Forbauset over dagen i dag!

Tidlig oppe er jeg jo hver dag, på en måte, det er bare det at det over tid nå har vært slik at fra jeg våkner til jeg faktisk klarer gjøre noe, så tar det flere timer. Alle har vi vårt, og jeg skal heller ikke i dag vie et helt innlegg til om stakkars meg og fremheve nok en gang sykdom og diagnoser en måtte ha. Det er ikke slik at man er sin sykdom, har eierskap på diagnosene, og er den eneste i verden med disse utfordringene. Jeg bare måtte si dette da jeg var så uheldig å trykke meg inn ved en feiltakelse på et innlegg som var ren stakkarsliggjøring. Ja, man BETALER for å leve sier jeg bare, vi alle gjør det!

Men ja, jeg ble forbauset i dag, for fra jeg våknet og stod opp, så var jeg utendørs før det var gått halvannen time. Jeg tenkte ikke på det før jeg kom hjem igjen. Ahh.. måtte det vare! Jeg har tidligere dager sittet å kikket ut kjøkkenvinduet og tenkt på om det er fordel eller ulempe at utsikten fra kjøkkenet går direkte til Nordbykollen. Det er et av mine favorittsteder her i Drammen, og jeg gleder meg sååå mye til å gå opp dit og nyte utsikten og naturen. Men jeg har enda hittil i år ikke klart å komme meg dit. Jeg ser min første tur dit i fjor var 23. april. Blir senere i år, men kanskje ikke så veldig mye senere?

«Toppen av Nordbykollen»

Anyways, jeg dro avgårde i morges. Ned mot sentrum og til pakkeboks og hentet ei eske forsyning av tassimo-kaffe. Deretter en liten runde på matbutikken der jeg blant annet fant to porsjoner laksefilet i billigkjøla. Videre var jeg innom blomsterbutikken hvor de hadde Geranium/Pelargonia på salg. Kjøpte 7 stykker, røde, én til hver blomsterkasse utenfor her. Må vente et par dager til før jeg planter dem for å være på den sikre siden. Fint skal det bli.

Har stelt litt planter her hjemme også, tatt masse stiklinger. Tenker jeg skal prøve plante noe ute også i år, for det er utrolig mye stiklinger.

Laget laksewraps til middag. Fylt med stekt laks, hvitost, brokkoli, mango og rømme. Krydret med pepper og spruta litt fersk sitronsaft på til slutt. Det var sååå digg, og snuppen min elsket det. Hvilket betyr at det faktisk var veldig godt, for han er egentlig ikke så bredt begeistret for slike ting som ananas, mango ol.

Ble heftig engasjement rundt et blogginnlegg jeg postet tidligere i dag, ble faktisk oppfordret til å ta livet av meg selv, begå selvmord. Det er utrolig stygt hvordan enkelte mennesker er, men det er da en virkelig ser seg selv, bekreftelsen på at en selv er et bra menneske.

Snakker om blogg, Helene aka ZoeticWorld postet et innlegg i dag om ALS og det håper jeg folk leser, liker og deler, på samme måte som jeg håper folk leser og deler bloggen til Vivian aka Mammapåhjul. Det er innlegg og blogger som dette jeg virkelig liker. Innlegg som betyr noe, når man engasjerer seg i andre, og ikke bare meg, meg, meg. Innlegg hvor en bidrar og kanskje kan gjøre en forskjell for andre. Mer forståelse og kunnskap om sykdommer som ALS trenger vi, det kan øke livskvalitet for mange.

Takk for at dere stakk innom og leste hele innlegget. Nå tar jeg tidlig kveld fra blogg og internett. Skal kose vårsj på balkongen. Stikk gjerne innom igjen i morgen. Riktig fin kveld alle sammen 🐰

Liker dere denne bloggen, lik og del gjerne innleggene!! Og følg gjerne Bunny Trash i egne grupper på Facebook og MeWe, dette er den mest alternative og beste bloggen i landet – velkommen!

Følg Bunny på MeWeLink!!

Følg Bunny på FacebookLink!!

#hverdagsliv #bunny #bunnytrash

6 kommentarer
    1. pelagonia er vakker ,jeg har 5 stk og dei er mange år gamle ,ga bort noen i fjor da jeg ville ha noe annet i år ,men som sagt 5 er her fortsatt :=)har ikke lest noen innlegg i dag ,har faktisk jobbet i urtehagen hele dagen ,det var myye ugress å røske opp i

      1. Vakker nok tenker jeg. Rødfargen er jo helt knall. Jeg valgte pelargonia fordi den er enkel og hardfør. Dette er jo til blomsterkasser utenfor blokka. Kan bli litt hips om haps med stell. Tenker at det neste jeg fyller på blir hengelobelia. Så skal jeg ikke kjøpe mer til disse kassene 🐰

    2. Eg har vært litt off i dag, men du!? De røde blomstene der er knall fine, mor mi skulle alltid ha sånne! Me e også klar til å starte plantingene ut, alt er ferdig malt så nå gjenstår det kjekkeste….Spørs om ikke eg bare på overlate til det mannen i år…Forbanna ribben haha Å du? Noen personer er rett og slett bare ONDE, ja det er nesten synd på de…Off, eg får frysninger!

      Kos dere på balkongen så kan me skravles i morgen 😉
      Klem Vibbe 🙂

      1. Pelargonia er enkel og hardfør, og rødfargen er knall. Ikke helt min favoritt, men siden det er til borettslaget og det kan bli litt hips om haps med stell så tror jeg dette er et bra valg 🐰

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg