Carolina Reaper Lasagne al Forno!

Har laget middag til kvelds. Sen middag når snuppen min har kveldsvakt. Denne gangen er det Lasagne som står på menyen. Som dere ser bruker jeg den fra Toro, så min Lasagne blir ikke laget «fra bunn» som man sier. Jeg vokste opp med denne da det var denne min mamma brukte den gang. Jeg synes den er dritgod, skikkelig snadder altså. Faktisk min favoritt ved siden av Lasagnen de serverer på «Lizzi’s» restaurant her i Drammen. Jeg bruker ikke ostesaus i min Lasagne, det synes jeg er både overflødig og oppskrytt. Derimot så bruker jeg masse ost på toppen!!

Jeg gjør som det står på pakken, bare det at her bruker jeg karbonadedeig i stedet for kjøttdeig. Det skal være 3,5 dl vann og 5 dl melk. Jeg har erstattet 3 dl melk med 3 dl Drømmelett. Når karbonadedeigen er brunet, pulveret til sausen er blandet i deigen med rømme, melk og vann så har jeg bittelitt chilipulver oppi. Jeg bruker Carolina Reaper fra Chilli Klaus, den har vindstyrke 15, så jeg kan desverre ikke bruke mer enn det jeg har på tuppen av kniven (se bildet). Har jeg bare to korn for mye så vil det ryke ut av ørene på snuppen min, han kan også bli aggressiv, og det orker jeg ikke på en søndag kveld.

Vi var en gang på Kielferga hvor vi ble kjent med et eldre ektepar herfra Drammen. Vi var og handlet på taxfree og jeg hentet et glass med Carolina Reaper. Hun dama vi var blitt litt kjent med ble nysgjerrig og spurte om det var godt krydder. Jeg sa at jeg kan ikke leve uten, og en som hørte på oss brøt inn og sa at han absolutt ville anbefale dette krydderet. Så hun kjøpte hun, og noen måneder etter møtte jeg henne tilfeldig igjen, og hun fortalte at hver gang hun så dette glasset med krydder så tenkte hun på meg. Hun hadde laget gryterett til familien og hadde hatt en toppet teskje med dette krydderet oppi maten. Det hadde både kommet røyk ut av ørene på familien, og pipelyder. Hun var nær ved å ta livet av gjengen!

Moralen er at når en lager mat så skal det gjøres med kjærlighet, og da må en smake på maten underveis. En kan ikke bare kaste ingredienser i ei gryte og la det stå seg til. En toppet teskje med Carolina Reaper faktisk, selv jeg kunne dødd av det!!

Vel, kjøttdeigsausen legges lagvis i form med pastaplater. Begynn med saus nederst, kjøtt i midten, og saus øverst. Masse ost på toppen, steik i ovnen, ha på oregano når det er ferdig og server med nystekt hvitløksbaguette. Nå koser vi oss 😜

Liker dere denne bloggen, lik og del gjerne innleggene!! Og følg gjerne Bunny Trash i egne grupper på Facebook og MeWe, dette er den mest alternative og beste bloggen i landet – velkommen!

Følg Bunny Trash på MeWeLink!!

Følg Bunny Trash på FacebookLink!!

#lasagne #carolinareaper #chilliklaus #alforno #middag #søndag #bunny #bunnytrash

19 kommentarer

Siste innlegg