Ukas blogger: Vibbedille!

Her bor Vibbedille, bildet knabbet fra bloggen hennes uten tillatelse, men sikkert med tilgivelse. Tas bort hvis Vibbe ikke synes dette var ok. Jeg vet man skal spørre først, men det ødelegger overraskelseseffekten.

Helluuu igjen.. nå er det tid for kåring av ‘Ukas blogger’. Som noen av dere sikkert har fått med dere så er det kåring av ukas blogger hver søndag frem til nyttår. Altså 12 kåringer, dette blir nummer 4, så da gjenstår 8. Denne gangen er det som det også var forrige søndag, en veteran på blogg som får tittelen ‘Ukas blogger’! Nemlig Vibbedille!!

Ukas blogger første uken var: Utifriluft!

Ukas blogger(e) andre uken var: Seniorlivet!

Ukas blogger tredje uken var : Frodith!

Vibbedille er Gro Vibeke Najèm, og slik jeg ser det så er hun en av de kuleste damene i bloggernes verden i dag, og kanskje muligens den som har driftet en blogg lengst av oss alle. Tror hun har driftet blogg siden 2006. Husker da jeg selv begynte å blogge, da la jeg merke til en blogg som het «Tante er fortsatt gal», hun var liksom overalt, og jeg gadd aldri å lese den bloggen. Gale tanter var ikke mitt interessefelt. Etterhvert fant jeg ut at det var en strikkeblogg, og da ble det enda mer uinteressant. Strikkeblogg for meg var synonymt med mammablogg, og er det noe jeg aldri har likt så er det mammablogger der alt handler om barna og en enorm eksponering av disse. Jeg synes sånt noe er fælt, helt ærlig!

Anyways, «Tante er fortsatt gal» het bloggen til Vibbedille før i tiden, og her snakker vi ikke bare en strikkeblogg. Jeg var fordomsfull, haha.. Dama sitter såvisst ikke bare og strikker og deler strikkeoppskrifter. Neida, Vibbedille er bare SÅÅÅ mye mer, vi snakker en enorm personlighet som har så mye greier og ting og tang for seg at det er tidvis ganske umulig å henge med. Jeg sliter litt med det, men jeg prøver. Det jeg liker best med å stikke innom denne bloggen er alle disse figurene hun lager på forskjellig vis, strikker, hekler, perler, steiker og så videre og så videre. Jeg elsker figurer, og Vibbe som jeg kaller henne driver og diller med sånt HELE tiden (virker det som).

Vibbe er ingen ungdom, men veldig langt fra gammal kjærring, akkurat der hun skal være, uten alder og tidløs. Gift i 30 år, to voksne barn. Hun har vært i krigen, hun har sett, hørt og opplevd. Men alltid like blid. Selv i tider når ting er bare rævva så deler hun blogginnlegg til sine lesere og er helt Vibbe, rett og slett! Når hun avslutterbloggen for kvelden, så ønsker hun oss en ‘god kwell’.

Link: Vibbedille går for verdensrekord (SA)

Denne dama bare klør etter å skape noe, hun er kunstner og grafisk designer, at hun liker det hun driver med og at hun er blitt en av de lengstlevende bloggene i dag, over 16 år med blogging faktisk, det kan man skjønne. Strikkeglede, hobbykos og garngalskap er typiske Vibbedille-ord, sammen med ord som inneholder W. God kwell. Også *ler* hun mye! Muligens bloggerverdenens mest kreative og mest generøse, både med ord, ting og tang.

Vibbe har bein i nesa, hun tør å si fra, eller tør og tør, hun sier fra når hun føler noen må, ingen poeng å legge et tørkle over saken. Ikke slik å forstå at hun blander seg i alt mulig, men hun holder ikke tilbake for være den som slår et slag for den gode sak. Her scorer hun mange poeng hos meg, for jeg liker sånt.

Engasjert, allsidig og et forbilde. Bedriver veldedighet og gjør mye for andre menneskers livskvalitet og hverdag, hun gjør virkelig det hun kan for og bidra og spre glede hos og for andre. Hun har stått opp for meg, og hun har min fulle respekt. Vi har ting på gang så i løpet av 2022 så treffer jeg Vibbedille in real life faktisk, dét blir moro det!

Nylig har det vært noe sånn handarbeidsmesse eller noe i Stavanger, og etter messen har Vibbe masse kult stæsj og selge på bloggen, hjemmelaget kult stæsj, blant annet DISSE som kan brukes til nøkkelknippe, veskepynt og så videre. Det har vært veldig mye moro fra Vibbedille i det siste, så gratulerer Vibbedille, du er ‘Ukas blogger’!

Liker dere denne bloggen, lik og del gjerne innleggene!! Og følg gjerne Bunny i egne grupper på Facebook og MeWe, dette er den mest alternative og beste bloggen i landet – velkommen!

Følg Bunny på MeWeLink!!

Følg Bunny på FacebookLink!!

#ukasblogger #vibbedille #moro #bunny #bunnytrash

16 kommentarer
      1. Ja, Vibbedille får meg tidvis til å måpe.. blir spennende å treffe henne, innbiller tidvis at hun må ha flere enn to hender, så nå får jeg snart se om hun er et sånt blekksprut-monster, haha..

    1. En av de første jeg fulgte ❤️. Via FB, og lenge før jeg oppdaget at det fantes en liste på blogg.no. Hun er inspirerende, kreativ – og et nydelig medmenneske. Helt unik – sånn vi alle skulle glede oss over egne kvaliteter, tross at hun har en tøffere historie enn mange. Armbånd fra Vibbedille er flittig i bruk 😃.

      1. Enig i alt du skriver her. Ja nå er det et år siden jeg fikk Bunny Trash armbånd fra Vibbedille, det er helt utslitt, meg har hatt det på meg hele tiden inntil nylig. Må få meg nytt snart 😜

    2. Hipp hipp hurra!🎉🎊🎁
      Gratulerer så mye til superflinke og kreative Vibbedille!🧶👏🏻🎉
      Hun har enormt med kunnskap og et dyktig og kreativt hode.
      Vel fortjent at hun er Ukas Blogger!🤗👍🏻

    3. Så artig at Vibbedille fikk ukas utmerkelse! Hun er kul! De fleste av oss er ikke mer enn en brøkdel så kreative som henne 😀

    4. Så gøy Bunny <3 Takk skal du ha!
      Dette gjorde godt i dag faktisk 🙂 At du stjeler mine bilder er helt greit for du påstår jo ikkje at det er dine *ler*
      Off…16 år ja, det er lenge det! Nærmer seg 17….! På tiden eg blir invitert til Vixen…eller NOT! haha
      Blir gøy å treffe deg også! For en dag det blir!
      Nå er det natta her!

      Klem Vibbe <3

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg