Noen tanker i dag

I morges etter frokost og gjøremål skrev jeg et innlegg her på bloggen om pandemiens ende. Det var ment til å være ord til ettertanke, et dikt, eller kall det hva dere måtte ønske. I mitt hode var det en forlenget utgave av, eller inspirasjon fra Jan Erik Volds dikt som heter «Dråpen», der en ser dråpen, som representerer livet, komme til, eksistere, for så å forsvinne og bli borte.

Hva jeg skrev i mitt «morgendikt» som jeg kalte «Ferdig mutert – pandemien er over» kunne vel tolkes på flere måter, til eksempel mitt ønske om at koronaviruset (alt rundt) skulle gjøre som dråpen, bare forsvinne. Det er jo virkelig individuelt hvordan en tolker det. Men det var noen som ble rett og slett rasende på meg, og igjen kom karekteristikker som «idiot», «fake news» og at jeg burde bli velinformert og se mer på nyheter.

Statsstøttet media da tenker jeg? For eksempel NRK, VG, Dagbladet og TV2? Hahaha..

Nei, det jeg tenker om sådanne tilbakemeldinger er at slike mennesker burde se seg litt i speilet. Dette er en blogg, jeg skriver om hvordan ting påvirker meg, hva jeg tenker, føler og mener. Personlig mener jeg at det kommer tydelig fram hva som i min blogg blir framlagt som fakta, hva som er personlige meninger og refleksjoner. Det å klikke seg inn på en blogg og tro det at en blogger kan erklære en pandemi som over, at en blogg skal være selve kilden til store verdensspørsmål og løsninger. Da har man virkelig et forvrengt realitetsbilde.

Om jeg er helt på jordet eller ei iht til mine tanker, meninger refleksjoner og oppfatninger, det er opp til hver enkelt hvilke tanker en gjør seg opp om. Personlig synes jeg ikke selv at jeg er helt på jordet, men å hisse seg opp for for at diktet mitt ikke er avgjørende for pandemiens ende, det blir for dumt. Men det finnes verre tullinger, jeg har jo blitt meldt for å skrive mine meninger i bloggen her, og da blitt truet med Kripos.

I en tid hvor mange er oppgitte, slitne, og lei, og verdensproblemene er pandemisk, så synes jeg dette er å skape seg selv latterlig unødvendige irritasjoner. Gjør heller som meg, jeg irriterer meg over faktiske ting, jeg skaper dem ikke selv. Er jo ikke helt idiot heller da 😂

Sånn utenom det så må jeg meddele (fordi noen stilte spørsmål) at jeg har ingen intensjoner om å gjøre bloggen min til en matblogg, matblogger og mat er det mer enn nok av, for de som liker den slags. Jeg følger ingen av dem selv. Et tips eller en ide om hva en skal lage til middag er vel og bra når en kanskje er matlei. Men jeg trenger faktisk ikke så mye inspirasjon, når det gjelder mat så blir jeg inspirert hele tiden. Jeg har flotte kokebøker, naturen, vi spiser ute innimellom og henter ideer, jeg har jobbet i storhusholdning, institusjon og restaurant. Jeg ble aldri en kokk av yrke selv om jeg tok utdannelsen.

Jeg liker noen ganger å eksperimentere og prøve ut ting på kjøkkenet, jeg synes ikke det er så stort rom for det når en skal følge andres bloggeres oppskrifter. Og som jeg har nevnt før i bloggen, så deler jeg ikke mine private oppskrifter, dere får heller komme å smake her. Vi har stort spisebord. Men å gi eller få noen tips er ikke å forakte. Det var det som var poenget mitt med å dele «Carolina Reaper Lasagne al Forno» og «Tandoori Chicken med sting», nemlig krydderet jeg bruker som jeg synes er et genialt tips. I dag laget jeg fiskesuppe som jeg hadde ferske nydannede blåskjell til og hvitløksbaguetter. Dette krydderet brukte jeg bittelitt av i fiskesuppa, den fikk skikkelig sting, og ble helt nydelig. Perfekt!

Liker dere denne bloggen, lik og del gjerne innleggene!! Og følg gjerne Bunny Trash i egne grupper på Facebook og MeWe, dette er den mest alternative og beste bloggen i landet – velkommen!

Følg Bunny Trash på MeWeLink!!

Følg Bunny Trash på FacebookLink!!

#tanker #bunny #bunnytrash

9 kommentarer

Siste innlegg