Evas Window: fargeutfordring!

I dag var jeg innom bloggen til Eva. Husker dere Eva og bloggen «Evas Window»? Vel, jeg glemmer ikke den dama, og jeg savner henne på blogg.no.

Jeg var innom og leste bloggen hennes, og da så jeg at det tredje siste innlegget hennes startet slik: «Vår alles kjære og fargerike Bunny har også lyst ut en fargeutfordring». Det var nemlig nettopp denne fargeutfordringen som jeg postet på bloggen den gangen, og Eva tok utfordringen. Så derfor fikk jeg lyst å reposte denne utfordringen, til minne om Eva.

Utfordringen er til dere alle der ute. Skriv i kommentarfeltet mitt lengre ned her 👇🏽 de tre første tingene som slår deg med hver farge. Altså de tre første tingene kommer på som du forbinder med den enkelte farge. Du behøver ikke skrive tre ting, du kan også skrive én ting eller to. Dette vil fortelle litt om deg og hvem du er, så jeg håper du deltar, at du tar utfordringen. Hvis du skriver blogg selv så kan du lage eget innlegg og spre utfordringen videre.

Her er fargene, og mine svar:

Rød:

Det første jeg tenker på ved fargen rød er blod. Deretter tenker jeg på røde roser og symbolet på kjærlighet, hjerter.

Orange:

Alltid tenker jeg på appelsiner først, og deretter tenker jeg på de mindre, altså mandariner/clementiner. Og denne gang tenkte jeg på Afrikalilje, en flott blomst som jeg foretrekker fremfor Påskelilje.

Gul:

Det første som poppet opp her var medblogger «Frodith» faktisk, hun er ikke gul, men jeg tror hun snakker/skriver mye om fargen, så derfor?! Den andre tingen ble kyllinger, er vel fordi det snart er påske. Og tredje tingen ble eggeplomme. Jeg elsker egg og spiser det i alle former til frokost.

Grønn:

Da tenker jeg på grønnplanter, det begynner bli vår, og jeg har plantedilla. Den andre tingen som dukket opp i hodet mitt nå var Tyrkia, Green Garden heter et hotell som vi vurderer bo på der, det er vel grunnen. Sikkert også derfor den tredje tingen som poppet opp ble drinken Mojito. Er vel veldig klar for sommer, sol, badestrender og cocktails jeg nå, haha..

Turkis:

Det første som slår meg er Kreta faktisk. Det er hver gang det når fargen turkis blir nevnt. Kreta, som ferieøyen tilhørende Hellas. Har vel noe med havet enkelte steder der å gjøre. Neste ting ble steinen turkis, som er styrkende og rensende. Så tenkte jeg på tyrkisk bad (Hammam). Sikkert fordi mange av de tyrkiske badene jeg har vært på har turkise fliser.

Blå:

Himmelen, havet og kornblomst faktisk. Jeg er ganske enkel i tankegangen i kveld. Men kornblomsten er spesiell og kul da!

Lilla:

Først kommer Prince sin låt Purple Rain opp, den er fantastisk bra. Så tenker jeg på DETTE HUSET, det kunne gjerne vært mitt feriested. Sinnsykt kult sant?!! Og den tredje tingen som popper opp er snuppen min og jentene, min lille familie. Favorittfargen vår er lilla 💜

Og til slutt, takk Eva for gode minner! 🐰

Liker dere denne bloggen, lik og del gjerne innleggene!! Og følg gjerne Bunny Trash i egne grupper på Facebook og MeWe, dette er den mest alternative og beste bloggen i landet – velkommen!

Følg Bunny Trash på MeWeLink!!

Følg Bunny Trash på FacebookLink!!

#evaswindow #bunny #bunnytrash

10 kommentarer
    1. Gøy – jeg kommer med mine ord her, jeg:
      Rød – hjerter, kjærlighet, yndlingsfarge.
      Oransje – appelsin, solnedgang(eller oppgang).
      Gul – sol, påske, glad.
      Grønn – skau, grass, sommer.
      Turkis – hmmm….
      Blå – himmel, hav, kaldt.
      Lilla – venninna mi som elsker den fargen.

      Ellers savner jeg også Eva………. tenker ofte på henne!

      <3

    2. Denne skal jeg prøve å svare på i morgen. Orker ikke nå. Litt sliten. Men så gøy du tenker på meg som gul. Jeg har ikke snakket SÅ mye om gul, mest siste uken. Men jeg heter jo Solfrid, kan henge sammen litt med det også kanskje? 🙂

    3. Husker veldig godt Eva ja <3

      Rød = min barnebunad – jul – hjerte
      Oransje = appelsin solopp/nedgang – en kvikk farge å kle seg i
      Gul = sola – varme sommerdager – smaken av barndom pga en gul jakke
      Grønn = gresset vår natur
      Turkis = farge på sjøen/fjorden – passer til beige – stein i ring
      Blå = himmel – blått hav – bade
      Lilla = adventslys – orkide – regnbue

      Rart med farger og hva de gjør og – eller forteller om oss 🙂

      God tirsdag til deg 🙂

    4. Klart jeg husker Eva 🥰
      Farger, ja..hmmm..sånt har en tendens til å endre seg litt hos meg, men pr i dag må det bli:
      Rød – jul, fare, blod.
      Oransje – halloween, bål, høst, appelsin.
      Gul – sol, sitrus, vår, påske.
      Grønn – skog, hjertechakra, sommer.
      Turkis – syden, smykke.
      Blå – himmel, hav og mora mi.
      Lilla – et “blåaue, det spirituelle.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg