Julereisen. Kapittel 4: Galtvort, magi og nok en Drømmeuke!

For bortimot halvannen måned siden, nærmere bestemt 23. oktober, skrev jeg et innlegg i bloggen hvor jeg fortalte om den kommende Drømmeuken snuppen min og jeg hadde i vente. Jeg klarte ikke legge skjul på at jeg syntes at 2023 har vært et fantastisk år, og at den siste uka i oktober kom til å bli prikken over i’en, altså årets høydepunkt. Noe den faktisk ble!! At noe skulle toppe akkurat den uken kunne jeg ikke se for meg.

Jeg postet flere innlegg fra den uka, blant annet med min kjære og meg i København, hvor vi koste oss på restauranter, tivoli, shopping og mer til. Opplevelsen med å se Bob the Dragqueen holde show, og så selveste høydepunktet: kall det hva du vil, konsert eller show, med the one and only: Madonna! Det var fullstendig amazing, helt utrolig, spektakulært, helt rått og magisk. Altså, ord blir ikke beskrivende bra nok! Dere skjønner nok at dette var mer enn stort for snuppen min og meg!

Men, dét jeg hadde holdt hemmelig for snuppen min i snart et helt år, fra januar faktisk, er at jeg den gang kjøpte billetter til Madonnas show i Amsterdam også. Han visste ingenting før nå i slutten av november da han fikk sin billett i bursdagsgave. Innen da hadde jeg også avtalt med jobben hans, ordnet han fri, og fått de til å følge med at han ikke satte seg på noen ekstravakter. Ordnet flybiletter, hotellrom og barnevakt til jentene hadde jeg også gjordt. Ja det ble mye, og oppå dette måtte jeg greie å holde dette hemmelig så lenge.

Et av Amsterdams mange juletrær, desember 2023.

Så da ble det en ny drømmeuke, eller drømmeuker faktisk!! Flertall! For her har det vært flere uker nå med masse store opplevelser! Selve bursdagen til snuppen min ble en kjempefin dag hvor vi var ute og spiste på en av byens eldste restauranter. Om kvelden fikk han presangen sin fra meg.

Jeg hadde pakket inn et stort kort som begynte å spille musikk da han åpnet det. Inni var flybillett til Amsterdam, opphold på et utrolig originalt hotell som var som tatt rett ut av Harry Potter. Inne på hotellet er eldgamle små busser som folk sover i, kaniner i dusjene, spøkelser i taket og mye annet underlig. Hele hotellet er fylt med bokreoler fulle med bøker, vegg etter vegg etter vegg, som et gammelt antikt bibliotek fra fordums tid, eller fra Galtvort høyere skole for hekseri og trolldom. Alt er skikkelig gammelt, og bak en slik bokhyllereol så er rommet vårt. Litt sånn Anne Frank-aktig, men ikke på en trist måte, men heller magisk.

Og som brikken over i’en så var det ikke bare billetter til Nederland og hotellopphold vedlagt i bursdagskortet, men også billetter til show med – oh yes, vår dronning – Madonna!

Rommet vårt bak bokreolen.

Helgen etter selve bursdagen, så hadde vi full bursdagsfeiring og fest hjemme med en fantastisk herlig gjeng. Jeg hadde dekket bord og laget middag. Viltgryte a la Bunny, haha.. snuppen min fikk mange fine gaver, det ble konsumert mye god drikke, kjempefin stemning ble det, og så ble feiringen rundet av med en tur på byen.

Noen dager etter bursdagsfesten var sekkene våre pakket, og vi på vei til vårt elskede Nederland, utrolige Amsterdam med all sin mystikk og magi, og nok en spektakulær og fantastisk opplevelse med Madonna.

Igjen skjedde noe som vi ikke forutså. At showet skulle bli enda bedre i Amsterdam enn det var i København hadde vi ikke våget tenke, for i København var det helt perfekt. Men på Ziggo Dome Amsterdam var lyden hinsides bra. Stemningen var over the top, and then some. Til å ta og føle på. Det var så sterkt og intenst at jeg kan ikke forklare det uten å sammenligne det med et panikkanfall. Det er nesten absurd at noe kan være så bra at det blir absolutt skremmende. Og snuppen min elsket det. Det gnistret i øynene hans. Nå er to dager gått fra vi var på showet (lørdag), men vi synger enda som om vi nettopp har forlatt arenaen!!

‘Nothing really mattersLove is all we needEverything I give youAll comes back to me’

Madonna «The Celebration Tour», Ziggo Dome. Amsterdam 2. desember 2023.

Som jeg nevnte i innlegget i går, så var det nettopp i Amsterdam vår historie startet, for 17 år siden! Og nå denne bursdagsgaven, en ny reise som er en slags markering, et jubileum for hvordan vi møttes, og så skulle det hele bli så hinsides bra!! Dét er magi det!!!

Jeg håper og tror at vi, snuppen min og jeg, vil oppleve mye mer sammen, mye fint og flott. Men først trenger vi å lande fra nok en magisk drømmeuke. Eller drømmeuker.

Opplevelser i Amsterdam kan ikke forklares. Det er så mye fortryllende illusjonisme og fascinerende sjarm i alle disse gamle gatene, i disse gamle byggene. Det er helt utrolig hva som skjuler seg på innsiden av veggene når man går inn på steder (ikke tillatt å ta bilder). Og det sinnsykt råe, det absolutt amazing showet til Madonna som enda spiller i hodene våre. Men vi haster ikke med å lande fra opplevelsene, vi holder fast med dem enda en stund. Vi må leve litt på disse førjulsminnene.

Denne jula er helt fantastisk allerede føler jeg, magisk!!

Liker dere denne bloggen, lik og del gjerne innleggene!! Og følg gjerne Bunny i egne grupper på Facebook og MeWe, dette er den mest alternative og beste bloggen i landet – velkommen!

Følg Bunny på MeWe: Link!!

Følg Bunny på Facebook: Link!!

#jul #minner #amsterdam #bobthedragqueen. #christmas #bunnytrash #bunny

6 kommentarer
    1. Føler “bruset” gjennom tastaturet!
      Vil tror at det vanskeligste i år har vært å holdt det hemmelig?
      Eg holder alltid på å sprekke når eg har en hemmelighet eg gleder meg til at andre skal få, som f.eks m julegaver…Gleder meg som en unge til ungene f.eks skal åpne gavene og eg spør Dib: “Har du ikkje lurt på pakkene?” Nei det hadde han lært for lenge siden at ikkje var lov!?! “Ka skjer mamma, vil du si ka som er inni?” Åsså ler han! Ååå eg gleder meg til julaften Ho Ho Ho
      Resten av året blir nok magisk for dere, regner m at dere vil lande i begynnelsen av februar muligens 🙂

      Klem Vibbe 😀

      1. Det er ikke problem for meg å holde hemmeligheter, jeg har mange av dem som jeg holder for meg selv til veis ende. Problemet her var at jeg var pukka nødt til å involvere en kollega av Jan, for å sikre han fri fra jobb disse dagene, samt hun som påtok seg å ha jentene. Når dato for avreise nærmet seg ble vi invitert til middag og fest på avreisedatoen, så da måtte jeg få dem til å endre/avlyse slik at Jan ikke takket ja til å komme. Da måtte jeg jo også forklare dem hvorfor. Så siste dagene før bursdagen så var det mer enn en neve mennesker som visste om dette, og da ble jeg bekymret for at noen ville røpe alt. Det er nå en gang slik at jeg er den eneste jeg kjenner som virkelig kan holde kjeft! Du er litt mer lik Jan du da, han sprekker faktisk. Har spurt han 101 ganger om hva som er så vanskelig med å bare holde munnen lukket. Anyways, tror ikke vi lander i år, dette er sinnsykt bra. Håper en av konsertene kommer på TV, og at den blir utgitt på DVD/BD, for dette var et show alle burde se. Rett og slett så proft og bra at her må det vanke grammy-nominasjon for best live-act. Og når det kommer til Nederland og Amsterdam – ren magi!! 🥰🐰

        1. Nei, eg kan klabbe igjen, men eg gleder meg sånn vettu hehe Når noe er mer alvorlig enn en julegave zipper eg igjen, andres hemmeligheter forblir hos meg 😀 Syns du har gjort en formidabel jobb med denne overraskelsen 🙂

          1. Det er bra, folk som har evnen til å klabbe igjen liker jeg godt. Men du, husk julegaver er veldig alvorlig, det er få ting som gir slik glede at en føler seg som barn igjen.. på en positiv måte 🥰🐰

    2. Så kjekt at du klarte å gi “årets” gave til Snuppen din. Og at du klarte å holde det hemmelig så lenge. Må nok kost deg skikkelig av dette. Gode opplevelser er deg vel unnet. Hatt en oppsamling av uleste blogger fra deg nå og synes det er ufattelig trist hva du har gått gjennom og stolt av deg for hva du har fått til.
      Her i huset har vi endelig fått oss ny valp, så tiden bortgjemt ved pc er noe begrenset.
      Ønsker deg en toppers advents tid

      1. Det er reisen en har gjort som har skapt den en er, dette var «kapittel» 4, er bare kommet til «kapittel» 6. Da gjenstår 18 «kapitler» 😜🐰

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg