A Scream for Valentines Day!

I dag er det 14 februar og Valentines Day. For meg personlig er det en fin dag som snuppen min og jeg bruker å benytte oss av. Vi bruker da helst å dra ut på restaurant og spise noe godt som vi heller sjelden lager til hjemme. Det har blitt noen sushi-restauranter gjennom årene, samtidig har sushi blitt ganske så integrert i hverdagen vår, noe vi unner oss hist og her både som lettvint løsning, når vi skal ha noe godt og sådan, så det er liksom ikke til «spesielle» anledninger lengre. Nå er det indisk som er blitt greia for vår del. Det er nydelig mat, og sausene er som oftest helt himmelsk. Vi bruker fortsette kvelden med å dra på kino, og da helst en grøsser eller skrekkfilm.

Datoen til Valentines er veldig tett til vår egen jubileumsdato, så noen ganger har det blitt flere dager med markering for vår del. Alt har liksom med hvilken dag disse datoene havner på og hvordan man jobber. Vi liker å feire livet, så det er ikke noe stress rundt dette, bare glede. Og nå etter to år ned reduserte muligheter, så må vi feire livet for alle penga – før pokémon mutant-varianten kommer.

I år har vi hittil kosa oss skikkelig. Vi hadde som mange sikkert har fått med seg, 15 års jubileum torsdag 10. februar. Og HER kan dere lese om vårt første møte for 15 år siden, dagen da alt startet «for real». Nå i år på dagen vår holdt vi oss her hjemme, men litt kos ble det, og det kan dere lese om HER. Dagen derpå, altså fredag 11. dro vi ut på en liten båttur hvor det ble masse god mat, deilig frisk sjøluft og solnedgang, det kan dere se/lese om HER. Og lørdagen ble selve festdagen, den bydde på noen utfordringer, men venner var invitert, mat ble servert, drikke ble inntatt, søt musikk ble spilt og kvelden endte bra. Dette kan dere lese om HER.

Nå er altså dagen kommet, i dag er det Valentines Day. Det er mandag og snuppen min har kveldsvakt. Hadde han ikke det hatt så kunne vi lett ha dratt ut for å spise en god middag etterfulgt av kino. Helt slik blir det ikke denne gang. Og det gjør ikke noe, for Safran, vår favoritt av indiske restauranter her i byen holder ikke åpent på mandager. Men nå er det slik at snuppen min har fri fra jobb i morgen, så da flytter vi bare hele dagen, hele Valentines Day til i morgen, haha.. Er vi ikke smarte?! Da blir det «Safran og Scream» i morgen!

Litt trist er det å se at mange nå legger ut kritikk om Valentines Day, kaller det handelsstandens dag. Altså hvis folk ikke har fått med seg at hver dag er handelsstandens dag, så er de ikke våkne. Black Week, Black Friday, Cyber Monday, førjulssalg, januarsalg, høstsalg, Halloween, Påske, altså en kan jo ramse opp i det uendelige. Valentines Day er faktisk kjærlighetens dag. Kjøpepresset er hele tiden, uansett hvor en snur seg. På kjøpesentre, butikker, internett, sosiale media, i postkassa, e-post – overalt!! Hvis en da har en dag en velger vekk alt dette og bare fokuserer på kjærligheten, så er denne dagen all motsetning til handelsstandens dag! Det er ‘alle hjerters dag’, den ene dagen som utelukkende er for fokuset på det fine og vakre i livet. Luft og kjærlighet kan vi ikke leve uten, og en trenger faktisk ikke bruke noe ekstra penger på luft og kjærlighet hvis en ikke må. De mest kreative og romantiske er som oftest de som bruker minst penger!

Er det slik at kritikerne er de uoriginale med total mangel på kreativitet som kritiserer? Er det de med sjalusi og uten en romantisk følelse i seg som tar til ordet? Litt egoistiske eller?

Altså, det er så mye som er kritikkverdig i vårt samfunn og i verden i dag, så er det denne dagen mange velger å kritisere?! Hva med heller å kritisere at våre skattepenger går via regjeringen vår og rett i lomma på terroristorganisasjoner som Taliban og IS, mens i Malawi lever over 1 million foreldreløse hiv- og AIDS-syke barn som vi hører lite og ingenting om?!

Men det skal jeg si dere. Personlig er jeg veldig å kritisere hva som er galt i verden. Jeg skriver mye om det, kjemper for å gjøre noe med det, og mener at man må snakke om disse tingene for å få gjort noe. Man må handle selv og påvirke andre til det samme. Noen ganger må en ganske enkelt kreve handling! Men i morgen (da jeg har flytta dagen for vår del) på alle hjerters dag, Valentines Day, så skal verdensproblemene på hylla. Da blir det fokus på god mat, underholdning, kos, hverandre og kjærligheten!

Leste et innlegg som en venninne har skrevet, medblogger «ZoeticWorld», og det fikk meg til å tenke på alle der ute som hittil ikke har hatt det helt store hellet iht kjærligheten i kjæresteforstand. Alle dere single der ute. Singellivet har virkelig mange fordeler også, så nyt det – når det gjelder romanse, forhold og sådanne ting så kommer det når en minst aner det, som alltid – og det beste kommer til slutt!!

Link: Hva jeg mener om Valentines Day.

Liker dere denne bloggen, lik og del gjerne innleggene!! Og følg gjerne Bunny Trash i egne grupper på Facebook og MeWe, dette er den mest alternative og beste bloggen i landet – velkommen!

Følg Bunny Trash på MeWeLink!!

Følg Bunny Trash på FacebookLink!!

#valentine #valentinesday #allehjertersdag #love #kjærlighet #bunny #bunnytrash

27 kommentarer
    1. Hei Bunny.
      Jeg er nok en av dem som er litt kritisk til valentines dagen, OG Black Friday, førjulssalg, Halloween og hele den regla der. Såklart er jeg fullt klar over at kjøpepresset er der, hele tiden! Men presset bli ekstra stort før alle slike “store dager”, og mange føler seg utenfor og annerledes hvis man ikke kjøper noe, fordi “alle andre” gjør det jo.
      Lommeboken vår har ikke godt av slikt press, selvtilliten (til mange) har heller ikke det. Og den som lider mest, er jorkloden vår som må stå ut med dette stadige bruk og kast -samfunnet som vi skaper.
      Jeg er VELDIG for at vi skal feire kjærligheten, at vi skal feire mor og far, hverandre og livet. Og jeg synes vi burde gjøre det oftere! 🙂 Jeg er ikke kristisk til feiringer, bare hvordan det blir lagt opp til at vi skal gjøre det.

      Jeg synes forresten at du har en super blogg. Ønsker deg en fin dag! 🙂

      1. Takk for kommentar. Utfra det du skriver så virker det som om du har lest noen av mine innlegg som jeg har skrevet. Da har du kanskje fått med deg hvordan jeg prøver å oppfordre folk til å tenke selv. Da spesielt ift hva myndigheter og media gjør for å manipulere folket. De sier hopp, så hopper man! Det samme gjelder reklame. Hvis folk ikke tenker selv så ender de opp med den dyreste buketten, den dyreste sjokoladen og den dyreste middagen. Det er til å le på seg tårer av. Disse som gjør det ender vel også opp med å tro at kjærlighet kan kjøpes for penger. Det det egentlig handler om er gesten, handlingene en gjør – tanken ig kjærligheten bak.

        Nå vet ikke jeg om du er i forhold, har kjæreste mann eller kone.. men i kjærlighetens navn, hva tror du hadde blitt satt mest pris på av at du laget en piknik med god mat, litt brus og en liten melkesjokolade og gått/kjørt til et fint sted for å nyte det hele, fremfor en tur på en såkalt fancy restaurant og/eller kjøpt en boks med overpriset sjokolade til 599 kr?

        Jeg tror det er det enkelte individs manglende evne til å være kreativ eller romantisk som er den ødeleggende faktor her. At en ikke klarer tenke selv og lar seg manipulere. Da er det lett å skylde på handelsstanden – for man vil jo ikke ha skyldfølelsen selv, selv om det er en selv som velger hvordan en vil markere og uttrykke sin kjærlighet.

        1. Jeg er veldig enig med deg! Og det er nok dèt som er det største problemet, alt for mange lar seg manipulere. Vi drives av flokken og det mengden gjør. Noen ganger fordi det er tryggest, men også fordi det er enklest. Det er vanskelig, for mange, å ta egne valg.
          Derfor er det supert at noen er der med en stemme som er litt annerledes, og kan oppfordre andre til også å tenke annerledes! 😉 Jeg har gjort det med å fortelle hvor mye penger vi faktisk bruker (og at det er litt dumt), og du gjør det på din fine måte med å oppfordre til å faktisk feire kjærlighet (og ikke de pengene vi måtte bruke). <3

          1. Når det gjelder penger så bruker jeg heller mine på kjærlighet, altså restaurant, kino, blomster og hva det måtte være som gleder. Du nevnte bruk- og kast samfunnet. Kritikere av markeringsdager fordi man lar seg manipulere av kyniske bransjer, handelsstanden, en kan undres hva de bruker pengene sine på? Jeg tør tippe at nettopp de er de største forbrukerne av «bruk og kast». Er det noe som er stort i vårt samfunnet så er det dobbeltmoralen 😜

    2. Helt enig….kjøpepress er det heile året..og sjøl med mitt singelliv, syns jeg denna dagen er en viktig – nettopp fordi det er kjærlighetens dag. Skulle ønske flere klarte å ha et så avslappa forhold til det, som du og snuppen..og bruke dagen til å koble ut mest mulig stress, til fordel for nettopp kjærligheita ❤️

      1. Vet du, når en har vært i et ille forhold, så kommer man høyt hva gode følelser på skalaen angår når en kommer i et godt forhold. Har en vært i et ‘ok’ forhold så oppleves ikke oppturen i så stor grad. Det er fordelen med å ha vært på bunn, oppturen blir større og bedre – en lærer også mye om verdier og hva som betyr noe. Jeg er heldig – din tur neste 😜😘

    3. Kjøpepress har vi rundt oss hele tiden, og det er fint med en kjærligjetsdag.
      Vi feirer den ikke så veldig, men litt godt til kaffen, eller en liten personlig ting til mannen hender det at det blir. 🥰
      Dere er flinke til å feire, og kose dere sammen! ☺️❤

      1. Husker bestefaren min en gang la et slikt sjokoladehjerte som var innpakket i rød folie på kaffeskålen til min bestemor, det var ikke mer som skulle til 😜🥰

    4. Jeg kan ikke si at dette er en dag å kritisere, som du sier finnes det meget mange andre dager som er mye mer verdt å rette et kritisk sinn til en denne. Alle hjertens dag er en fin dag, en dag som ikke behøver å koste noe som du også sier. Er man kreativ så kan det faktisk være en helt gratis dag. Kjærlighet er viktig og jeg elsker at det har blitt en greie her i landet også❤

      Veldig lurt å flytte hele valentin dagen til i morgen, det blir sikkert en like perfekt dag det🥰

      Helene- Zoeticworld ❤

      1. Jeg husker jeg brukte som barn å brette et ark på midten og klippe et halvt hjerte som da ble et helt hjerte når jeg bretta det ut. Der skrev jeg «Kjære mamma jeg er så glad i deg..» og så videre. Et hjemmelaget hjertekort på morsdagen, funker fint på Valentines Day. Altså hvis din Rune hadde laget et kort, eller kjøpt et til deg for Valentines Day, tar jeg feil at du ville satt mer pris på et hjemmelaget? 😜

    5. Enig med du! Jeg blåser i alt kjøpepress den ene eller den andre veien – ta vare på kjærligheten, det er DET dagen er til! 🙂 nyt den flyttede Valentinesdagen deres i morra!

      1. Tusen takk 🥰 ja, det mener jeg, klarer en ikke ha en koselig dag og aften, verdsette hverandre, uten å gi etter for kjøpepress da er det ille. Lady og landstrykeren greide fint å ha en romantisk kveld i en bakgård med spagetti og kjøttboller, de betalte vel ikke ei krone for dét 😜

    6. Som yppersterepresentant for folk som ikke har ei romantisk celle i kroppen, så ville jeg løyet om jeg i det hele tatt ymtet frempå med noe annet enn at 14 februar ikke har noen betydning what so ever *hehe*
      Jeg skal ærlig innrømme at Valentines avstedkom med en grei narsissistisk forsyning (eller hva det nå heter) som singel ‘oppmerksomhet-junkie’, men that’s pretty much it. En valentinergave har kællen imidlertid klart å komme opp med; En elektrisk drill! – Men det er også alt! *haha*
      Nå skal det imidlertid sies at han har det med å trå til sånn helt ut av det blå i stedet! For her har det vanket både ringer med ‘rocks’, Gucci & Prada på helt vanlige dager, og det passer meg i grunnen bra, for det romantikk-greine blir rett og slett litt kleint, føler jeg 😉 😛

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg