Ukas blogger: ZoeticWorld!

Bilde stjålet uten tillatelse, går for tilgivelse.

Heisann og hopp.. nå er det tid for kåring av ‘Ukas blogger’ igjen, og som noen av dere sikkert har fått med dere så er det kåring av ukas blogger hver søndag frem til nyttår. Altså 12 kåringer, dette blir nummer 5, så da gjenstår 7. Denne gangen skal det handle om noen som jeg har kjent ‘hele livet’ ei som ruller på veiene i en vagabond og kjemper mot sine demoner. Nemlig vår alles kjære Helene som drifter bloggen ZoeticWorld!

Ukas blogger første uken var: Utifriluft!

Ukas blogger(e) andre uken var: Seniorlivet!

Ukas blogger tredje uken var Frodith!

Ukas blogger fjerde uken var Vibbedille!

Da jeg innså at Ukas Blogger denne gang faktisk er Helene, så fikk jeg en liten ekstra utfordring fordi her er det mange muligheter for at innlegget kan skli ut, da det er slik at jeg kjenner Helene fra livet lenge før blogg. Lukker jeg øynene og ruller tilbake i tid så er mitt første møte med henne i Generalhagen i Harstad rett ved kuppelen.

Det har seg også slik at min mors side av familien har opprinnelse fra den lille fjelløya utenfor Harstad hvor Helene vokste opp. Vi har hatt noen felles venner og mange, veldig mange felles bekjente, vi har hengt i miljøer hvor våre omgangskretser har krysset hverandre, og det har vært intenst.

Jeg var i bryllupet til Helene da hun gifta seg. Jeg var også gift med en av hennes beste venner, han kokkeluren hun innimellom drar på tur med (for dere som følger bloggen), vi har også hatt samme hjem, og i det hele tatt. Jeg kan fortsette lenge med dette (måtte redigere ned faktisk), så dere skjønner at jeg anser det som en utfordring å ikke skli helt ut her..

Jeg har ikke sett Helene på mange år. Nordnorge var aldri for meg, selv om jeg kan savne å se fjellene. Det må være det eneste. Og siden jeg ikke trenger å gå i fjellene, så er livet mitt mye bedre her jeg er. I love it! Aldri følt meg mer hjemme enn her i Drammen.

Anyways, Helene er ikke ukas blogger fordi jeg kjenner henne fra gammelt. Nei, så visst ikke, jeg er så rettferdig som jeg bare overhodet klarer. Helene kom på denne plattformen med bloggen sin i 2017, og i 2017 hadde hun ikke blitt ukas blogger i min bok. Jeg var innom bloggen hennes av og til, og da så jeg bare skog, mark og fiskevann. Og for de som liker det, helt topp. En annen ting er at plutselig i lange perioder var hun borte fra blogg. I år setter hun strax ny rekord med sin tilstedeværelse. Disse årene hun har blogget var hun mest tilstede i fjor av de årene som har vært. 11 av 12 måneder. Før det så kunne hun være leeeenge borte. Ny rekord i år altså!!

Så til hvorfor akkurat Helene denne gang. Joda, fordi hun er en aktiv blogger nå, og leverer noe ingen andre gjør. Joda, masse skog og natur fremdeles. Masse flotte bilda og forklaringer. Alltid vært ærlig og gitt av seg selv. Men nå har hun altså ganske lenge vrengt hjerte og sjel til oss, om seg selv og livet sitt. Mer enn noen gang før. Livet som hjemløs vagabond på landeveiene i all slags vær, med demoner og utfordringer på løpende bånd, og hvordan hun løser dem. Imponerende på mange måter, og så mye rart vi aldri ellers leser om på blogg. Silikon, glassfiberremser, skjøter, polyesterblandinger, muggsopp og whatnot. Hehe..

Bilde stjålet uten tillatelse, går for tilgivelse.

Helene lever et helt annet liv enn meg i dag, det er helt sikkert, men hun er seg selv, ganske rett fra levra hun også. Men det er ganske friskt å se fokuset på livet, livsgnisten og livslysten. Og til dere som skulle møte på henne på landeveiene, i fjellet eller hvor hun er, så er det bare å stoppe henne. Hun er alltid blid, lett å ha med å gjøre sosialt, ho flire og fjase, det blir ikke kleint. Ho e hjelpsom å grei, veldig jovial. Og dere som ikke har fått med dere bloggen ZoeticWorld, så er det bare å klikke inn, for denne bloggen begynner å bli som en dokumentarserie med de finurligste oppgaver som må løses, en roadtripmovie.

Har dere sett filmen Thelma & Louise fra back in the days? Yupp, Helene er Thelma, bare uten Louise. Ser ikke bort fra at hun plukker opp en J.D (Brad Pitt) på landeveien (om ho ikkje allerede har gjordt det).

Gratulerer som ukas blogger Helene aka ZoeticWorld, vel fortjent, og stå på videre, vi er mange med deg 😜

Liker dere denne bloggen, lik og del gjerne innleggene!! Og følg gjerne Bunny i egne grupper på Facebook og MeWe, dette er den mest alternative og beste bloggen i landet – velkommen!

Følg Bunny på MeWeLink!!

Følg Bunny på FacebookLink!!

#ukasblogger #zoeticworld #moro #bunny #bunnytrash

14 kommentarer
    1. Å så koselig at Helene ble ukas blogger! Fine, gode dama – med alle de ekstreme utfordringene som tydeligvis aldri tar slutt! Jeg har jo ikke kjent ho like lenge som deg, men det er noen år siden ho besøkte meg i Larvik, og i sommer traff vi jo hverandre på Valdresflya! Det er så rart og godt med Helene – vi er to alen av samme stykke på mange måter! I tanker, interesser og væremåte! 🙂 gratulerer med tittelen til Helene <3

    2. Fin blogger og ei som deler veldig mange tanker om seg selv…Der er Aud Marit og Helene litt like..
      Annerledes blogger helt klart, likte også veldig godt henne tidligere da hun skrev lange fyldige blogginnlegg siden sist..Hun skriver bra, og bør skrive en bok om livet sitt..Hun har virkelig noe i ryggsekken sin…<3

    3. Wow..Tuuusen takk..nu blei æ jaggu både beæret og happy her 🤩 Og for en husk du har.. jeg hadde heilt glemt hvor det var vi møttes første gang 🥰 Selvfølgelig får du tilgivelse for bildestjælinga 😉 og nei – ingen J.D til no (eller andre bokstaver i alfabetet 😜) (ps.håper æ ikkje posta dobbelt nu, for nettet jårra mainnskjit her 😳🤔)

    4. Gratulerer til Helene for utnevnelsen som ukas blogger av sjefskaninen! Virkelig fortjent, og enig i at hun er ei dame som absolutt er verdt å stikke innom hos, i bloggen eller langs landeveien, om det passer seg sånn 🙂

      1. Godt at noen har fått med seg hvem som er sjefskaninen! Ja, denne uka måtte det bli Helene, hun har virkelig levert på blogg, og hun har nok å bale med utenom.

    5. Kjempekos at Helene ble ukas blogger.😊 Tenk at dere har så mye fortid sammen også. Spennende med vagabond -livet. Jeg må innom hver dag og sjekke hvordan det går 😊

    6. Gratulerer med “Ukas blogger” tittelen til Helene! <3 Har ikke truffet henne, men hun er rett fra levra ja… og kjemper sine kamper <3

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg