Koronadagbok: Covid dag 2

Som jeg fortalte for sånn ganske nøyaktig et døgn siden i innlegget «Koronadagbok: Covid dag 1» så fikk snuppen min påvist korona i går, og utpå kvelden ble det en del host og snufs. Men host og snufs bekymrer hverken han eller meg. Det som bekymret mer i går kveld var at minstejenta vår Ariel begynte å nyse, masse!! Snuten hennes ble helt våt også, og hun klarte ikke ligge. Hun ble sittende å ‘hangle’ og når hun la seg ned så gikk det to sekunder så måtte hun reise seg igjen. Hun greide virkelig ikke slappe av stakkar. Så ja, jeg fikk bekymringer om at hun kan ha fått korona. Vi vet jo om hva som ble gjort med alle minkene i Danmark på grunn av dette viruset, testingen av dyr, og i andre land hvor de dreper ville dyr visstnok for å forhindre koronasmitte, og nå sist var det snakk om små kjæledyr, hamstere i Hong Kong.

I dag startet en ny dag, og vi skal sette pris på hver dag vi får, det skal ikke stå på det. Jeg har sovet på sofaen i natt. Vet egentlig ikke om det er noe poeng i det, vi bor i en 72/84 m² leilighet, så oppå hverandre er vi læll, og har vært det fra han fikk viruset fram til det ble påvist. Det kan jo være at jeg har covid jeg også, men ingen symptomer på det, enda. Også er jeg jo uvaksinert, må ikke glemme det, for alle kollegaene til snuppen min er visst veldig opptatt av det. Vel, jeg skal holde både dem og dere oppdatert..

Jeg våknet først og tastet på telefonen da han kom ut av soverommet i morges eller hva det kalles.. brunsjtider? Han har slitt i natt med hoste og hatt smerter i ansiktet faktisk. Så han hadde vært oppe i natt og besøkt apoteket mitt. Men i dag synes jeg han har vært fin. Jeg har pisket han til å både vaske kopper, brette sokker og litt annet. Og appetitten hans er det ikke noe i veien med. Jeg stekte eggerøre og ordnet med røykalaks og spekemat til frokosten (brunsj!). Laget indisk Tandoori Chicken til middag, og det gikk også ned, veldig raskt også skal jeg si dere.

Men så skjedde det noe igjen, denne gangen Ella, hun hoppet ned av sofaen her og på gulvet brakk hun seg flere ganger og kastet opp. Så i bunn og grunn så er jeg innestengt hjemme med at hele min lille familie nå er syke. Inntil videre ikke farlig syke, for nå ligger alle tre i en haug borti sofakroken og snorker høyt, det er andre gang i dag.

Selv er jeg symptomfri med unntak av det faktum at man på en måte kjenner ekstra etter, kjenner at man er litt sår i halsen innimellom, men likevel ikke, en sånn psykisk greie når man faktisk bare venter på at man skal bli syk.

Life is weird.. håper dere som leser har hatt en fin dag, så kommer det mer om hvordan dette forløper seg i morgen i «koronadagboken».. ❤️‍🩹

Liker dere denne bloggen, lik og del gjerne innleggene!! Og følg gjerne Bunny Trash i egne grupper på Facebook og MeWe, dette er den mest alternative og beste bloggen i landet – velkommen!

Følg Bunny Trash på MeWeLink!!

Følg Bunny Trash på FacebookLink!!

#covid #korona #tanker #bunny #bunnytrash

16 kommentarer
      1. Nærmer seg vel en halv million i Norge som såvidt har merket noe etter påvist smitte. De har jo drevet klappjakt på dette viruset som de fleste ikke hadde visst om hadde det ikke vært for all denne «testingen» og ting og tang. Opplever enda at dette er som å være med i en film, en sånn blanding av Matrix og Twilight Zone.

    1. Ønsker dere alle en God bedring…lest del 1 også! Herregud….Da kom det i hus hos dere, så fort gjort altså..
      Vet han hvor han har blitt smitta?
      God klem fra meg…🥰

      1. Takk, det er vel jobben. Vi har jo ikke særlig sosialt liv utenom, vi var med noen venner på lørdag, men ikke noe der.. men Drammen sykehus er bare korona. Det var en sykepleier som sendte melding til snuppen i går og mente at han ikke kunne ha korona fordi han har blitt injisert tre ganger. Da er det mørkt, og da skjønner man jo hvorfor de blir sykemeldte.

      1. Takk, ja mye snakk om den smitten og folk må holde seg hjemme, karantener og testing.. men er det noen som er syke unntatt de som media greier å hause fram? rar verden…

    2. God bedring til alle – det er no vakent stress om dagen med all den smitta! Det går på psyken løs og gå rundt og vente på når en skal bli dårlig lissom….!

    3. Bra det ikke er noe verre, ettersom jeg skjønner på de fleste så er det lette symptomer på de fleste, leit at de små også er litt i ulage da. Det er ikke noe alright 🥲

      God bedring til den positive og håper dere får sove GODT i natt ❤

      1. Ja hellige måne, folk flest hadde jo ikke visst at de hadde korona hadde det ikke vært for denne massetestingen 🤪 nå sitter Jan her med noe som kalles korona, men uten den pcr-greia så hadde det jo blitt kalt forkjølelse. Tanta og onkelen min var blant de første i landet som fikk dette, de hadde ikke vist noe som helst hadde ikke legen sagt de måtte ta pinne i nesa. De merket ingenting, de fikk ikke host eller snufs engang, og det var før viruset muterte. En halv million mennesker Norge har blitt fortalt at de er syke, men hallo?! Verden vil bedras..

    4. Mange som ikke merker noe ja 🙏 Men så har vi jo
      mange som gjør det også 🤦‍♀️

      Vi har ihvertfall planer om å ikke merke så mye til det, kanskje vi ikke blir smitta engang 🤞🤞

      Ha en god natt 🥰

      1. Vel, definisjonen av ‘mange’ er vel forskjellig hos meg og deg. Rundt 300 000 i Norge fikk dette før vaksina kom på bordet, og de fleste ante ingenting hadde det ikke vært for dette vanvittige testregimet. Man merker jo ‘noe’ når en blir fortalt at en har en skummel sykdom. De gangene (og nå) jeg har sittet i karantene har jo jeg også merket ‘noe’. Men det var jo ikke covid.. bare se her på blogg, folk stikker pinner i nesa fordi dem merket ‘noe’. Det er psyken til folk som blir utfordret her.. ikke bra for immunforsvaret. Tror nok både du og jeg sitter og merker ‘noe’ i disse dager, men som sagt.. vi har samme blodtype også ja 😜👍🏾 Natta, og drøm ufint 😜

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg