Nå tar de hamsterne..

I begynnelsen av plandemien drepte de i Danmark alle minkene i landet. Nå er det i gang igjen. I Hong Kong skal de drepe flere tusen hamstere. Grunn? Joda, myndighetene frykter at den lille gnageren kan spre koronasmitte. Flere tusen hamstere skal avlives – til stor sorg for små hamstereiere.

Det var nå på tirsdag at dette ble avgjort etter at en ansatt i en dyrebutikk testet positivt for koronaviruset. Det samme gjorde da også 11 hamstere, som var importert fra Nederland. Myndighetene bestemte raskt at alle hamstere som er kjøpt eller har vært i salg etter 22. desember i fjor, skal avlives. All import og salg av hamstere er stanset. Myndighetene lover at avlivningen skjer på humant vis.

Mest sannsynlig vil dette eskalere som i Danmark og galskapen seirer nok en gang.. det neste blir vel katter eller hunder et eller annet sted, frykten må opprettholdes og uskyldige må lide..

Tenker jeg tar kveld nå, riktig god natt alle sammen ❤️‍🩹

Følg gjerne bloggen i egne grupper på Facebook og MeWe, dette er den mest alternative og beste bloggen i landet – velkommen!

Følg Bunny Trash på MeWeLink!!

Følg Bunny Trash på FacebookLink!!

#hamster #hongkong #mink #danmark #covid #corona #nederland #bunny #bunnytrash

24 kommentarer
    1. Galskapen vil ingen ende ta 😢.
      Kjeltringane gjer alt som står i deira makt, for å skaffa seg full kontroll over menneskeheita.
      Dessverre trur dei fleste på løgnene deira 😢, men ein dag må det jo gå eitt lys opp for folk.
      God natt 😴 💤 💤 💤. Sweet dreams.

    2. Ja, ikke sant😄Hadde en som døde like før jul, ble 6 år🥰Fikk desverre kreft, døde i armene mine. Han var veldig tam. Skaffet meg en ny. Et svart silkemarsvin. Holder på å få den tam😄Ikke lenge før han beg å hyle når jeg åpner kjøleskapsdøra eller rasler med noen poser tenker jeg😂

              1. Hamstere er jo morsomme de, hamster var mitt første kjæledyr. En fin start for barn å lære håndtere dyr, men de er jo ikke spesielt kosete da, de gir flatt faen i mennesker, de skal bare hamstre, spise, sove og løpe i hjul.. Marsvin derimot er dritkule og kan bli så tamme at de kommer når du roper, de lærer ting, har personlighet og er kosete, de har også en størrelse slik at man faktisk kan kose med dem, jeg digger Marsvin 🥰

                  1. Har lyst på marsvin jeg, helt siden vi mistet Mildrid som vi den gang hadde. Men dundre meg for noen lyder når de skjønner det vanker godbiter, hellige måne..

                      1. Ingen problem, marsvin er verdens snilleste, som mops. Mildrid brukte leke med Mitcha som var hunden (Engelsksetter) til mine besteforeldre. Vi slapp dem løs i hagen og Mitcha passet på Mildrid mens hun spiste det hun klarte av løvetannblader 🥰

      1. Det ble så mye marsvinsnakk nå at kanskje jeg bare burde sette foten ned og si at vi skal ha marsvin 🥰😂 det er han andre som har vært på bakbeina der, men det var han også da jeg bestemte at det var på tide med mops. De ordene der har han måtte svelge, for det er ingen større forelske mellom noen levende vesener enn det er mellom han og jentene, hehe.. skulle ikke i sofaen og ikke i senga, hahaha.. men samtidig så tenker jeg at de som vil ha marsvin burde ha egen privat plen, det har ikke vi nå lengre..

    3. Synes dere skal det🤩😄Finnes bånd til de, og kan ha de med på tur i et eller annet. Jeg pleide å ta med min til mamma i en kurv da jeg bodde i sentrum uten plen. Da var den i hundehuset og inngjerda plen🤗Nå har jeg stor hage og to etg utebur. Men vil bygge et større selv😄Synes jeg ser deg ta med den på tur til Drammen på sommern😄Og dere har grøntområder på Fjell😄Marsvin er herlige skapninger ja😍

    4. Hei igjen 😊🌺🇳🇴🌹

      Du og eg snakket om dette for to år siden her i din blogg,etter at det blei påstått at hunder og katter og andre kjæledyr kunne være smittebærere.Vi konkluderte den gang med at det bare er et spørsmål om tid før de krever at vi kvitter seg med dyrene våre.
      Mink i Danmark måtte lide,nå hamstere,men la oss aldri glemme alle de millioner av ville dyr som først blei holdt i torturbur i fangenskap på markeder i Kina for så å bli troturert til døde og måten de tok livet av dyrene kan ikke nevnes med ord og enda verre var at det var kvinner som gjennomførte torturen mens menn kjørte gravemaskinene.
      Eg såg en dokumentar om hva som skjedde med de ville dyrene i fangenskap.De kjørte dem til øde steder,slo dem med stokker og steiner for å knekke alle bein på dem sånn at de ikke kunne unnslippe hullet de blei kastet ned i før gravemaskinene kastet jord på dem å begravde dem levende med knekte bein.Dette var det kvinner som gjorde 😡 Eg såg bare litt av det,eg blei fysisk dårlig og begynte å gråte.
      Eksperter sier jo at veien ikke er lang fra dyr til mennesker…..
      Hilsen synskepeggy.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg