Helgeplanene ble avlyst, men helga ble fantastisk morsom likevel!

Elvefestivalen, Drammen.

Snuppen min og jeg gledet oss til helga. Vi hadde lagt planer med venner om en tur til Sverige via Sandefjord og Strømstad. Kose oss med buffet på båten og samtidig få handlet litt i taxfree og i Sverige. Det hadde virkelig kommet godt med, for i helga var det Elvefestival her i Drammen, yrende folkeliv og god stemning. Sverigeturen skulle foretas første halvdel av lørdagen, på kvelden var vi invitert til fest til ei dame vi kjenner som vi ble litt kjent med en gang på en reise i Afrika, så viste det seg at hun bor i området her.

Torsdag meldte han som skulle være sjåfør på sverigeturen at han var blitt syk, han kunne ikke dra til Sverige likevel. Nedtur siden ingen av oss andre hverken har førerkort eller bil. Snuppen min prøvde forhøre seg litt om det var andre som hadde lyst og mulighet. Det var det ikke. Han spurte til og med hun som skulle ha denne nevnte festen. Da svarte hun at hun hadde reist nordover, så det kunne hun ikke, og derfor ble festen hos henne avlyst også. Vi ble noe satt ut, for hadde vi ikke kontaktet henne, så hadde vi ikke fått vite at festen var avlyst. Da hadde vi reist til et tomt hus og stengte dører. Så jeg kommer ikke til å takke ja til noen invitasjon fra den kanten igjen, slike folk orker jeg ikke forholde meg til.

Tønsberg.

Så da var alt snudd på hodet. Plutselig hadde vi ingen planer for helga. Da måtte vi bare ta ting på sparket. Så tidlig fredag dro vi til Tønsberg. Det var nydelig vær, vi koste oss masse med å kikke litt rundt, shoppe litt, og så spiste vi pizza på La Pergola.

Lørdag formiddag var vi her i Drammen, vi dro ned til sentrum og kikket litt i boder og sånn på Bragernes Torg, så var vi en tur innom tivoliet på Bragernes Strand. Artig å se folk kose seg. Det sitter enda i meg den perioden hvor ingen kunne gjøre noe, alt var stengt, ingen festivaler, tivoli, konserter eller noe. Man kunne ikke besøke hverandre engang. Så det er deilig å bare nyte hvordan ting er nå, ikke ta det for gitt. Bare oppleve og ta ting til seg, en vet aldri hva som kommer rundt neste sving.

Drammen Elvefestival.

Så ble det ettermiddag og kveld, og vi var blitt invitert til rekeaften og kos til ei venninne som bare bor noen minutter gåavstand fra hvor vi bor. Helt genialt! Vi kom til ferdig dekket bord på balkongen hennes. Og det var skikkelig digg og bare sitte der i herlig lag og pelle reker, spise, med godt tilbehør til og iskalde Aperol Spritzer i glassene. Det ble høy musikk, dans, masse latter og moro. Mye snacks og både shots og diverse drinker utover kvelden.

Rundt midnatt dro vi ned sentrum. Timene der ble fordelt på to utesteder, begge steder med masse folk og høy partyfaktor. Vi møtte til og med han som skulle være sjåfør for sverigeturen, snuppen min hadde sagt at han hadde en følelse av at det ville skje, og han fikk rett. Så da vet man det, jeg tenker, ikke si at du skal gjøre noe du egentlig ikke har lyst til, for så å avlyse. Slikt er dårlig gjort. Var ikke mye syk der han var kan jeg si. Men da vet man det, og forholder oss ikke til den mannens ord flere ganger.

Rekeaften, Fjell, Drammen.

Avslutningsvis havnet vi på McDonalds faktisk, haha.. burgere og chilli cheese tops, så bil hjem. Og gårdagen, søndag, holdt ihvertfall jeg, stort sett, sofaen. Det er så digg å bare sløve på søndager, ta innover seg alle opplevelsene og inntrykkene som har vært gjennom uken og helgen. På tross av mennesker som ikke holder ord, folk man ikke kan forholde seg til, så ble alt bare moro likevel. En lærer om mennesker, reiser gjennom det hele og ser hvem man vil ha med seg videre på denne reisen. Og det er noe med å gjøre ting på sparket, da blir det ofte ekstra morsomt, og denne helga ble en del opplevelser og gode minner som jeg skal ta godt vare på. Tusen takk til alle involverte!

Og dere der ute.. hatt ei bra helg dere også? 🥰🐰

Snuppen min og meg – og Jahn Teigen nyter finværet i Tønsberg.

Liker dere denne bloggen, lik og del gjerne innleggene!! Og følg gjerne Bunny i egne grupper på Facebook og MeWe, dette er den mest alternative og beste bloggen i landet – velkommen!

Følg Bunny på MeWeLink!!

Følg Bunny på FacebookLink!!

#helg #tønsberg #elvefestival #drammen #bunny #bunnytrash

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg