkel en gang..Kan nok være kjekt om di brukes på en riktig måte.. men enig med deg, alt for mye av dem og jammen skjer det mange ulykker med dem.. Har sjelden planer ..blir en kaffe med mannen på lørdag formiddag og tv om kvelden som regel..og litt mat da..hehe.. God helg videre 🙂

    6. Jeg tenkte det var et begrep du hadde funnet på og at det var en morsom forklaring 🙂 Håper du koser deg uansett om det er blir en stille helg med snuppen eller med “lage lår” da 🙂

    7. Å ja, islandsk har mye morsomme uttrykk. Som likner veldig vårt språk, og det er jo ikke så rart, men ting man tror man vet hva betyr betyr noe helt annet. Jeg og søsteren min bodde på hotell i Reykjavik. Og i et lokale ved siden av sto skiltet: “Utfararstofa”. Vi tenkte det var “resisebyrå” eller noe sånt. Utreise-stue liksom. Men nei, det var begravelses-byrå 😀

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg