Tusen takk BK!

I dag vil jeg veldig gjerne takke en av mine lesere. Som jeg har nevnt noen ganger så har flere medbloggere og lesere hatt diverse prosjekter og overraskelser på gang for å glede Bunny, altså glede meg, og jeg blir hoppende glad hver gang fordi disse folka er så snille, kreative og ikke minst treffer meg midt i hjertet. Det er så kult!

Les: «Tusen takk Strikkekjerring», «Tusen takk Frodith del 1», «Tusen takk Frodith del 2», «Tusen takk Vibbedille del 1», «Tusen takk Vibbedille del 2» og «Tusen takk Lady August».

I dag vil jeg takke BK som for en tid tilbake siden kontaktet meg etter jeg gjennom bloggen hadde ytret at jeg har veldig lyst på en plante av arten Coleus, som er en praktspragle. Jeg elsker praktspragler, men denne varianten, China Rose, som jeg ønsket meg kan en ikke bare kjøpe frø og så. En må nemlig ta stiklinger. Ei heller kan jeg bare kjøpe den hos blomsterhandlere her, så da spurte jeg på bloggen. Så plutselig sendte BK meg stikling, hun ville ikke ha betalt for den, hun ville bare glede meg.

Hun sendte stiklingen godt innpakket i en periode det begynte å bli mildere i været, den var virkelig godt innpakket, gjort med kjærlighet kan man si. Men idét den var sendt kom sprengkulda tilbake, og ikke bare det, men når noen sender noe til meg, så tar det enkelte ganger ekstra tid, denne pakken tok over én uke. Vil en liten spragle-stikling overleve noe slikt?

Ved første øyekast så jeg at det var mye skade på stiklingen, men samtidig så trodde jeg at det ville være noe som hadde overlevd. Jeg fikk den i jord og fulgte med et par dager. Da måtte jeg innse at dette var enda verre enn ved første øyekast. Jeg begynte å plukke vekk blader, noen blader MÅTTE vel ha holdt seg, men nei. Det ble bare stilken som stod igjen. Ikke et bittelite blad engang. Men jeg lot den likevel stå. Jeg snakket med den hver morgen og var håpefull, plutselig en dag så jeg et knøttlite blad. Der var liv!!

Så har jeg kjøpt blomsterlamper, firearmede flotte lamper, hele tre stykker av dem. De gjør seg så godt på balkongen. Horelys som medblogger «Gryende» kalte dem da hun var på besøk her. Jeg tenker at jeg ser vel ingen planter hjemme hos henne den dagen jeg drar dit, haha.. det er blomsterlys kjære Gry!!

To av lampene er på balkongen, og en har jeg på kjøkkenet hvor jeg hver morgen prater til lille China Rose, og dere, se hvor flott hun er blitt, hun vokser. Så nå gleder jeg meg bare til rødfargen begynner komme seg, for da kan jeg flytte henne ut på balkongen. Da blir det virkelig bra, for der vokser mange andre forskjellige spraglestiklinger!

Tusen takk igjen kjære BK, dette prosjektet har vært moro å holde på med og se utviklingen. Det gikk nesten gærnt, nå har jeg denne planten og jeg vil ikke glemme hvor den kommer fra. Takk for at du leser mine ord, takk for at du ønsket å glede meg, at du faktisk gledet meg, og det bare fortsetter og fortsetter. Du er ei alle tiders dame. Tusen takk!!

Og forresten, sjekk veldig gjerne ut denne siden med masse blomster og planter: Bunnys Blomster!

Liker dere denne bloggen, lik og del gjerne innleggene!! Og følg gjerne Bunny i egne grupper på Facebook og MeWe, dette er den mest alternative og beste bloggen i landet – velkommen!

Følg Bunny på MeWeLink!!

Følg Bunny på FacebookLink!!

#chinarose #praktspragle #leser #gave #glede #bunny #bunnytrash

15 kommentarer

Siste innlegg