Ukas blogger: Utifriluft!!

Det måtte jo bare bli slik, Margrethe og hennes «Utifriluft» er faktisk selve årsaken til tanken og ideen om dette konseptet med å kåre ‘Ukas blogger’ hver søndag i 12. uker. Makan til dame og blogger skal man lete lenge etter, det må jeg virkelig si.

Margrethe sin blogg har grepet meg mer og mer fra den dag jeg begynte å titte innom. Det startet med en dråpe, og etterhvert har det blitt mange dråper. Margrethe er uten tvil Dråpedronningen. Bildet øverst har jeg stjålet fra Margrethe sin blogg, en dråpe på et blad, og kikker man på den dråpen så er den rund som jorden, og kikker en inn i dråpen så ser man en annen verden. Søker dere på nettet ‘dråpe + utifriluft’ så får dere se en mengde av fantastiske dråpebilder som Margrethe har knipset på dråpejakter og dråpefester. Og det er ikke bare dråper, hun knipser så mange ‘blinkskudd’ fra naturen at en kan rett og slett bli overveldet. Dråpedronningen er helt rå!

I sommer har jeg fulgt ekstra godt med «Utifriluft», for hun har det med å hoppe inn i bobilen sin og suse avgårde på tur. Og det er spennende, mer og mer spennende når en har fulgt denne bloggen og blitt litt kjent med Margrethe, for da vet man om at hun har et øye for ting, legger merke til ting, ser ting som ikke så mange andre ser ned første øyekast. Det hun bedriver er kunst rett og slett, og selv om hun er på tur så legger hun ikke fra seg bloggen og nyter alt hun ser og opplever for seg selv. Nei. Hun har tatt oss med og delt så mye med oss andre at hun skulle hatt en pris bare for den biten.

Mange tenker ikke så mye over det, men det er mange av oss som ikke kan sette seg i en bil og kjøre avsted. Mange av oss har ikke råd til å ture rundt i dette landet. Selv kan jeg ikke kjøre på grunn av sykdom, den samme årsaken gjør at jeg kan ikke farte rundt alene i den grad. Må være sammen med noen. Når jeg beveger meg her til lands så snakker vi max 1-1,5 timer i reisevei, med det fremkomstmiddel det måtte være, så kan jeg ikke mer. Det utgjør en risiko. Er formen på «topp» så kan jeg ta den sjansen en sjelden gang. Men bare toget til Fredrikstad byr på utfordringer.

Som mange forstår ut fra det jeg skriver her nå, så ja, jeg er uføre, hundre prosent ufør. Det ble noen innleggelser på diverse sykehus og noen meget skremmende opplevelser, så da måtte det bare bli slik. Den beste jobben jeg har hatt måtte noen andre overta og jeg selv må tåle å gå videre i livet med kommentarer som «skaff deg en jobb» både «in real life» og på blogg.

Det er ikke mye penger til overs for å bevege seg, feriere og se eget land i denne situasjonen. Uføre har ikke den luksus, såfremt en ikke har gjort noen gode investeringer, vinner i Lotto eller arver rike ukjente onkler fra Amerika. Det er et råttent system i Norge som gjør at det skal man ikke ha råd til, og nå lever vi i en tid som gjer dette enda vanskeligere. En må være økonomisk gjennomtenkt og prioritere nøye, planlegge, for å få ting til. Faktisk er det hittil billigere med en uke i syden enn en uke på farten her til lands.

Mitt poeng: det å ha en slik blogg som «Utifriluft» å klikke inn på gir så utrolig mye, det gir ihvertfall meg utrolig mye, for jeg har vært med på alle Utifriluft- turene hittil i år. Nylig var snuppen min og jeg ei uke i Albania og litt på den greske øya Korfu, og «Utifriluft» var den eneste bloggen jeg klikket innom daglig da. Selv om jeg var på tur selv, så har jeg så stor glede av denne bloggen at det bare ble et must å klikke inn.

At Margrethe er den bloggeren som vinner første kåring av ‘Ukens blogger’ står også i det faktum at ikke bare har hun en aktiv blogg, supre bilder og tar følgerne sine med på turene sine. Hun holder kontakt med alle leserne sine uansett. Hun er innom medbloggerene sine og sier hei praktisk talt hver dag. Hun legger igjen gode ord og kommuniserer. Er det noen konflikter på gang så vender hun ikke noen ryggen og skygger banen, tvert imot så sier hun enkelt at hun liker ikke konflikter, så kommer hun heller med noen hyggelige ord og en påminnelse om at det er mange fantastisk flotte dråper her i livet.

I eget kommentarfelt i bloggen til Margrethe kan det tidvis bli mange kommentarer, og hun ser ut til å svare alle og enhver. Så fniser hun litt, tihi.. det er noe med øynene til Margrethe. Hun har skikkelig glimt. Og det er meg en ære å følge bloggen hennes og være med henne på livets reise. Og jeg gleder meg over å i dag erklære henne som den første vinner av ‘Ukens blogger’. Du er helt topp!!

Liker dere denne bloggen, lik og del gjerne innleggene!! Og følg gjerne Bunny Trash i egne grupper på Facebook og MeWe, dette er den mest alternative og beste bloggen i landet – velkommen!

Følg Bunny Trash på MeWeLink!!

Følg Bunny Trash på FacebookLink!!

#ukasblogger #bunny #bunnytrash

45 kommentarer
    1. Å hjelpe meg altså…. TUSEN TAKK! Ikke så ofte jeg blir målløs, men nå ….. vel…..! Hva skal jeg si – dråper, småting, natur, turer og dere som legger igjen koselige kommentarer, gjør at jeg nyter blogginga! Når en er mye aleine på tur så er det gøy å dele med noen – og jeg har fått så mange venner her inne! Jeg ser det som viktig å delta – kommentere og svare på kommentarer! Dette innlegget og å bli ukens blogger – ja, det lagrer jeg langt inni hjertet mitt! Tusen takk – du er bare så tvers igjennom god! Her kommer en stor klem til deg 🙂

      1. Veldig fint at du synes det, du finner nok noen som ikke er helt enig med deg, men jeg prøver, på min måte. Jeg har for lenge siden skjønt at jeg har et annerledes syn på hva det vil si å være god, enn så mange andre har. Tror nok langt flere er enige om din godhet. Takk for at du er her og frisker opp hverdagen med disse dråpene, metaforisk og bokstavelig. Takk for klemmen, den var god 😜🥰

    2. Gratulerer til henne <3 Det er så digg å få "være med på tur" Helt enig 😀 Håper du slipper mer sykehus, kan alt om dem men har slutta med det 🙂 Ha en super ny uke med mange fine farger 🙂

      1. Har på en måte slutta med slike besøk jeg også, det var veldig greit å finne ut av hva som var årsak. Da er det fint å kunne se verden gjennom andres øyne her på blogg. Utifriluft har jo en bemerkelsesverdig måte å se livet og verden på, som jeg liker veldig godt. Takk samme, måtte de flotteste farger komme til deg 😊

        1. Nå ble begynte jeg å gruble, har du funnet en superoppskrifv? 🙂 Ja hun har og det er fint å surfe litt rundt og fylle på med godting på blogg 😀 Oh tuuusen takk 😀 Blåser her i dag og det er høst så det holderpå tide å finne på litt inneaktiviteter 🙂 Kos deg masse

          1. Nei, ingen superoppskrift, men å få diagnoser som utmattelsessyndrom og osas ga jo en forklaring, og fikk jeg rett på uføre, muligheten til å være uthvilt fremfor å risikere livet med å måtte presse meg selv fysisk og psykisk i jobb og ellers. Hele livet ble jo forandret da dette kom på papiret og tiltak kunne iverksettes. Kos deg masse, høsten har mange fine farger og dråper 🥰

    3. Så vakkert skrevet, er helt enig med deg her. Topp blogg og topp dame!
      Og uføre sliter, man mister det å henge med i arbeidslivet, karriere og så har man lite penger i tillegg..
      Det er surt! 🙁 Ingen dans på roser å være uføre!!!
      Ha en fin dag videre..

      1. Takk, skal godt gjøres å være uenig om Utifriluft, hun passet perfekt til å være første ut i dette konseptet, nå var det jo henne som ga meg ideen om Ukas blogger, rett og slett fordi det er så velfortjent. Heldigvis føler jeg i dag ikke at jeg sliter som ufør, nå er jeg klar over hva som er greia, og har fått til et liv som jeg har det veldig godt med. Det som er synd er hva enkelte andre kan få seg til å si til meg og andre i sin uvitenhet. Livet er ingen dans på roser generelt, men noen flotte riser blir tildelt oss innimellom også. Og solsikker. Fin fin dag til deg også Solliv, ser deg i ditt neste blogginnlegg 😜🥰

      1. Rett fra hjerte og lever, hun gjorde det lett for meg, vel fortjent. Og jeg følte at vi trenger noen ‘kåringer’ her på blogg, så følg med videre 😜

      1. Jeg har aldri møtt henne, men det skinner gjennom i bloggen hennes, så vi skal være veldig glad for at hun er her. Håper jeg bumper borti henne en gang jeg også. Det hadde vært alle tiders!

    4. Snill du Bunny! Herlig å “reise” på bloggen hennes. Vel fortjent til den dama. Hun er topp med sine fine innlegg og kommentarer. Jeg har møtt henne også en gang, og hun er akkurat like trivelig i det virkelige liv. Hurra for henne. : Ha en vakker dag i høsten!

      1. Er det bare meg som ikke har møtt Margrethe irl? 😳 men veldig enig med deg, derfor var hun perfekt kandidat for å åpne konseptet ‘Ukens blogger’ 😜 fin fin dag til deg oxo 🥰

    5. Jeg er innom bloggen hennes jeg også. Hun har masse flotte bilder, og det er gøy å bli med på turene hennes 😍
      Vel fortjent at hun ble ukas blogger og 🥰

    6. Margrethe er helt klart en verdig vinner av Ukas blogger. Det er en fryd å følge med henne på tur med og uten bobil, og hun krydrer bloggen sin med flotte bilder. Jeg elsker dråpe-bildene hennes, og prøver å matche uten å lykkes.

    7. Ååå, det var fint Margrethe ble ukas blogger. Super blogg, og super dame In Real Life. Vi har jo truffet hverandre en del ganger 😊Hun har et herlig syn på livet synes jeg ❤ Gratulerer som ukas blogger. Glad mange ser hvordan bloggen kan gi et lite løft i dagen 😊 Ønsker deg en fin dag Bunny, måtte den bli akkurat som du ønsker ❤

    8. Så flott at det ble Margrethe som ble første ukens blogger 😀👏
      Det er så vel fortjent, og jeg er så hjertens enig med deg. Hun er en av de jeg må innom når jeg leser blogger, og jeg blir aldri skuffet. Blitt mange turer gjennom hennes blogg, når jeg ikke får gått så lange turene selv ☺️
      Gratulerer til Utifriluft! 😀
      Ellers så kjenner jeg meg godt igjen i det du skriver om tiden før og til en får igjennom uføresøknad. Ingen enkel prosess 😳
      Flott initiativ du har med ukens blogger! 🥰

    9. For en flott beskrivelse! Utifriluft har jeg fulgt siden jeg kom inn i bloggverden – og har blitt kjent med henne litt privat også 🙂 Et vakkert menneske <3

    10. Veldig enig i at Margrethe er ei topp dame og har en super blogg med flotte bilder! 😀
      Det er ingen dans på roser å bli ufør, men krevende når man blir mistrodd og misforstått. Det er fint å vær åpen og ærlig, men man har ingen forklaringsplikt. 🥰

          1. Skulle bare mangle, altså når folk er så trivelige og kommer inn her bidrar til min hverdag så er det mer verdsatt enn de fleste skjønner. Jeg synes det er kjempehyggelig å ha dialog, og bli kjent med folk 🥰

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg