Min lille familie, helg og Depeche Mode!

Ahhh.. helg igjen!! Jeg ELSKER helg!! Helgen er da man kan kose seg litt ekstra, bruke tiden til å kose seg sammen med sine nærmeste. For meg er jo det snuppen min og jentene våre, men også gode venner. I helgene har man anledning til å dra ut og spise, slappe helt av uten noe stress fordi en må hjem, legge seg i passende tid for å få nok søvn før jobb, en kan se siste filmen på kino, en kan dra på turer, en kan henge hos venner til sent. Ja, det er absolutt mye mer en kan gjøre når man har fri fra samfunnsforpliktelser, og andre også har det.

Fokuset mitt siste tiden har vært mer på mine nære og kjære, min lille familie, venner, kos og moro. Siste måneden har det vært MYE mindre blogging. Forrige helg hadde vi venner på besøk her hjemme, vi hadde taco og pakkelekfest, helga før var jentene, snuppen min og jeg på familietur til Fredrikstad, feiret bursdagen min og litt til, for tre helger siden var jeg i Stavanger, besøkte medblogger Vibbedille og opplevde byen og områder rundt. Slik fortsetter det. Mange koselige restaurantbesøk, mange gode stunder med de som betyr noe. Ikke bare helger, men hverdager også, når man har anledningen. Fikk til og med snuppen min med på kino og Barbie-filmen, haha.. har prioritert livet fremfor bloggen, det har jeg alltid gjort, og det tenker jeg fortsette med. Å dra på kjærlighetstur for å sitte med trynet ned i bloggen og poste 5 innlegg daglig, det er ikke meg. Et innlegg i en ledig stund går, når snuppen ligger til lading liksom, haha.. nå har jeg slik en ledig stund, snuppen min er på jobb noen timer, så nå kan jeg fortelle litt om gårsdagen..

Yupp, for i går startet helga. Jeg elsker som nevnt helg, det er ikke noe stress, en kan være med på ting og vie sin oppmerksomhet til kjærligheten og livet. Snuppen min og jeg dro ut og spiste pizza på italiensk restaurant her i byen, det var digg. Det er pride i Drammen, så da var det live-musikk på torget, og musikk-bingo. Været var nydelig, så da kunne vi bare sitte der og betrakte det som skjedde rundt oss. Mange originale skapninger som dukker opp når det er pride. Vi så ei jente i svart lang trang kjole med masse hull i, en del hull i ansiktet også, masse svart krigsmaling, et halvt tonn med smykker rundt halsen (hun har sikkert vondt i nakken i dag), men det artigste med henne var håndvesken hennes. En 6-kantet lilla håndveske formet som en likkiste/gravkiste..

Jada, mye rart/artig å se. Etterhvert gikk vi til togstasjonen og toget videre til Lysaker. Derfra gikk vi til Fornebu og Telenor Arena. Det var tid for konsert. Og ikke hvilken som helst konsert, vi snakker om bandet Depeche Mode. Memento Mori Tour.

Depeche Mode er et britisk synthrock band. Bandet ble grunnlagt i 1980 som et synthpop band, og var gjennom mesteparten av 80-tallet et av de fremste bandene innenfor new wave/new romantic-sjangeren. I 1990 fikk de sin hittil største hit, «Enjoy the Silence», fra albumet «Violator» og de etablerte seg med det som et av verdens mestselgende band. Depeche Mode har solgt flere enn 100 millioner plater verden over, og er som dere skjønner, fremdeles et aktivt band.

I oppveksten og ungdomstiden var Depeche Mode et av favorittbandene til snuppen min. Jeg var ikke helt der den gang, men jeg kjente godt låter som overnevnte «Enjoy the Silence» og monsterhiten «Personal Jesus». I voksen alder kan jeg høre litt mer på Depeche Mode, det er veldig «mørk» musikk. Da jeg var yngre var det mer gladpop som Madonna, reggae med Bob Marley, og litt tyngre som Judas Priest og Ozzy Osbourne. Gradvis blitt mer og mer allsidig. Nå hører jeg på alt som er bra, og Depeche Mode er bra!

Jeg kjøpte billettene som en del av bursdagspresangen til snuppen min i fjor. Og det var vel verdt ventetiden. Da vi hørte at konserten mest består av nyere musikk, og få gamle hits ble vi litt bekymret. Men dette var en solid satt sammen konsert. En av de nyere låtene «Ghosts Again» ble nemlig en av snuppen min sine høydepunkter i går kveld. I tillegg til de nevnte ble (i mine ører) andre høydepunkt låtene «Just can’t get enough» og «A pain that I’m used to».

Som sagt, dette var solid satt sammen, et solid live-band hvor jeg fikk mer ut av synthbruken og effektene i musikken live, enn jeg gjør hjemme. Dette var hundre prosent live, ingen playback whatsoever, og publikum var helt med! Avslutningen med «Personal Jesus» var helt rå. Sceneshowet kunne vært bedre, men det var bra nok, men opplevelsen av dette syntrockbandet fra fordums tider var uforglemmelig. Terningkast; en sterk firer fra meg, fem fra snuppen min!

Kvelden ble avsluttet hjemme med baguetter, eggerøre, røykalaks og roastbiff. Nå er det en ny dag, nemlig lørdag. Og gjett hva som skjer i dag?

(Forrige konsert jeg var på: Robbie Williams – XXV Tour)

Takk for titten alle sammen, nyt dagen og kvelden 🐰

Liker dere denne bloggen, lik og del gjerne innleggene!! Og følg gjerne Bunny i egne grupper på Facebook og MeWe, dette er den mest alternative og beste bloggen i landet – velkommen!

Følg Bunny på MeWeLink!!

Følg Bunny på FacebookLink!!

#depechemode #konsert #live #telenorarena #personaljesus #enjoythesilence #menentomoritour #bunny #bunnytrash

8 kommentarer
    1. Titt tei!🤗
      Først og fremst: Gratulerer med vel overstått!🎉🎁
      Nå skal jeg endelig få litt tid til å lese meg opp.👌🏻 Høres ut som du har hatt en fin sommer med det som betyr aller mest: Menneskene man er glade i.🥰
      Depeche Mode-konsert høres herlig ut og sannelig fikk jeg ikke lyst på pizza også etter en tur innom her.
      Nyt lørdagskvelden!🤩

      1. Tusen takk!! 🥰 Vi har hatt en riktig fin sommer, litt annerledes enn vi vanligvis bruker tilbringe vår sommertid, men veldig fint har vi hatt det likevel. Konserten var bra, og pizza er digg!! Hadde det rasende festlig i går kveld. Veldig sløv i dag, haha.. riktig fin søndagskveld til deg og dine 🥰🐰

    2. Viktig å ta seg tiden til å leve. Ikke bare dokumentere at man gjør det… Jeg har ikke tid til å blogge så mye som jeg gjorde før, pga er aktive dager med jobb. Og vil har litt tid med Hr Frodith når jeg er hjemme. Mye snuten i skjermen på jobb, orker ikke samme snuten i en annen skjerm her.. Men i helgene er jeg her, da rekker jeg både levinga og dokumenteringa og filosofering etc. GØY med Depeche Mode 🙂

      1. Ler litt inni meg når du skriver Hr Frodith 😂 Men sant hva du skriver. Jeg er adskillig mindre på nett nå. Det skal ikke stå på min gravstein: «han satt med mobilen». Du liker Depeche? Jeg likte dem mye bedre live enn hjemme i stua? Fin fin kveld Frodith 🥰🐰

    3. Så lenge jeg var i jobb, gledet jeg meg sykt til helgene. Nå ikke så mye, for jeg kan lage Kos akkurat når jeg vil 😉 Var ikke så stor fan av Depeche Mode «den gangen», men de har vokst på meg med årene. Ha en fin søndag, klems 🤗

      1. Jeg gleder meg uansett mye til helgene, for selv om ikke jeg er i jobb, så er jo stort sett alle andre det, og jeg er jo egentlig en ganske sosial kanin 😜🐰 samme her ang Depeche Mode. Fin fin kveld til deg 🥰 klems

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg