Vårtegn og Bunnys Blomster!

Da er vi kommet til helgas utfordring, det er femte helg på rad med slik utfordring fra Margrethe, naturbloggeren «Utifriluft» som er velkjent i blogglandia for sine skauturer og flotte naturbilder.

Første helgen var utfordringen å poste et innlegg med «Skyggebilder». Helga etter var temaet «Fargeklatt i vinteren» deretter bilder av «Dråper fra dråpejakt». Forrige helg var det «Speilinger» som var tema.

Denne helgen er det Vårtegn som er tema og vi er blitt utfordret til å komme oss ut og jakte på vårtegn. Jeg er for opptatt til denslags for tiden. Her jeg bor må jeg gå en tur for å finne andre vårtegn enn snøsmelting og asfalt, og dét er ikke noe å poste bilder av. Skitten snø og asfalt er ikke noe flott syn. Derfor fant jeg ut at jeg skulle heller jakte litt i bildearkivet.

Bildene her er fra våren 2022. Helt eksakt 30. mars 2022. Bloggere postet blomster i fleng den måneden, og da særlig hestehov. Her i Drammen tok det sin tid før jeg så hestehoven, konklusjonen var at byen var så nedsaltet av veisalt at hestehoven ville ikke komme opp i veigrøfter og denslags, så det var da jeg begynte titte litt mellom husene og langs husveggene jeg fikk se disse fine små blomstene. Bildene er fra dette innlegget: «Solliv, se her!! Bunny fant!!!»

Så folkens, hvordan er ståa der dere bor? Har det spruttet opp noen vårtegn der du bor eller i ditt nabolag? Om ikke blomster, er det dukket opp andre ting du/dere forbinder med vårtegn?

Fortell gjerne i kommentarfeltet under 👇🏽 eller meld deg inn i facebookgruppen min «Bunny – Rett fra levra!» og post fine vårtegn-bilder i kommentarfeltet mitt der. Ha en nydelig kveld alle sammen!! 🐰

Husk å besøke Bunnys Blomster her:

«Bunnys Blomster!»

Liker dere denne bloggen, lik og del gjerne innleggene!! Og følg gjerne Bunny i egne grupper på Facebook og MeWe, dette er den mest alternative og beste bloggen i landet – velkommen!

Følg Bunny på MeWe: Link!!

Følg Bunny på Facebook: Link!!

#helgeutfordring #utifriluft #utfordring #helg #vårtegn #solliv #blomster #bloggutfordring #bunnytrash #bunny

10 kommentarer
      1. Heter det ikke spruttet?? Nå ble jeg forvirret 😳🙈😂 Har ikke DU av ALLE sett hestehoven, din favoritt jo!! 😳🐰🐰

          1. Hahaha.. du har helt rett!! Og jeg som blir kalt norsklærer’n i visse kretser 🙈 men spruttet passer bedre til hvordan jeg snakker, bruker masse U og Æ 😂🐰 Ingen hestehover her heller. Historisk sett så ser vi ikke dem her før i slutten av måneden 🤪

    1. Her er masse herlige vårtegn. Det er så kjekt. Nydelige blomsterfarger farger, snart blir alt farger gult, fugler som kvitrer og en jevn os fra bønder som brenner olivengreiner…litt lukt (den er god) fra folk som griller. Det er kjekt 🙂 Vi har og fått er svanepar på stranden. De er så flotte.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg