Drømmeuken: København!

I dag fortsetter jeg der jeg avsluttet i går, nemlig med å fortelle om DRØMMEUKEN min for i år, og det var nemlig uken som var.

Innleggene jeg postet i går fortalte jeg om hvordan uken ble avsluttet. Dere som ikke har fått dette med dere kan klikke på disse to lenkene: «Bunnys Halloween 1» og «Bunnys Halloween 2»

Så hopper jeg til tidligere i uken hvor snuppen min og jeg tidlig en morgen tok bussen hjemmefra med jentene våre og reiste til tante Tulla som skulle være barnevakt for jentene. Deretter tok vi toget til Gardermoen, så fly til København, hehe..

Ikke ofte vi tar fly til Danmark. Det har vi faktisk aldri gjort, bare tatt båt dit. I 2008 eller 2009 var vi på konsert der, vi tok båt til, og fly hjem igjen. Eneste gangen fly har vært involvert. Fantastisk flyplass, en kan bruke mye tid der. Uansett.. vi kom til København og tok inn på hotell bare fire minutter gåavstand fra København jernbanestasjon. Rom i toppetasjen, rent og pent. Knallgod og spretten seng, hehe.. treningsbenk og vekter, og helt rå utsikt. Som dere ser på bildene over..

Men vi kom ikke til København for bra hotell, god seng, treningsutstyr og knall utsikt. Det var bare bonuser. Vi kom heller ikke for å spise masse digg mat, men spise gjorde vi. Masse pizza, hehe..

Her er vi på pizzeriaen Mama Rosa midt i Strøget. Vi hadde allerede brukt masse penger på denne turen, så vi prøvde å holde matbudsjettet under kontroll. Det er blitt grusomt dyrt i Danmark, særlig drikke på spisesteder. Coca-Cola er jo nesten like dyrt som maten. Men samtidig ville vi jo kose oss med mat vi synes er knallgodt. Da er pizza løsningen.

Mama Rosa virket populært nok sted, men det hadde nok mest med beliggenheten å gjøre. Pizzaene var gode, joda, men det var andre ting vi reagerte på der. Uansett, min sjømatpizza var kjempegod, mens snuppen min sin kartoffelpizza var grei nok. Men jeg tenker, potet på pizza er vel heller en unødvendig idé. Men vi koste oss, dét er det viktigste. Og vi reiste jo ikke helt til København med buss, tog, fly og metro for å spise heller da, haha.. god mat og kosestunder på pizzeriaer var bare bonus.

Se her ja, her er vi midt i alt. Jeg har alltid sagt at hovedstaden i Danmark er kulere enn Oslo. København har mer intimitet og sjarm, det er ikke så store avstander mellom hva man liker, og samfunnet er ikke så kjølig der som i vår egen hovedstad. Samtidig har Køben likhetstrekk med deler av Amsterdam, hovedstaden i Nederland, som begge deler ligger på favorittlisten min over «places to be».

Men at København er trivelig og flott, og at en kan tusle rundt i timesvis bare å se, det var bare bonus, for det var ikke for å tusle rundt i en annen hovedstad som var årsaken til at vi var der. Vi har jo vært der mange ganger før, husk at temaet her er Drømmeuke.

Det var overskyet hele tiden mens vi var i København. Kanskje der var solgløtt på kanskje 5 minutter sammenlagt hele turen. Men det var opphold fra vi kom til vi dro. I mange dager før vi ankom hadde det regnet og regnet og regnet konstant non-stop. Vi hadde ikke regnet med noe annet en regn, vind og hustrig høstvær. Så at der var opphold og greit tuslevær, var også en knall bonus. Det ble virkelig en magisk uke, alt bare ordnet seg perfekt og vi var jo ikke i København for været liksom..

Her er vi da, korrekt kledd for høstvær i Danmark. Så vi storkoset oss. Var på shoppingsenter og rundt omkring..

Ser dere disse mannequeng dukkene. Disse plaggene er laget av strier. Dere vet slike striesekker som besteforeldrene våre hadde potet oppi? Nemlig. Gjett hva disse klærne koster! Mange mange tusen. Det er ofte jeg lurer på hva som feiler folk. Heldigvis klarer vi styre oss for slike klær. Vi har bedre smak. Og vi hadde jo ikke dratt helt til København med buss, tog, fly og metro for å shoppe.. dét var jo bare bonus at vi hadde tid til det.

Solbriller!! Snuppen min har en enorm samling solbriller. Mye hentet fra billige steder, men likevel kule briller, trenger ikke koste så mye for å være kult vet dere. Jeg har også en fin samling, både Oakley som dere ser på bildet, Armani, Marc Jacobs, Dolce Gabbana, Prada og så videre. Og en del briller designet av Madonna. På dette senteret hadde de noe helt enormt med briller. Mon tro om Bjørnar Moxnes fra partiet Rødt hadde klart å holde sine lange fingrer i lommene sine her? Hehe..

Jean Paul Gaultier sin nyeste parfyme, Scandal. Den luktet helt fantastisk! Parfymevæsken er svart, jeg har veldig lyst på denne, så kanskje jeg kjøper den på Tax-Free neste gang vi er ute og reiser. Jeg har den originale Scandal, og jeg elsker den. Men then again, jeg har samling av Gaultiers parfymer, han er favoritten. Så selvsagt måtte jeg dynke meg litt med denne når muligheten først var der, haha.. viktig å lukte godt når man er på besøk i andre hovedstader ja..

Så var vi selvsagt i Nyhavn. Det er et «must» når en er i København. Der er vakkert, fredfylt, sosialt og god stemning. I en ende ligger pizzeriaen La Sirene. Minner litt om en luguber og sliten brun pub, men jeg liker stedet veldig godt!

Det er så utrolig mye interiør og dill og dall på dette stedet, en skjønner at renhold kan umulig bli perfekt i lokalene der. Men det er så mye kreativitet, lunt, varmt, fin stemning. Vi synes der er veldig koselig rett og slett. Maten der er ikke dyr, pizzaen er billig faktisk, og de har enda ikke blitt grådige iht priser på drikke som Coca-Cola og så videre.

Kurver hengende opp ned og tatt i bruk som lampeskjermer er jo både originalt og kreativt.

Anyways, det viktigste er jo om maten er bra. Og joda, snuppen min var mer enn fornøyd med sin Calzone her, og jeg elsker sjømatpizzaen på La Siréne. Skikkelig snadder! Skulle mer enn gjerne testet min fetakrem (oppskrift) til denne pizzaen. I morgen skal jeg faktisk teste fetakremen min til hjemmelaget pizza!

Små akkar, blekksprut, blåskjell i en perfekt krydret pizzasaus og masse ost.

Det er så utrolig bra dette tivoliet i Køben, liksom midt i alt. Bare noen minutter fra hotellet vårt, og minutter fra København Central Staation. Her har de pyntet til Halloween ser dere – har dere forresten klikket innom innleggene mine om hvordan vi avsluttet Drømmeuken? Bare å klikke på linkene vet dere, og ta en titt: «Bunnys Halloween del 1» og «Bunnys Halloween del 2».

De har helt rå karuseller inne på dette tivoliet, om dere ikke har testet. Anbefales virkelig! Men Halloween og Tivoli var faktisk bare bonus på denne magiske og perfekte drømmeuken. Vi reiste jo ikke helt til København med buss, tog, fly og metro for å feire Halloween eller besøke tivoli. Alt dette er bare bonus, helt magisk!

Dere får ha takk som klikket innom her på vår Anal Tour (se bildet over) fra København. Det vil komme flere innlegg fra denne perfekte og magiske drømmeuken som har vært!

Henger dere med?

Liker dere denne bloggen, lik og del gjerne innleggene!! Og følg gjerne Bunny i egne grupper på Facebook og MeWe, dette er den mest alternative og beste bloggen i landet – velkommen!

Følg Bunny på MeWe: Link!!

Følg Bunny på Facebook: Link!!

#københavn #danmark #bunnytrash #bunny

1. Henger med og gleder meg virkelig med deg og dine opplevelser 🙂Så herlig entusiastisk glede du deler. Tenke seg til å få så mange gode opplevelser i din drømmeuke 🙂 Gode opplevelser blir gode minner og det er så godt å ha. Leve livet her og nå er så godt! Du er god på det! Takk for deling 🙂

1. Tusen takk for fin tilbakemelding Kretamor, og at du gleder deg på mine vegne. Folk er ikke så flinke til å glede seg på andres vegne. Jeg håper jo med innleggene å nå til slike som deg, personer som deler gleden. Denne uka har betydd mer for meg enn folk flest skjønner. Jeg kaller det drømmeuka, for her blir drømmer oppfylt, og intet her i livet er bedre enn slike oppfyllelser. Det kommer mer skjønner du, og da forstår du plutselig alt! Klem til deg 🥰🐰

2. Køben er ein flott by, som eg har vore i fleire gonger, og kan tenkje meg tilbake igjen 😊.
      Sist eg var der, var for å feire ein 50års dag, og gå på julemarkedet i Tivoli.
      Som kjent, så bles der alltid i Danmark, og med – 4°C, litt snøføyke, så vart det ein kald fornøyelse for ein del av gjestene 😜.
      Det var tydeleg at ein del ikkje hadde skjøna at ein ikkje kler seg for innadørsfeiring, når ein skal feire med diverse aktiviteter i Tivoli, i november 🤣.

1. Køben er bra, vi er heldig som har Danmark så nært med tanke på hvor kjedelig Oslo egentlig er, og at Stockholm ikke er for oss vanlige dødelige lengre. Elsker tivoliet i København, at det ligger midt i, og at der er karuseller som får en litt skjelven 😜🐰