Utfordring: hvem ser meg?

SnapChat er en snodig app som jeg har hatt i mange år, men egentlig ikke brukt selv. Folk deler bilder og videoer der, men ikke jeg. Jeg kan bruke disse filtrene der til å ta bilder, men jeg poster dem ikke på Snapchat. Andre jeg kjenner deler videoer og bilder, og når jeg er innom og ser så spoler jeg over det meste folk legger ut der. Jeg klikker nesten mentalt over den overdrevne bruken.

Til eksempel, ei venninne i nordnorge var på Bakgården festival i Harstad på konsert. Der står hun, på konsert og knipser og filmer og knipser og filmer, masse titalls bilder og videosnutter fra konserten. Egentlig tror jeg ikke jeg overdriver når jeg sier hundretall. Jeg bare kjenner det koker i meg. Der er folk på konsert, og det dem gjør er å stirre inn i mobilene sine!! What the actual fuck??!! Det er ikke konsertopplevelse, kan man ikke da bare være hjemme og se konserten på mobilen? Bruke pengene på noe annet. Jeg mener, når man skal stirre på mobilen uansett?

Nå var det ikke dette jeg skulle skrive om, det ble avsporing med en gang. Det jeg skulle skrive om var at jeg bruker se hva ei annen venninne poster. Hun blogger også, så da kan dere prøve gjette hvem det er. Hehe.. uansett, hun liker også å bruke SnapChat, og nesten hver dag starter sendingen hennes med at hun går ut av leiligheten, og ned en lang trapp. Jeg er dritt lei den trappa, så jeg spoler til hun kommer til postkassen, for hun får alltid et-eller-annet i den postkassa. Ahh.. jeg misunner den store fine postkassen som får pakker hele tiden..

I går på SnapChat etter hun var ferdig med trapp, postkasse og whatever så fikk jeg med meg at hun satt å så på TV-serien Okkupert. Så da måtte jeg informere henne at jeg er med i den serien. Tenkte kanskje hun så meg der. Jeg var litt seint ute, for hun hadde sett hele serien og ikke sett meg. Jeg ble blodig fornærmet, jeg vises jo så godt, altså ultrablondt hår, bælfeit og greier. Attpå til er jeg med i to av sesongene. Eller.. jeg har sett den ene sesongen, så der er jeg, det er flere klipp av meg, som sagt feit, og blond.

Den andre sesongen jeg var med på innspillingen vet jeg ikke om jeg er med, eller om jeg vises. For jeg har jo ikke sett den selv. Det er noe med at jeg så ut som jeg gjorde, og da sesongen kom på TV2 og Viaplay så var jo jeg blitt denne mørke, slanke, flotte utgaven som jeg ble etter å ha fastet og aktivisert meg. Ikke noen slankeoperasjon eller sprøyter fra legemiddelindustrien, bare ren viljestyrke.

I dag ser jeg ikke på seriene jeg har vært med i, eller filmene eller reklamene. Det er mest som statist, men i en serie var jeg betalt som skuespiller, hadde en birolle. Feit der også, men men.. verste er denne campingserien som går om og om igjen i reprise, for der legger folk merke til meg, navnet kommer opp på skjermen også, så får jeg meldinger på messenger eller sms og jeg krøker meg sammen og tenker «jævla repriser». Det skjedde noe med synet på meg selv etter å ha redusert vekten noen titalls kilo.

Anyways, jeg ble alvorlig syk, ble uføre, men jeg sluttet ikke jobbe. Jeg måtte slutte i min faste jobb, for iflg erklæring var jeg en fare for meg selv og andre. Siden jeg jobbet med barn, så ble jo der bråstopp. Men jeg tok slike oppdrag statist- og skuespilleroppdrag når jeg kunne. Jeg jobbet når jeg kunne, jeg gjør noe når jeg kan. Når jeg ikke kan, så kan jeg ikke.

Det er underlig å lese at folk har slike holdninger at om man kan blogge eller tekste med mobilen sin, så er man trygdesnylter eller sådan. Har da aldri vært noe med hendene mine. Har folk samme oppfatningen når man spiser mat? Jeg bruker kniv og gaffel. Er det slik at fordi jeg kan spise med kniv og gaffel så er jeg trygdesnylter? Da må jo bare uføre legge seg ned å dø da, jeg mener hvis man ikke kan spise mat engang uten å bli stigmatisert eller mistenkeliggjort.

Så utrolig stygge folk egentlig er. Hjelpemidler for å kunne gå, stå, se, høre og puste. Medisiner, blodprøver, spesialister og møter i det uendelige. Sykehusinnleggelser, operasjoner og faen veit.. og så skal man attpåtil leve med folks ignorante holdninger!

Jeg er krenket!!

Neida, bare litt forbannet på dumme folk.

Tilbake til serien Okkupert. Dere ser meg i den ene sesongen ihvertfall, den andre sesongen vet jeg som sagt ikke. Men det jeg kan si er at sistnevnte innspilling var morsommere enn den første. Sistnevnte var innendørs på Torp flyplass, i pausene hang jeg med Ane Dahl Torp, vi spiste burgere sammen og hun lærte meg noe hemmelig. Den første innspillingen var i Oslo på Aker brygge, og det var tungt som faen, kaldt, gikk fram og tilbake der i over 10 timer, i tillegg hadde jeg reisen fram og tilbake, så da ble jeg sengeliggende dagen derpå.

Det er foreviget, dere ser meg hvis dere vil. Så.. den som finner meg i serien kan sende meg: hvilken sesong, episode og hvilken farge jeg har på jakken, så lover jeg å spandere en kvikk lunsj og kaffe en dag 😜

Liker dere denne bloggen, lik og del gjerne innleggene!! Og følg gjerne Bunny i egne grupper på Facebook og MeWe, dette er den mest alternative og beste bloggen i landet – velkommen!

Følg Bunny på MeWeLink!!

Følg Bunny på FacebookLink!!

#blogg #bunnytrash #bunny

6 kommentarer
    1. Hadde vært veldig godt med kvikk lunsj og kaffe, det er jo noen av mine favoritter.
      Men, jeg har aldri sett okkupert, å ser minimalt på tv. Hiver meg derfor på noe vill gjetning.
      Sesong 1, episode 7, lilla jakke.

    2. Kult, du er tv kjendis også 😲.
      Du overrasker til stadighet, blir fan nr. tre jeg da, for regner med typen er nr. en og voffsene på delt andre plass 🤗

      1. Jeg er ikke tv-kjendis, haha.. men jeg kjenner noen kjendiser 🤪😂🙈 også har jeg vært med i en del serier og sånn – noen morsommere enn andre. Så du meg ikke i tv-serien Jævla Homo der Gisle Agledahl (programleder) skulle gjette om jeg var homo eller hetero? 🙈😂🐰

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg