Tandoori Chicken – med sting!

Som jeg fortalte tidligere i dag så jobber snuppen min kveld i dag også. Og da spiser vi middag sent, det blir sånn kveldsmiddag mellom klokken 23 og 24, og da er det sjelden jeg gidder å lage ting fra bunn. Ikke liker jeg å dele mine oppskrifter heller, for jeg har noen spesialiteter som er selvkomponerte og meeeeget snadder om jeg får si det selv, disse mesterkokkene som er på TV og skriver bøker kan bare gå å legge seg 😜😂 seriøst!

Men altså, nå gikk jentene og jeg en tur her for litt siden og på tvers gjennom bydelen her, og da stakk vi innom Kiwi som er nærmeste dagligvare, og samtidig den dårligste Kiwi jeg har vært på hele mitt liv, og da selvklart den butikken med dårligst utvalg i byen her, for nordmenn. De har selvsagt noe, men utvalget er rettet mot disse kulturene som må ha velsignet kjøtt og ikke spiser gris, de som kjøper ting på glass som vi aldri har i maten vår, okra og merkelige krydderblandinger. Dere skjønner.. det er ikke slik at det bugner over med sommerkoteletter og bacon.

Så i dag blir det 10 minutters Tandoori Chicken, og som i går så er det i dag igjen min gode venn Toro som står for basisen. Og ikke bruker jeg rent kyllingkjøtt heller, men en pakke med 400 gram kyllingkjøttdeig fra First Price. Brun den litt og ha oppi så mye mango som du selv ønsker. Mango er en fin kontrast i smaksopplevelsen her, for som du ser av overskriften så er dette Tandoori med «sting». Derfra følger du oppskriften på Toro-posen. Først posens innhold i en kasserolle, så vann og Creme fraîche (jeg bruker lett). Sleng oppi kyllingkjøttdeigen med mango, og tilsett Carolina Reaper krydder fra Chilli Klaus.

I går la jeg ut «Carolina Reaper Lasagne al Forno» her på bloggen, og jeg advarte mot å ha for mye Carolina Reaper i Lasagnen. I Lasagnen brukes dette for å forsterke smaken, men i Tandoori skal det være bittelitt mer. Legg merke til bilder. Men igjen, husk at for mye kan gjøre folk aggressive, jeg har sett det selv. En tuller ikke med «vindstyrke 15».

Serveres med Nanbrød som er nystekt i ovnen, og nudler i stedet for ris, maten er ferdig og vi storkoser oss – sting i massevis!!

Liker dere denne bloggen, lik og del gjerne innleggene!! Og følg gjerne Bunny Trash i egne grupper på Facebook og MeWe, dette er den mest alternative og beste bloggen i landet – velkommen!

Følg Bunny Trash på MeWeLink!!

Følg Bunny Trash på FacebookLink!!

#tandoori #chicken #kylling #carolinareaper #chilliklaus #middag #mandag #bunny #bunnytrash

16 kommentarer

Siste innlegg