Drømmeuken: Klar for Halloween!

Heisann og beklager lite posting her på bloggen fra meg i det siste. Som jeg har fortalt tidligere så har jeg vært veldig opptatt uken som har vært. Jeg kaller det DRØMMEUKEN, og denne uka som nå er avsluttet har rett og slett vært helt fantastisk, magisk og absolutt perfekt. Kunne ikke blitt bedre!

Tenkte jeg skulle dele litt av drømmeuka her med dere, og da kan jeg jo begynne med slutten av uka, eller sådan. Som dere ser her på bildene så pyntet snuppen min og jeg hjemmet vårt til Halloween-feiring. Vi pyntet på fredag, selv om Halloween er i morgen først. Men vi bruker feire på lørdagen nærmest den dag Halloween havner.

Tradisjonen med Halloween er ikke noe vi følger helt ut. «Knask og knep» har jeg ikke noe til overs for. Hvis barn skal ha godterier så kan foreldrene kjøpe det til barna sine selv, fremfor å sende dem ut på tigging. Og dette med «knep» er en uting som ofte fører til bråk og ødeleggelser, noe som ikke er gøy.

Men det å pynte hjemmet, invitere til temafest hvor man kler seg ut og er litt «barnslige», det er gøy. Livet trenger ikke være så seriøst og voksent hele tiden. Vi trenger å leve og finne på litt sprell innimellom. Så derfor har vi stort sett hvert år feiret Halloween, og det er kjempemoro. Ihvertfall har vi det veldig moro!For hvert år blir det mer og mer pynt og «stæsj» for det dukker alltid opp noe nytt som blir kjøpt eller som vi får hos noen når vi arrangerer fester som dette.I år kom ei venninne med enda mer spindelvev og edderkopper, og det er supergøy. Det blir liksom mer og mer gjennomført. Og jeg digger jo edderkopper!!

Anyways, bildene er litt mørke, men det har jeg gjort med vilje, det ble litt mer «halloweenstemning» da synes jeg.

Så her ble det edderkopper, flaggermuser, hodeskaller, djevler, zombietryner, gresskar og mye annet typisk for Halloween.

Snuppen min var tilogmed ute og plukket høstløv for å få den typiske høstfargestemningen.

Lørdag, da vi skulle ha festen så laget jeg Heksegryte til gjestene. Det var da Mexikansk gryterett «piffet opp» med edderkopper, oppkuttede barnefingre og litt chilli. Servert med hvitløksbrød, nachos, rømme og fetakrem (oppskrift).

 Til dessert ble det hjernemasse og halloween sjokolademuffins.

Alle gjestene hadde vært superflinke og kledd seg ut som både hekser, djevler, massemordere og prester. Dere får se kostymene i NESTE INNLEGG, hehe..

Kvelden ble supermoro. Alle spiste godt og så ut til å like både heksegryten, fetakremen og hjernemassen.

Etter mat ble det masse gode drinker, diverse halloweensnacks, musikk, dans, latter og rør.

  Vi var en herlig gjeng, og jeg er så glad for de som kom. Det ble virkelig livete her. Men som sagt, i NESTE INNLEGG får dere se mer når det kommer til kostymene og selve festen.

Midnatt dro vi til Bloksberg, det vil si en tur ut på byen. Med kostymer og sminke på, hehe..

Takk for at dere tittet innom bloggen her, håper dere likte «omvisningen» og at dere titter innom igjen på neste innlegg og kommenterer hva dere mener om kostymene og Halloweenfeiringen vår.

Har dere feiret Halloween i helga forresten? 😈

Liker dere denne bloggen, lik og del gjerne innleggene!! Og følg gjerne Bunny i egne grupper på Facebook og MeWe, dette er den mest alternative og beste bloggen i landet – velkommen!

Følg Bunny på MeWe: Link!!

Følg Bunny på Facebook: Link!!

#halloween #bunnytrash #bunny

 

4 kommentarer
    1. Feirer ikke Halloween. Ikke noe fan av det 🙂Men absolutt med på en fin mulighet til fest og moro med gode venner som kler seg ut og lager stemning 🙂 Ser ut som dere har hatt en morro forberedelse og fest. Det er kjekt å se. Tror jeg må bli flinkere til å lage til fest selv gitt 🙂

      1. For 20 år siden da handelsstanden begynte gå kraftig inn for Halloween her til lands, da satte jeg meg på bakbeina. Mente det bare var tull. Veldig irritert var jeg på dette med knask og knep. Barn som kom og tigget på døren hver dag i en uke fordi alle feiret på forskjellige dager, og nordmenn hadde misforstått konseptet. Veldig ille synes jeg dette med knep var, og det har vært mye vold med gærninger som har kledd seg ut som klovner og angriper folk. Det var et par år det var ekstremt ille. Men temafester digger jeg, og snuppen min er veldig glad i dette med utkledning og denslags. Halloween har jo noe eget med at det skal være litt spooky med hekser, djevler, zombier og ekle ting. Vi har det knallmoro med halloweenfester, særlig når vi får med oss folk som tør være barnslige og slå seg litt løs 😜🐰😈

    2. Jeg feirer ikke,men gleder meg over de som virkelig slår ut håret:)Et år(jeg bodde i 2 etasje)var det en luring som greide kunstykket å kaste et rått egg-først over garasjen,så gjennom det halvåpne soveromsvinduet og det traff “perfekt”garderobeskapet.Jeg måtte bare le for det var utrolig godt kastet.Det var eneste gangen på 20 år der at jeg ble utsatt for knep.Nå har jeg nettopp flyttet til sentrum så dette kan bli moro…:)

      1. Uskyldige knep er greit nok, men samtidig en utidig skikk. Men det er ille når det blir steinkasting og klovner som bevæpner seg for å angripe folk. Det har vært skikkelig ille både her i byen og mange andre steder etter Halloween ble «innført». Men temafester, folk som bare slår seg løs og har det moro, uten at det går på bekostning av andre – det synes jeg er helt toppers, ha til livet og det å virkelig LEVE!! 😜👍🏾 takk for titten 🐰

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg