Vinnere og oppdatering om malerier!

I påsken hadde jeg quiz, påskenøtter og eggjakt her i bloggen. Det hører liksom med at Bunny har litt sånn når det er påske. Noen deltakere ble det, ikke så mange alt tatt i betraktning, men ikke så få heller at det ble kjedelig. Fem vinnere ble det, eller fire, da én vant to ganger, påskeaften og første påskedag. Det ble trukket en vinner for hver dag fra og med skjærtorsdag til og med andre påskedag. Disse er altså:

Skjærtorsdag: Janice

Langfredag: Margrethe «Utifriluft»

Påskeaften: Lasse

1. påskedag: Lasse

2. påskedag: «Frodith»

Jeg hadde jo trodd at slike som blant annet fjasebloggeren «Allansverden», såkalte female me «Gryende» og venninna fra nord «ZoeticWorld» mfl kastet seg på her, men de uteble. I år var det flertall av ikke-bloggere som deltok, hvilket er nytt. Det var også høyere andel menn enn tidligere, det likte jeg veldig godt. Menn som deltar er bra mannfolk!

Uansett, tusen takk til alle som deltok, enten det var én dag eller fem dager. Betyr mye for bloggen og meg at dere bidrar til litt aktivitet her inne, ikke bare når det er utfordringer, quiz og denslags på gang, men ellers også. Igjen, tusen takk. Og gratulerer til vinnerne, premier sendes i løpet av uka, og håper det faller i smak, hehe.. 😜

Så over til en oppdatering om de 15 oljemaleriene jeg har malt. Som flere av dere sikkert har fått med dere så smalt det for meg da Norges absurde politikk la sin vrede over meg med titusener i regninger for litt siden, veterinær og helseregninger, deriblant en tannlegeregning på 20 000 kroner og en baksmell på skatten på 9000 kroner. Da var det bare å kaste seg rundt, gjøre noe for å få inn litt ekstra til å kunne få dette unna.

Jeg solgte unna en del malerier som jeg malte på atelier for noen år siden (har noen igjen), bilder som ble til uten noen erfaring med hverken staffeli, oljemaling eller å male i det hele tatt. Det var litt stolthet i bildene, de var malt i en tøff periode, derfor tok jeg vare på dem. Og nå har flere av disse fått nye gode hjem hos noen av dere der ute.

Solgte også en del klær, via et nytt konsept i byen her, kule klær som jeg gjerne skulle hatt selv, men som er for store størrelser for meg. De var fra da jeg var nærmere 30 kilo tyngre, og det var en mening med at de ble liggende så lenge. Det ble noen salg, på dager med sol. Hadde det vært flere soldager hadde jeg fått solgt unna alt.

En tur med Kiel-fergen har også bidratt til at jeg kunne betale litt ekstra til disse nevnte regningene da denne turen utgjorde at det ble brukt en hel del mindre på husholdningsbudsjettet her hjemme. Det er altså helt absurde prisforskjeller på ting man trenger i dette livet. Norge burde skamme seg for denne utviklingen vi ser hvor vanlige folk blir dårligere og dårligere behandlet. Men Jonas Gahr Støre sa jo at hvis man stemte på han og Arbeiderpartiet ved forrige valg, så ville det bli vanlige folks tur. Så folket valgte dette dritet, ikke jeg da, jeg har hele mitt voksne liv advart mot!

Anyways, så kom jeg på ideen om å sende ut en utfordring her på bloggen. Jeg utfordret leserne til å kjøpe malerier hos meg med ukjent motiv. De som bestilte oppga en ønsket farge, eventuelt favorittfarge, så skulle jeg male på 15×15 lerreter «Bunny Originals». Jeg hadde da 15 slike lerreter å male på, og solgte hvert for 200 kroner hver. Alle ble solgt!!

Holdt på noen uker, og rett før påske sendte jeg ut i to omganger oljemalerier jeg hadde malt. Noen kom til og med fram før påske. De som hadde postdag siste dagen før helligdagene fikk dem da. Andre mottok bilder i går vet jeg, første dag etter påske.

Desverre er ikke alle maleriene ferdige enda. Humper i veien og uforutsette utfordringer, fuck-ups og i det hele tatt har gjort at maleriene til tre av dere enda er her hos meg, og jeg satt og malte litt på disse i går. Denne uken blir de sendt til dere, og da vil alle 15 bildene være hos sine rettmessige eiere.

Samtlige som har mottatt sine «Bunny Originals» har vært fornøyde. Svært gledelig har det vært med veldig fine tilbakemeldinger. Jeg har sett bilder at dere har hengt opp bilder på stuer, kjøkken og soverom. Utrolig gøy, da er det verdt det, for dette maleprosjektet ble mer utfordrende enn først antatt. Særlig dette med «press», jeg ønsket jo ikke at dette skulle ta all verdens tid, ei heller gjøre dårlig hastearbeid, samtidig satt jeg med visshet om at bildene jeg malte var til noen, og da blir en litt «nervøs». Alltid før har jeg malt for meg selv, og dét er mye lettere, med all verdens tid, og om jeg ikke likte bildene selv, så behøvde ingen se dem.

Noen av oljemaleriene ble bestilt av verdens fineste medbloggere, og har blitt vist fram på blogg. De bildene kan dere se her ved å klikke på navn/link til den respektive medblogger:

«Vibbedille»

Margrethe aka «Utifriluft»

«Chanettstankeboble»

«Solliv»

En veldig fin ting, synes jeg, var når snilleste Frodith bestilte to malerier til en medblogger, «Aud-Marit».

Igjen tusen takk alle involverte i alle disse prosjekter. fantastiske mennesker er dere. Veldig glad for at dere liker maleriene mine, både de gamle og disse nye originalene. Jeg har enda en liten vei å gå for å få unna regninger og baksmell, men det føles mye lettere nå med folk her hjemme som tror på meg og støtter meg, og dere der ute. Har et nytt prosjekt på gang, men det får bli til en annen dag å dele om.

Ha en nydelig dag alle sammen 🐰

Liker dere denne bloggen, lik og del gjerne innleggene!! Og følg gjerne Bunny i egne grupper på Facebook og MeWe, dette er den mest alternative og beste bloggen i landet – velkommen!

Følg Bunny på MeWeLink!!

Følg Bunny på FacebookLink!!

#blogg #bunnytrash #bunny

10 kommentarer
    1. Gratulerer til vinnerne. Jeg skulle både å det ene og det andre, mens tiden føk forbi. Har tidsproblemer så til de grader. Nå tok jeg meg en pause mens jeg har lunsj, før veien går videre. Skal innom å sjekke de som har lagt ut om maleriene, men en dag…
      Nydelig dag til deg. Klem <3

    2. Gratulerer til vinnerne 🤗 Flott tiltak Roger, sjøl om jeg var fraværende i denna runden. Men jeg kommer sterkere tilbake hvis bare du fremdeles gidder å underholde oss i fremtida også 🥰

            1. Hehe..no heite det no å kjenne lusa på gangen, men joda 😂 Men no har æ da bærre truffet detta menneske en gang – og gudane veit katti det evt bli en anna gang..så her er det verken lus eller mus så går nån som heilst veia 😉😂

              1. Vær litt frempå da.. er vår jo, virka ikje som en uaktuell kar det derran 😜 så, pell dæ ut nu, vi leve bare en gang såvidt æ veit 🐰

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg