Har fått tilbud om å skrive for en nettavis!

I dag har jeg blitt kontaktet av en redaktør for en nettavis med tilbud om å skrive for dem. Jeg kan med en gang si at her er det ikke snakk om noe media som står til høyre eller venstre i det politiske landskapet eller sådan. Det er ikke iNyheter, tidligere Resett som før har gjenutgitt tekster jeg har skrevet, med link til bloggen min. Det er ikke HRS eller noen islamkritiske tenketanker. Faktisk vet jeg ikke engang om dem vet at en stor del av hva jeg har skrevet om i bloggen her er islamkritiske innlegg.

Det jeg vet er at de har lest innlegg jeg har skrevet, og derav tilbudet. Nå er det slik at i dag er det lørdag, snuppen min og jeg har puslet litt her i hjemmet, og i kveld blir det musikk, deilige drinker, spekemat og snacks på balkongen her. Vi skal bare kose oss, og muligens runder vi av i natt med en liten tur ut på byen. Derfor har jeg vært så «utidig» å ikke svare på dette tilbudet jeg har fått. Jeg tenker at om tilbudet ikke står ved lag etter helgen er over, så er det på en måte greit nok. Jeg liker best å være den som har siste ordet når det kommer til hva jeg skriver og hva som publiseres. Så da passer det meg best å kunne få litt betenkningstid. Men gøy er det å få slikt et tilbud, det er en stund siden nå at media har kontaktet meg i slik øyemed.

Snakker om media, så har min facebook-app blitt forandret på mobilen min. Før var det en app med blå bakgrunn og en hvit F. Nå er bakgrunnen svart med en blå F. Snuppen min sin app har fremdeles blå bakgrunn med hvit F.

Ifølge nettstedet Distractify har ingen så langt vært i stand til å forklare denne endringen eller hva som forårsaket den, og det ser ikke ut til å være noen forklaring som involverer noe individuelle brukere gjør.

En plausibel teori er at endringen kan være relatert til nye funksjoner i den kommende iOS 18-oppdateringen. Men det svirrer jo (som alltid) flere teorier. En kommentar jeg leste var at de som har fått en svart facebook-app har «havnet på den mørke siden», hva nå enn dét betyr??

Det jeg vet er at jeg har begrensninger på min facebook-konto, jeg har fra det begynte under covid-pandemien og til i dag opplevd mange begrensninger og utestenginger. Dog, aldri latt det stoppe meg. I begynnelsen var det gjerne ofte relatert til ytringer som ikke var ansett som politisk korrekt, for eksempel stille spørsmål ved koronavaksinene, manipulering av info, islamkritikk og slike ting. Etterhvert har disse begrensningene kommet for de mest tullete ting. Det virker helt random egentlig.

De tre siste gangene det har skjedd var da jeg postet et innlegg med søtpotetsuppe, chilli og scampi. Vips så var jeg utestengt og blokkert for spam. Det andre tilfellet var var et innlegg om at jeg er invitert til å delta i en politisk debatt om Pride. Forsidebildet var av en gagball, ment som en metafor, men innlegget ble slettet og jeg blokkert og utestengt i tre dager for «nakenhet og seksuell aktivitet». Tredje gang jeg ble blokkert var eksperimentet jeg skrev om, og forsidebildet var en trekant 🔺 og en firkant ◾️ dette ble registrert som spam. Samtidig fant de et innlegg fra januar om kjærlighetssorg, det også registrert som spam, og vips så var jeg kastet ut, blokkert! På facebook-kontoen min står det at den er begrenset fram til september, kanskje det har noe med dette å gjøre at appen min er svart? Snuppen min har som sagt blå bakgrunn på app med hvit F. Han har heller aldri blitt utestengt, blokkert eller fått begrensinger på facebook.

Så ja, hvem vet hvorfor noen har fått svart bakgrunn på facebook-appen, og andre ikke? Facebook har hittil ikke kommentert saken. Vel, nå stenger jeg ute hele greia, ikke mye jeg kan gjøre med uansett. Alt jeg har skrevet om i dette innlegget tar jeg på mandag. I mellomtiden kan jo dere kanskje fortelle meg hvilken farge dere har på deres facebook-app, og hva dere tror dette handler om?

Liker dere denne bloggen, lik og del gjerne innleggene!! Og følg gjerne Bunny i egne grupper på Facebook og MeWe, dette er den mest alternative og beste bloggen i landet – velkommen!

Følg Bunny på MeWeLink!!

Følg Bunny på FacebookLink!!

#internett #nettavis #facebook #bunnytrash #bunny

4 kommentarer
    1. Eg har blå bakgrunn med kvit f, men så var siste posten der ein takk i høve bursdagen.
      Hadde eg posta alt eg poster på MeWe, på fb, så hadde den vel vore ildraud med flammegul f 🤣.
      Eg hadde garantert vore utestengt på livstid, då Faktisk.no ikkje toler sanninga.
      Medan me er inne på fb/Meta, så har Zuckerberg gått offentleg ut og innrøma at han vart pressa av Biden/Harris administrasjon til å blokkere innlegg som var kritiske til Corona opplegget.
      Han påstår dei var einege i det 🤣.
      Vel, han kan kysse meg i ræva. Alle med litt sunn fornuft veit at han leika med djevlane, og var med på det.
      Nå prøver han febrilsk å berge si eiga ræv.
      Vinner Trump og MAGA bevegelsen valget, veit han at han er ferdeg.
      Lykke på reisa seier nå eg.

      1. Har fått med meg ang Zucker. Dessverre er det slik at jeg personlig ser ikke hensikt i å poste på MeWe. Over tid reklamerte jeg for plattformen, men nå har det gått noen år, og for meg er det inaktivt, det er ingen utvikling der. Ser nå også at grundere for twitter, telegram og andre plattformer blir forfulgt av av myndigheter og arrestasjoner pågår.. skremmende opplegg. Ikke spesielt glad i Facebook, men jeg har jaggu fått postet en del innlegg mot strømmen som ikke er politisk korrekt… men lurer enda på hvorfor enkelte av oss har fått en svart facebook-app 🐰

    2. Spennende med skrivetilbud.
      Jeg opplevde det samme som deg, ikke skrivetilbud, men at appen til fb forandra farger :). Skriver litt om det og linker til bloggen di.
      Nå har jeg aldri fått sensurert noe på Fb, tror jeg – og har ingen teori. Opplevde det bare ubehagelig. Vi får nok vite hvorfor, regner jeg med, etter hvert. Kanskje du allerede har kommet over noe også. Det skjer ganske mye om dagen.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg