The Penguin.

Nå ser jeg det koker på nettet, og det handler om en ny miniserie «The Penguin» som har premiere nå. Dette er en underholdende blanding av psykologisk gangsterdrama, dyster storbykrim og tilskrudde superskurker. Altså det handler om Pingvinen, superskurken fra Batman i Gotham City.

Ærlig talt, jeg har ikke fått med meg før i dag at denne serien har vært «in the making». Det er jo meget spesielt, særlig med tanke på at Colin Farrell spiller hovedrollen i serien. Som pingvinen!! Jeg synes Colin Farrell er supersexy og hot, så jeg fikk ikke det til å stemme at han skulle ha rollen som pingvinen. Men når jeg nå ser bilder fra serien, så kjenner jeg han rett og slett ikke igjen. Han er ganske maskert kan man si. Å se denne serien fordi Farrell er sexy, det er bare å glemme, for i denne serien er han «anything but». Men han er likevel en dyktig skuespiller, så serien skal jeg se etterhvert.

Historien er direkte koblet på etterspillet fra «The Batman»-filmen fra 2022, hvor man først møtte Colin Farrell som Pingvinen. Hahaha.. det visste jeg slettes ikke heller. Så da må jeg jo se den filmen først også. Men handlingen er, som alltid, i den kriminelle byen Gotham City hvor det foregår maktkamp, og litt klassekamp, i storbyens underverden.

Ødeleggelsene som skjer i «The Batman»-filmen har gjort enorm skade på de fattige og nedprioriterte strøkene i Gotham. Mange har mistet sine nærmeste og alt de eier. Det gir god rekruttering til gjengene, som også er i omstilling, og med det blir det mer kriminalitet og bråk i Gotham med utskiftninger og konflikter for å lede på mafiatoppen.

Pingvinen kommer også fra den fattige delen av Gotham, og som alle andre banditter og skurker ser han mulighetene, men Pingvinen har høyere mål, han ønsker å bli skurken over alle skurker. Bli den ledende og mest fryktede. Og så er det en karakter jeg ikke kjenner til fra før, Sofia Falcone (Cristin Milioti) som også er inkludert i rivaliseringen i Gotham. Disse to skurkene får gode omtaler som denne nye seriens midtpunkter.

Men det heter seg også at det er ikke mafiavirksomhet, de kriminelle oppgjør og maktrivaliseringen som gjør serien. Det heter seg at det er de personlige historiene som er seriens sterkeste kort. Både pingvinen Oswald og unge Sofia har sine sår, hemmeligheter fra oppveksten, og deres annerledeshet og det å ha levd et liv som «outsidere» og «underdogs» gjør visstnok det hele ganske gripende utfra hvordan jeg forstår anmeldelsene av disse åtte episodene av «The Penguin». Så med andre ord, her er det mye krim, drama, spennende karakterer levert av glimrende skuespillere i den velkjente Batman-byen Gotham.

Serien er nå på HBO og Max. Filmpolitiet har gitt den terningkast 5. Liker dere filmer og serier med superhelter? Eller som i dette tilfellet, antihelter, nemlig skikkelige skurker?! Jeg er sånn midt på treet, men Batman og Gotham er blant favorittene. Blir rart å se Colin Farrell som Pingvinen, når jeg tenker på akkurat hans karakter så tenker jeg på Danny DeVito i filmen «Batman Returns» fra 1992 og Robin Lord Taylor i serien «Gotham» (2014-2019) og de har absolutt INGEN likheter med Farrell.

Gode anmeldelser på denne serien, Colin Farrell i hovedrollen, og skurker fra Batman-universet.

Jeg skal ihvertfall se denne!!

Les også: «Deadpool & Wolverine»

Liker dere denne bloggen, lik og del gjerne innleggene!! Og følg gjerne Bunny i egne grupper på Facebook og MeWe, dette er den mest alternative og beste bloggen i landet – velkommen!

Følg Bunny på MeWeLink!!

Følg Bunny på FacebookLink!!

#thepenguin #pingvinen #colinfarrell #oswald #cobblepot #cristinmilioti #sofiafalcone #robinlordtaylor #gotham #dannydevito #superhelter #antihelter #skurker #hbo #max #gothamcity #bunnytrash #bunny

4 kommentarer
      1. Haha.. jeg må le litt, har jo vekslet mange ord med deg siste årene, men bare nylig har jeg fått med meg at du frekventerer super- helt og skurk-universet, jeg så egentlig ikke den komme 😂😜🐰

    1. Nei, du trodde jeg så sånne franske filmer med dyp mening osv? 😀 Må jo innrømme at en del av animasjon, superhelt og action- sjangrene kom med Hr Frodith. De har på en måte “vokst på meg”. Jeg var sånn “fransk dame” før. Nå synes jeg de er superkjedelig. 😀

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg