HIPP HURRA OG FAENS DRITT!!

Topplisten på blogg.no er borte!! Hurra hurra!! Ingen mer på- eller fremtvungen «framsnakking» av den som ligger over en på listen og heller ikke flere konsepter hvor en harselerer med andre bloggere som ligger lengre opp på listen enn en selv. Nå blir det ikke flere «det blåser på toppen»-overskrifter og heller ikke flere kamper om å nå toppen av listen bare fordi. Jeg har lest så mange «koko»-innlegg der det konkurreres om å nå toppen av denne listen, bare fordi, og det å skrive og poste innlegg for å fenge, skape engasjement og debatt for bredere perspektiv og synsvinkler en ikke har tenkt på selv, det har liksom hatt null betydning.

Vi mennesker liker ikke slike forandringer, og hver gang det er endringer i sosiale media, feks på facebook så begynner folk å klage. Men man venner seg til det. At topplisten på blogg.no blir borte kan bety at noen slutter poste innlegg, men samtidig kan det også medvirke til færre interne konflikter, og langt færre innlegg som egentlig bare er statuser som en kan poste på facebook eller instagram. Om det blir færre innlegg som postes, kan det likevel bety mer substans og høyere kvalitet!!

Videre er det slik at det er «klikker» på plattformen, de som «besøker» hverandre, snakker hverandre etter munnen og roser hverandres bilder og tånegler. Hvordan skal disse finne hverandre når listen er borte? Jo, gå sammen og lag en facebookgruppe! Der kan dere skrive «jeg gikk en tur til Grunnvannet i dag» og så poster dere et bilde av vannet der. Eller «i dag har jeg fisket i Eikdammen» så legger dere ved bilde av fangsten. Om dere bekymrer dere for at ingen skal klikke på reklamen dere poster, eller ikke kjøpe ladyshave, hårfønere eller robotstøvsugere. Da kan jeg bare informere om at det begrenser seg hvor mange av disse tingene folk trenger.

Jeg velger å se det positive i dette, så hipp-hurra! Jeg tror virkelig dette er en god ting for bloggmiljøet på blogg.no. Færre interne konflikter og konsepter der en kaller sine medbloggere dypt graverende ting. Så hurra!! Dessverre tror jeg ikke at det er varig at Topplisten blir borte, det har vært mye krøll hvor «spøkelsesbloggere» har dukket opp i tide og utide. Kanskje de bare fikser på tekniske «issues». Men det er jo lov å håpe at Topplisten er loooong gone!!

Nei, jeg har noe annet som irriterer meg i dag. Jeg har i noen dager forsøkt å skaffe sjåfør for å få snuppen min og meg til og fra Vikersundbakken. Jeg hadde nemlig tenkt å hoppe ut fra bakken et par ganger denne sommeren.

Vikersundbakken er en skiflygningsbakke i Vikersund Hoppsenter som ligger i Modum kommune. Den er Nordens eneste skiflygingsbakke. Med K-punkt på 200 meter og en bakkestørrelse på 240 meter er den også verdens største hoppbakke, sammen med Letalnica ved Planica i Slovenia. Det er dritkult å hoppe i Zipliner der, har gjort det før, og jeg fikk skikkelig «kick» og var «høy» i et par timer.

Men ingen sjåfører å oppdrive. Ingen melder seg. Ingen kan. Er opptatte, er på ferie, jobb.. «skulle gjerne kjørt dere, men..»

Ta buss? Nei.. for det første går bussen til Vikersund sentrum, derfra er det over 40 minutter å gå til bakken. Bussen tar veldig lang tid, og en skal jo være litt i bakken også, så da går hele dagen. Jeg er også veldig plaget med å bli dårlig på lengre bussturer, noe jeg «overlever» greit nok på en vanlig tur til hvorsomhelst, men om jeg blir dårlig før jeg skal hoppe zipliner, så blir ikke akkurat dette en kul opplevelse sant!!

Planen har vært å booke tid kommende lørdags morgen/formiddag. Men når man ikke finner tak i sjåfør.. dette er nedtur altså, faens dritt. Jeg har ikke gitt opp, men det er leit at det skal være så vanskelig. Jeg har postet et par ganger i sosiale media om noen kan og har lyst, men.. jeg får meg heller ikke til å ringe rundt og spørre folk. Liker ikke å mase på mennesker. Så vi får se. Jeg har håpet ihvertfall, jeg har jo bare sååååå lyst å hoppe!!

Jeg har grupper hvor jeg publiserer mine innlegg etterhvert som de blir produsert. Dere er mer enn velkommen til å følge disse.

Følg Bunny på MeWeLink!!

Følg Bunny på FacebookLink!!

#vikersundbakken #zipliner #vikersund #ekstremsport #ziplining #topplisten #blogg #bunnytrash #bunny

14 kommentarer
    1. Bloggere som skriver om andre bloggere er døll, poenget må vel være å komme med noe eget, ikke prøve ødelegge for andre. Lykke til med å finne sjåfør og i Vikersund. Keep up the good work!!!

      1. Noen liker å være stygg mot andre. Denne plattformen som er et så lite samfunn kommer det veldig tydelig frem. Takk Flisa, ser mørkt ut, men som sagt, jeg håper det ordner seg 🥰🐰

    2. Jeg er så glad blogspot.no ikke har noe toppliste. Her skriver vi for oss selv og koser oss med andres, uten å kopiere det de skriver. Er det ikke meldt regn i helga da? Bedre å hoppe i fint vær… Jeg har vært noen runder i Vikersundbakken, men det har vært på beina,

      1. Sant nok, men blogspot har færre lesere, og jeg skriver jo ikke for meg selv, dagbok er et helt annet konsept. Helt klart bedre å hoppe i finvær, men dette må jo gjøres når en har anledning, og vi har jo bodde jobb, tillitsverv og andre forpliktelser å forholde oss til. Jeg har også gått opp Vikersundbakken, bra for selvfølelsen, men ikke i nærheten av så morsomt som å hoppe 😜🐰

          1. Det betyr jo bare at du er en bedre blogger enn flertallet 😜 er det noen som promoterer blogspot? Ingen som promoterer blogg.no lengre, så er vel et fett hvilken arena en henger på.. 🐰

            1. Blogspor er i mange land, så om du har no se eller hva du har som ending så får alle et treff på com endelse om du søker opp et brukenavn du ikke vet hvilke land tilhører. (Lettere klønete forklart) Det er en god del linkepartyer hvor du finner mang veldig interessante blogger om du liker å lese om ting i andre deler av verden. “My corner of the world” En god del reise og fotoblogger i tillegg.

              1. Før jeg havnet på blogg.no var jeg på blogger.com, hvilket ble trøblete etterhvert da den var ikke-norsk og det skjedde ting som gjorde at jeg trengte support og ikke fikk det. Nå har jeg møtt henne som er support på blogg.no og får alltid rask hjelp, og det virker som om alle på blogg.no er fornøyde med den delen av blogg 🐰

    3. Er enig med deg når det kommer til Topplisten, men er redd det bare er tekniske problemer pga overgangen til GA4, det skjedde også første gangen man begynte å bevege seg mot det nye GA området…Datoen for GA-4 var 1.juli så at det skulle oppstå tekniske problem tenkte eg garantert kom til å skje. Etter å ha lest noen frustrasjoner fra andre bloggere i morgentimene kan eg bare se for meg den rødglødende mailboksen hos support!

      Ang Vikersund så kunne eg virkelig tenkt meg å blitt med (IKKJE hoppe altså!!) men, det blir noe langt å kjøre for meg alene, har ingen det passer for å ta med i bilen…sukk…”Alle” mine jobber ser du…+ det kreves overnatting om me hadde kjørt, dvs me måtte kjørt bort på fredagen. Forbanna at alle MÅ jobbe liksom…! Håper virkelig det ordner seg med skyss, vet du har gledet deg til dette <3

      Klem Vibbe 🙂

      1. Topplisten kunne vært erstattet med en feed hvor en ser de 50 siste postede innleggene, istedet for at den listen tar opp all plass og bare viser de 13-15 siste innleggene. Det ville vært belønning til AKTIVE bloggere, fremfor belønning til de som bare reposter sine gamle innlegg på FB etc som nå.

        Du skulle bodd nærmere Vibbe 🐰😘 klem

    4. Topplisten ja, jeg lurte på hva greia var når den ikke kom opp. Det eneste jeg bruker den til er å se hvor mange sidevisninger jeg hadde dagen før (jeg har ikke skjønt hvordan jeg får det opp hos meg selv….). Ellers bruker jeg forsiden til blogg.no for å se de siste innleggene – det kunne det gjerne vært flere av som du sier.
      Du er tøff som vil i zipline – jeg hadde ikke turt det. Håper du kommer deg til Vikersund!! (jeg bor for langt unna nå til å kunne kjøre – tross alt enda lenger unna enn tidligere)

      1. Last ned appen Anslytics. Ja, det hadde vært bedre med flere innlegg enn at den lista skal ta opp all plassen på forsiden. Ikke tøff, er bare moro, vi lever bare en gang såvidt jeg vet, greit å ha det litt moro underveis. Takk for tanken Gulli 🥰🐰

        1. Mobilen min er for gammel og har for lite lagring til at jeg kan laste ned apper LOL 🤣 Prøvde å gjøre det på PC’en, men jeg skjønte ingenting…så det er derfor jeg liker blogglisten – da kan jeg se hvordan gårsdagen gikk 🤣
          Ja, det er viktig å kose seg med livet en har – det kommer ikke igjen! Nyt livet!!

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg