Er invitert til å delta i politisk debatt.


Juni og Pride måned er over og det har som alltid vært en vår og sommer med mange meninger og debatter rundt Pride. Drammen har ved flere anledninger blitt løftet opp nasjonalt i den offentlige debatten, og Drammen har også hatt Pride og skeives rettigheter oppe i kommunestyret.

Nå har jeg på email invitasjon fra Drammen Pride til en politisk debatt om minoriteter og Pride. De skriver at de har tidligere lagt merke til mitt engasjement i den offentlige debatten og ønsker derfor at jeg kan delta sammen med andre politikere og skeive representanter. Det er også i forkant av debatten planlagt en panelsamtale fra Skeiv Verden med fokus på kompetanse og kunnskapsformidling om skeive minoriteter.

Drammen Pride skriver videre at de vil etterhvert i forkant av debatten, ettersende mer informasjon om arrangementet og temaer som vil diskuteres i politikerdelen.

Det som er meget påfallende er at Drammen Pride skriver at «juni og Pride måned er over» for til slutt tilføye at for femte året på rad er det Pride i Drammen i august og derfor ønsker de å invitere til å delta i politisk debatt 16 august. Altså det er Pride markeringer året rundt over hele landet, flere ganger i Drammen.. ikke «bare» juni.

1. juni til eksempel var det ‘Skeiv Dag’ her i byen og her ser dere programmet:

11:00 Åpning av marked og smykkeverksted.

12:00 Klovnen Abby knyter ballongdyr til alle barn.

13:00 Show med klovnen Abby.

14:00 Skeiv dag er over. Takk til alle barna!

Her rettes arrangementene mot de yngste og små barn. Jeg har ved flere anledninger etterlyst arrangementer for oss voksne, og honnørpriser for eldre og uføre til selve PRIDE-FESTEN som egentlig er det eneste hensiktsmessige arrangementet som er utelukkende for voksne mennesker. Pride skal jo være så inkluderende påstår de, likevel etter 5 år har de ikke fått til en ordning på dette. Men stadig flere gratis arrangementer rettet mot barn arrangerer de.

Lørdag 17. august arrangeres noe de kaller «Lekelørdag» for barn fra 2-12 år. Der skal de feire skeivt mangfold og «deres rett til å være seg selv uavhengig av kjønnsidentitet og uttrykk».

Programmet for i år er ikke offentliggjort i sin helhet, men det kommer vel hvert øyeblikk. I fjor hadde de noe som de kalte ‘Dronningtimen’ med dragartisten Nabi Yeon Geisha hvor barn skulle kunne «drømme seg bort i en fantastisk eventyrstund som avsluttes med glitter og lek». Her skal barna lære at de alle kan velge selv om de vil være prinser eller prinsesser.

Under Drammen Pride i fjor stod BDSM’ere på Bragernes Torg hvor tilfeldige barn undret seg om hva disse menneskene holdt på med. Svaret de fikk var at BDSM er noe voksne mennesker gjør. Really?? Er dette hva barn skal tro at voksne gjør, lenke hverandre fast, piske hverandre og påføre hverandre smerter?

I år ser jeg at mangfoldet inviteres til å stille i pride parade. Det er ikke snakk om homofile og lesbiske lengre, det er egne poster hvor cosplayere og bdsm’ere inviteres til å stille. Så kan de spankulere rundt i Drammen sentrum, med gag-balls, kjettinger og pisk i skjønn forening med barneskoleelever.

Drammen Pride (FRI) har også gjort sitt inntog i skolene og er de som har ansvar for seksualundervisning for barna. Lærere blir kurset gjennom FRIs opplæring for ansatte, at de får ikke lære barna hva en jente eller gutt er, de anbefaler nemlig at man ikke skal si til barn at gutter har penis og jenter har vagina. Man skal ikke ta som en selvfølge at en gutt er en gutt og en jente er en jente.

Vedtak er blitt gjort der det er krav til skoler og barnehager om å heise pride-flagg og gjennomføre FRIs seksualundervisning.

Det er mye å ta tak i, særlig i forhold til at det pågår veldig mye som handler om barn, deres «seksualitet» og «kjønnsidentitet». Hvis jeg hadde hatt barn, så hadde jeg tatt barnet rett ut av disse barnehagene og skolene. Hva skal 9 åringer, 6 åringer og 3 åringer få ut av kjønnsidentitet og utrykk etc?

En annen ting, hvorfor er det fremdeles slik at det er berøringsangst iht muslimer, islam og moskeer? Her skal man lære barn at det er greit å være den man er, elske den man vil likeverd og aksept, samtidig som det importers og er økende vekst av islamsk ukultur som uttrykker et sterkt hat mot for eksempel homofile.

Den dagen ramadan var over nå sist i april, og eid-festen skulle begynne, ble jeg selv utsatt for flere muslimske gjenger som ropte og skreik nedsettende og stygge kommentarer til meg. Denne adferden er veldig vanlig iblant denne gruppen, men etter Ramadan merker man det enda mer. Det samme når det blir Pride-måned og slike arrangementer. Et ungdomsgjeng på fem spyttet etter meg og ramset opp om sharia og islam da jeg skulle hente en pakke fra posten på butikken under Pride i juni. Det var med en gang Pride var i gang. De blir tydelig provoserte og svært aggressive av Pride.

Så ja, jeg vil veldig gjerne være med på politiske debatter rundt minoriteter og Pride. Dessverre er det slik at en må være forberedt på rasiststempling og denslags, for det er hva blodrød venstreside gjør i mangel på argumentasjon, hva de gjør når de ikke kan stå til rette for hva de driver med. De skaper et ondskapsfullt narrativ der de forsøker ramme og kneble sine meningsmotstandere. Mens jeg selv ønsker å forstå hvorfor seksualisering av barn er så viktig, og hvorfor, i disse tider hvor kommunehus, skoler, barnehager og så videre blir tvunget til å delta med Pride-flagg og instrukser. Hvorfor gjelder ikke dette moskéene og det voksende islamske samfunnet i Drammen og Norge? Hvorfor flagger ikke moskéene med pride-flagg? Og hvorfor er aldri til eksempel en imam med i politiske debatter rundt disse temaer?

Ja, jeg vet dette ble mye, men det er fordi det ER mye. Jeg sliter med å ta ord i slike samlinger blant «trente» politikere med sine innøvde ytringer og ordkløverier, løgner og ansvarsfraskrivelse. Men jeg skal stille, om jeg får sagt så mye, eller noe i det hele tatt er en annen sak. Og hvis jeg sier noe, da kommer jeg nok en gang til å bli stemplet med karakteristikker fra enkelte, slik skal de få meg til å holde kjeft i framtiden. Men får de kontakte sine «brødre», ta fram sine kniver og macheter, for jeg kommer aldri til å bli taus, jeg finner heller nye plattformer og fortsetter belyse ting som dette.

Debatten blir på Drammensbiblioteket, hovedscenen i andre etasje, fredag 16. august 2024, klokken 17:30. Folkens, still gjerne opp og la folk vite hva dere mener om hva FRI og Pride AS bedriver!

Liker dere denne bloggen, lik og del gjerne innleggene!! Og følg gjerne Bunny i egne grupper på Facebook og MeWe, dette er den mest alternative og beste bloggen i landet – velkommen!

Følg Bunny på MeWeLink!!

Følg Bunny på FacebookLink!!

#drammenpride #fri #prideas #politikk #pride #drammen #bunnytrash #bunny

4 kommentarer
    1. Åhhhh, nå ble jeg varm i ♥️rota, Bunny! Du er rett mann på rett plass i en slik setting! Vær stolt over det du tror på, og ikke vær redd for å ta ordet. Jeg har noen trix i ermet om du trenger. 😏 Dessverre kan jeg ikke være tilstede. 😪 Alt godt og god klem fra Birgitte

      1. Takk takk, jeg er litt spent på hva som står i denne infoen jeg får om hva som skal være tema, og tiden jeg får på å forberede meg. Mest sannsynlig har de berøringsangt for hva jeg vil snakke om, så håpet jeg kunne finne en måte å vinkle det på 🐰

      1. Gjenstår å se, har ikke vært i noe diskusjonspanel på 100 år… nå vet jeg jo ikke engang om det jeg vil snakke om er noe som blir tatt opp der… håper jeg greier å vinkle noe, om jeg i det hele tatt kommer til ordet 🤪🐰

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg