Ensom og alene, kjærlighetssorg og musikk.

En utfordring hvor man skal bruke et bilde som kan assossieres med ordet ‘ensom’ fikk meg til å reflektere litt. Jeg er egentlig aldri ensom. Det er forskjell på å være alene, og det å være ensom. Å være alene er ofte riktig hyggelig og avslappende, men å være ensom, er for meg litt mindre hyggelig. Og når man føler seg alene og ensom, da kan det være riktig tungt. Denne negative og triste ensomhetsfølelsen, når jeg tenker over det så slet jeg litt med disse følelsene den gang jeg var gift, helt i slutten av forholdet, og den første perioden etter forholdet var endt.

Det hele ble veldig intenst, vanskelig. Sterkt. Som hjertet skulle gå i oppløsning. Altså, det var ikke bra. Kjærlighetssorg, alene og ensom. Skikkelig ille!

Nok om det. Ville bare fortelle litt om når jeg hadde disse følelsene, fremfor å bare poste et bilde. Så tenkte jeg å fortelle litt om hvordan jeg bearbeidet, kom meg gjennom det, og den bearbeidelsen startet med musikk. Musikk har en helende effekt. Og i denne nevnte perioden, som nå er 20 år siden, så hadde jeg et «go-to» album, og en «go-to» låt. Det er meget spesielt, for på daværende tidspunkt var hverken den type musikk, eller denne artisten noe jeg hørte på. Jeg husker ikke hvordan jeg kom over dette albumet og denne låten, men det var noe som traff meg der og da. Traff følelsene mine, traff hjertet mitt, og startet helingen, fikk sår til å gro, og jeg kunne begynne leve igjen.

Så enough said, for dere som lurer så het albumet ganske enkelt «Christina Aguilera» samme navn som artisten. Og den spesielle låten heter «Somebody’s Somebody». Så jeg skylder Christina Aguilera for den, tusen takk! Hun har også en annen låt, en duett med Ricky Martin som jeg også synes er helt fantastisk bra, en låt som er innom dette rundt ensomhet og kjærlighetssorg og så videre, den heter «Nobody wants to be lonely». Sistnevnte har jeg postet musikkvideoen til litt lengre ned i innlegget her.

Har dere hatt, eller har, noen «go-to» låter? Vil dere fortelle litt? Takk på forhånd og ønsker dere en fin kveld 🥰🐰

Følg gjerne bloggen i egne grupper på Facebook og MeWe, dette er den mest alternative og beste bloggen i landet – velkommen!

Følg Bunny på MeWeLink!!

Følg Bunny på FacebookLink!!

#ensom #alene #ensomhet #kjærlighetssorg #kjærlighet #sorg #christinaaguilera #rickymartin #bunnytrash #bunny

14 kommentarer
      1. Akkurat den episoden når de fremfører Mari Boines låter så vi. Husker ikke sist vi så Hver gang vi møtes, men denne var verdt det, fantastiske låter som ble veldig godt tolket av samtlige i den episoden. Vi ble rørt vi. Med det sagt, en «go-to» låt er en sang man går tilbake til, gjerne har spilt ofte, for å bearbeide, søke trøst, minnes noe.. 🐰

        1. Ja, som sagt, eg har monge. Mest kristne songar, då det er det som gir meg mest.
          Bruker mykje musikk som terapi.
          Kan nevne Precious memories og How great thou art med Johnny Cash.
          Why me Lord med Kris Kristofferson og Gud hjelp meg hjem med Elg.
          Ellers har eg ein, av monge, CD med klassisk musikk, som heiter Stillhet og ro, med varierte komponistar, som eg stadeg kjem tilbake til.

          1. Nå liker jeg alt med Cash og stort sett alt med Kristoffersen. Skal sette på Cash nå jeg, passer bra til humøret mitt akkurat nå 🐰

            1. Cash er meget bra 😊.
              Bird on a wire til dømes, er ein av mine favoritter.
              Nå er jo det eigentleg Leonard Cohen sin, men han ba Johnny Cash om å gi den ut fyrst. Ellers er der enormt mykje bra frå Cash.

              1. Cohen har også sånn sykt unik stemme, men jeg liker Cash bedre uansett – høres sykt stein ut når han synger bird-låta, hehe.. 🐰

    1. Jeg har aldri hatt sånn forhold til musikk. For noen er musikk veldig viktig. Jeg har ikke vært sånn. Den eneste musikken som har truffet meg sånn rett i hjertet første gang er Tommy Tokyo. Trengte bare EN lytt 🙂❤️

      1. Jeg kunne ikke levd uten musikk. Begynte å høre på Tommy etter du tipset meg om han. Min favoritt er nok ikke samme som din «The Extra Mile» 😜🐰

    2. Alene og ensom er vondt. Alenetid er godt synes jeg 🙂 Bridge over troubled water er en sang som betyr mye for meg – og The Rose med Bette Midler Ellers er sang mye i livet – og godt når jeg føler meg litt ensom 🙂

      1. Virkelig klassikere som står ditt hjerte nært. Bridge over troubled water, er en stor låt, men aldri gått helt inn hos meg. «The Rose» står veldig sterkt her hos meg, samme gjør Bette Midler, elsker «From a Distance» og hennes versjon av Rolling Stones’ «Beast of Burden», den er fantastisk og bedre enn originalen (i mine ører) 🐰

    3. Bette Midler er fantastisk!!! Bridge over… har vokst med årene, og tårene kommer lett om jeg hører den, spesielt på konserter om noen tolker den bra 🙂

      1. Enig ang Bette Midler, skal i gang med noe husarbeid her, så nå skal jeg faktisk guffe opp Beast of Burden, da kommer jeg meg igang 😜👍🏾🐰

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg