Afrikansk grillfest!

I går var snuppen min og jeg på Afrikansk grillfest, ikke bare oss da, vi var et herlig gjeng, og vi hadde det utrolig moro fra start til slutt. Hører enda musikk i hodet mitt, slike batuka trommer, haha.. fra begynnelse til slutt var det musikk og dans, jeg satt og gliste fra øre til øre, jeg har alltid vært, og er fremdeles fascinert av dans, og når det kommer til vest-afrikanere spesielt, og da også gjerne hispanic og latina/latinos, så er det så mye rytme og bevegelse i kroppene. Det ER forskjell på folk, og det er nettopp det som er så gøy. Altså disse menneskene som har egne puppe-danser og rompedanser. Nei, det er ikke politisk korrekt og skrive om folks kropper og utseende og bla bla, det gir jeg jamt faen i. Altså, kropp er like så fascinerende som musikk, og når en setter de to elementene sammen så er det helt rått! Disse rompene på damene, lenge siden jeg har sett så mange og store romper samtidig. Noen av dem var så utstående at en kan begynne å lure på hvorfor Sophie Elise får så mye oppmerksomhet for sin rompe. Hun har jo bare en merkelig formet stjert i forhold! Hun kan ikke sette en boks øl oppa rompen sin når hun står rett opp og ned. Det kunne noen av disse damene, haha.. det er jeg overbevist om.. og de klapset på rompene, ristet på dem, twerket og det var booty-booty-booty! Skikkelig afrikansk rompe- og grillfest!!

Jada, grillfest, han mannen som er på bildet over er sjefen for arrangementet. En meget hyggelig og omgjengelig mann, og dette gjør han hvert år. Inviterer til fest, lager masse grillmat, leier inn DJ og virkelig slår på stortromma. Han driver forresten 7 eleven på Bragernes torg her i Drammen, så om dere er i byen får lyst på en pølse i brød, pizzaslices eller noe, så stikk innom han. Han fortjener kunder og hyggelige folk som dropper innom!

På starten av festen er det veldig mye godt å spise, da er kjøttet godt krydret og grillet og det er mye digg tilbehør. Etterhvert blir kjøttet råere og mindre stekt, lite krydret, og tilbehør forsvinner som dugg i sola. Det blir litt kaotisk, for det kommer himla mye mennesker. Veldig LIVETE mennesker! Halve Elfenbenkysten og flere til, haha.. neida.. Jeg spiste for første gang Plantain (les HER), og det var veldig godt. Jeg tenker at hvis de hadde laget større biter og vært hjemmelaget så hadde de vært enda bedre. Har ei venninne som har et stativ med Plantain på kjøkkenbenken. Første gang jeg så dette stativet hos henne kommenterte jeg at hun må være veldig glad i banan. Det er ikke banan, svarte hun! Etter det har jeg vært veldig nysgjerrig på disse, for jeg har ikke vært borti dem før. Tenker jeg skal invitere meg selv bort til venninna når hun lager noe med stekte, grillede eller whatever Plantains til, hehe..

Joda, som sagt dette var veldig moro fra begynnelse til slutt, gleder meg allerede til neste år og neste afrikanske grillfest, men da skal vi komme litt tidligere, for som sagt, afrikansk mat på slike fester er best i begynnelsen, haha.. Dansa forresten litt jeg også, men jeg likte best å se på. Dette er jo liksom ikke som når man er ute på byen på diskotek og folk danser, dette er noe helt annet. Mye mer pupper og romper og klask og dask!! Woohooo!!

Etter grillfesten rundet vi av på byen med et par glass der og noen Chilli Cheese Tops på Mækkern før vi tok nattbussen hjem! I dag er det sløving på sofaen. Jeg bare elsker lørdager og søndager!!

Har dere hatt en bra helg? 🐰

Liker dere denne bloggen, lik og del gjerne innleggene!! Og følg gjerne Bunny i egne grupper på Facebook og MeWe, dette er den mest alternative og beste bloggen i landet – velkommen!

Følg Bunny på MeWeLink!!

Følg Bunny på FacebookLink!!

#grillfest #drammen #bunnytrash #bunny

8 kommentarer
        1. Hva en bokorm får med seg 😂. Etter å ha lest Cecilia Samartin’s roman «Mofongo», tasset jeg såklart ut og kjøpte kokeboken som fulgte. Har jeg laget noe? Nei…. Ikke ennå, i allefall 😆. Fikk så lyst til å prøve Tostones etter å ha lest boka, kanskje på tide å grave frem de bøkene igjen!

          Regner med et kommende matinnlegg fra deg nå 🤪

          1. Tostones, ja nå snakker vi. Jeg skal ta meg en tur innom grønnsaksavdelingen på tyrkersjappa i morgen 👍🏾 Jeg så Tom la ut smørgrøt, så da tenkte jeg at jeg skulle legge ut et innlegg med smørgrøt og rosiner 😜

    1. Bra helg ja 😊. Det er alltid bra helger når me har godguten på vitjing 😊.
      På laurdag var me på sopptur, og fann masse traktkantarell og “griseøyrer”.
      Det offisielle navnet er vinterøsterssopp 😂. Før heitte den krittkvit østerssopp.
      Eitt anna navn er sigøynerkrydder, då sigøynerane tørker og knuser den, og bruker den som krydder i sauser og supper.

      1. Jeg håper å finne traktkantareller snart. Må ut på tur igjen snart. Ser ut til at det blir greit vær de fleste dagene fremover 😜🐰

    2. Sånn fest bil jeg og på. Heldige dere! Er det ikke herlig å ha romper som ølhyller (du skjønner) og elske seg selv.Danse og glede seg. Det er viktig. Vi skulle hatt flere! Litt som her. De bærer som fasong med stolthet og gjemmer seg ikke bort. Skulle gjerne klart det samme 😊 Takk for herlig deling!

      1. Så kult at du tok poengene her. For det er nettopp det som er en del av den fantastiske sjarmen, hvordan disse menneskene bærer stolthet over hvem de er, fasong, utseende og i det hele tatt. For det vi vanligvis ser ellers er jo hvordan folk er misfornøyde og skal operere og endre på, fylle opp, dytte inn og ta ut og løfte og heve og ditten og datten… helt absurd, og disse plastikkfolka er jo faktisk de minst interessante, hehe.. 😜🐰

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg