Skygger og golf!

Leste i bloggen til godeste Margrethe «Utifriluft» at hun har en helgeutfordring på gang som hun ønsker å få oss medbloggere med på. Jeg er egentlig ikke i humør til tant og fjas for tiden, men Margrethe er alltid så koselig og grei, en fin person her i bloggsamfunnet, med sin blogg hvor hun poster flotte naturbilder og finurlige observasjoner. Hun vil ha oss med på «skyggelek» hvor vi poster bilder av skygger. Det blir ikke slik at jeg løper ut og knipser skyggebilder, jeg skal ikke ut i kulda i helga, jeg er mettet på vinter, fått nok. Derimot har jeg noen skyggebilder i arkivet jeg kan fortelle litt om.

Det øverste dere ser her med grønn bakgrunn, det er min skygge på et lerret. Dette er fra den tid jeg spilte golf på Imjelt golfsenter her i Drammen. Det var vinter, og da kan man ikke spille på banen, så lerretet er en del av en golfsimulator. Det er ganske rått egentlig, simulatoren kalles «Full Swing» og er nå den største USA-baserte produsenten av multisportsimulatorer. Dette er patentert dual-tracking teknologi som kombinerer høyhastighetskameraer og infrarød sensorteknologi som gir uovertruffen svingdata og sanntidsball tilbakemelding. Man trenger ikke fortelle maskinen hvilken kølle man bruker fordi maskinen registrerer hvordan du treffer ballen og leser av hvordan ballen faktisk flyr.

Ved hjelp av 688 infrarøde sensorer måles ballens hastighet og retning. Sensorene registrer 50000 ganger i sekundet og er plassert 1,5 tommer fra hverandre og klarer derfor å oppfatte hver minste forandring i ballflukten. Kameraene registrerer ballspinn og køllehodets data. En får tilbakemelding på hastighet og vinkling, samt analyse av ballen, inkludert backspin, spin og spinnakse. Denne teknologien sikrer nøyaktighet og riktig registrering. Form hvert slag akkurat som du ville gjort utendørs, og få umiddelbar og detaljert tilbakemelding.

Har dere spilt golf med simulator?

Det andre bildet er også av meg, det er på våren i skogen her på Fjell hvor vi bor. Første våren etter vi flytta hit, det var covid, lockdowns og masse dritt. Da ble det mye tur i skogen. Veldig fint turområde her, som jeg vil anbefale for spesielt interesserte, som for eksempel nevnte Margrethe som har laget denne skyggelekutfordringen.

Dette siste bildet under, er meg (til høyre) og ei venninne. Dette er en høst for en del år siden. Også fra skogen her på Fjell, men lenge før vi flyttet hit. Jeg og venninnen min hadde bestemt oss for å se om vi fant kantareller, det var første gang jeg var i denne skogen, vi gikk mye feil og endte med å bruke hele dagen i oppi løypene her og kom hjem igjen uten en eneste sopp. Men vi hadde kaffe og Baileys med oss og koste oss masse, så denne dagen ble et kjempefint minne som jeg tar med meg for alltid.

Liker dere denne bloggen, lik og del gjerne innleggene!! Og følg gjerne Bunny i egne grupper på Facebook og MeWe, dette er den mest alternative og beste bloggen i landet – velkommen!

Følg Bunny på MeWe: Link!!

Følg Bunny på FacebookLink!!

#utfordring #skyggelek #utifriluft #imjelte #golf #golfsimulator #skygge #minner #fjell #drammen #bunnytrash #bunny

6 kommentarer
    1. Jeg må nok til meg litt arkivbilder jeg også. Ikke særlig sol her i dag, og har vært mest innadørs i butikker med KJersti 🙂 Gøy med skygger 🙂

    2. Så gøy at du tok utfordringa, Bunny – og det er tøffe bilder! Golfsimulator er jo egentlig litt utrolig……… har ikke prøvd verken det eller golf, jeg! Sopptur med kun mindre Baileys i flaska syns jeg forresten er helt perfekt! Tusentakk for gode ord ….. varmer…. – og god klem 😉

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg