Deadpool & Wolverine.

Jeg vet ikke om folk er underernærte på god underholdning, da i filmformat, eller om det er noe ekstra spesielt med akkurat denne filmen som gjør den til dagens store samtaleemne? Men det er ihvertfall slik at nettopp denne filmen er liksom internetts store samtaleemne for tiden. Det er intet annet tema som koker mer på nettet i dag enn denne filmen.

Jeg ser at den er kommet til kinosalene også her i Norge, og jeg tenker, er vi ikke litt lei av slike superhelt-filmer? Eller er det slik at verden er så full av krig og elendighet og full av maktsyke politikere og skurker som fører krig og ødeleggende ratifisering, at superhelter er nettopp hva vi trenger for å få litt «time-off» fra virkeligheten?

Jeg ser det pumpes ut anmeldelser av filmen hist og her, og som med alt annet så er alle uenige. Alle terningkast er brukt, samtlige fra 1-6. så om filmen faktisk er bra eller dårlig, det er bare en måte å finne ut av, se den selv!

Deadpool & Wolverine er en amerikansk film fra 2024 regissert av Shawn Levy. Filmen er en oppfølger til Deadpool (2016) og Deadpool 2 (2018). I hovedrollene er Ryan Reynolds og Hugh Jackman som Deadpool og Wolverine.

Det som kan være den store ståheien er at i denne tredje Deadpool-filmen er ikke fokuset bare på Deadpool, de har dratt inn karakteren Wolverine som egentlig er fra X-men filmene. Eller er Deadpool en «spin-off» fra X-men?

Altså det er visst 10 stk X-men filmer, i tillegg til de to tidligere Deadpool-filmene fra 2016 og 2018. I den fjerde X-men filmen dukker Deadpool opp første gang.

Er det slik at alle filmene egentlig er X-men filmer? At det var 12 filmer, og at denne nye, Deadpool & Wolverine er nummer 13 i rekken?

Ryan Reynolds, Madonna og Hugh Jackman.

Ikke vet jeg, jeg ble litt forvirret. Har ikke hengt med i det hele tatt. Jeg så de tre første X-men filmene, men det er jo rundt 20 år siden. Kanskje jeg så den fjerde også, og ikke likte den? Jeg husker ikke noen Deadpool ihvertfall, så det har nok skjedd noe der som fikk meg til å falle av…

Men nå sitter jeg og undres om jeg skal se denne filmen. Det har seg slik at i en scene i filmen har de fått tillatelse av Madonna til å bruke hennes superhit «Like a Prayer», hehe.. de bruker den i trailerne også (se nederst i innlegget) og siden jeg er fanatisk fan..

Men hvordan blir det å se denne uten å ha sett alle som har kommet i mellomtiden..?

Apropos Madonna.. en morsom nyhet jeg fikk i dag. Hennes hitlåt «Who’s that girl?» har altså denne uken gått inn som nummer 9 på Billboards DanceClub liste i USA. Dette uten at hun har gitt ut noen nyutgivelse/re-issue av låten eller har hatt noen medvirkning til dette. Det er ganske spesielt, låten er 37 år gammel og plutselig skjer dette. Også slik en plassering, i 1987 havnet den på 44-plass, og nå er den plutselig nummer 9!

Madonna er brilliant.. udødelig.. kommer tilbake hele tiden, igjen og igjen..

Men uansett folkens, har dere sett X-men filmene? Deadpool-filmene? Skal dere se denne nye Deadpool & Wolverine?

Setter veldig pris på kommentarer og innspill!!

Liker dere denne bloggen, lik og del gjerne innleggene!! Og følg gjerne Bunny i egne grupper på Facebook og MeWe, dette er den mest alternative og beste bloggen i landet – velkommen!

Følg Bunny på MeWeLink!!

Følg Bunny på FacebookLink!!

#deadpool #wolverine #xmen #film #serie #superhelt #fiction #ryanreynolds #hughjackman #madonna #likeaprayer #whosthatgirl #billboard #underholdning #bunnytrash #bunny

16 kommentarer
    1. Oh yes, har sett samtlige Marvel-filma, og de fleste serian. Nån sir at denna filmen delvis e en fan-service, som passe ekstra godt førr alle som en “inne i” Marveluniverset. Skal være mange internspøka som går på de andre karaktera, filma osv. Trur denna blir my cup of tea, definitivt. 😁

      1. Jeg har de tre første X-men filmene vet jeg, synes de var veldig bra, så derfor kjøpte jeg dem i spesialutgave. Tror jeg har fjerde filmen også, men usikker om jeg har sett den. Husker ikke den Deadpool-karakteren. Jeg er ikke inne i dette M-universet, men må vel sette igang å få med meg hva som har skjedd gjennom årenes løp med disse mutantene 🤪🐰

      1. Hellige kaninmåne.. der lærte jeg noe nytt om deg.. Frodith liker superhelt action-fiction-filmer 🙈 sjekket linken, der er ingen av X-men filmene nevnt, og kun én Deadpool. Veldig forvirrende dette M-universet. Må liksom studeres som et eget fag på skolen og det periodiske system av grunnstoffer 🙈🐰

    2. Jeg og Hr Frodith ser masse action. Alle slag. Nesten bare det 😀 Og thrillere. Vi så mye animasjonsfilmer en periode. Og har vært gjennom enormt mange filmer. Og serier. Er en serie-hund 😀

      1. Ehh.. takk tror jeg, men ble ikke noe klokere, haha.. skikkelig dummy!! Men kanskje Hr Frodith vet dette?

        Er det best å se disse filmene i følgende rekkefølge:

        X-Men
        X-Men 2
        X-Men: The Last Stand
        X-Men Origins: Wolverine
        X-Men: First Class
        The Wolverine
        X-Men: Days of Future Past
        Deadpool
        X-Men: Apocalypse
        Logan
        Deadpool 2
        X-Men: Dark Phoenix
        Deadpool og Wolverine

        eller ser man først de som er titulert X-men og deretter de som er titulert Wolverine/Logan og til slutt Deadpool-filmene.

        Eller er det slik at handlingen i Wolverine/Loganfilmene er i forkant av X-men og derfor bør sees først, deretter X-men og Deadpool-filmene til slutt?

        Eller bør Deadpool-filmene sees etter den fjerde X-men filmen eller evt etter «X-Men: Days of Future Past»?

        Eller en helt annen rekkefølge?

        Altså som du sikkert vet så til eksempel de tre Star Wars filmene fra slutten av 70-tallet er jo episode/film 4,5 og 6 mens filmene fra 1999, 2002 og 2005 er episode/film 1,2 og 3 og bør derfor i dag sees først 🐰

    3. Ha-ha, gjør som du vil du 🙂 Vi så alle x-men-filmene i rekkefølgen de kom. Så kom Wolverine etterpå, så vidt jeg vet. Da så vi den…De? Jeg er ikke SÅ dreven jeg heller. 😀 Og jeg har ikke så mye forhold til Spiderman, Ant-men, og alle de andre Marvel-sakene.. Liker best x-men jeg 🙂

      1. Jeg likte X-men, men jeg falt av etter tredje (fjerde) film og det er jo nærmere 20 år siden plutselig. Tenkte at om jeg skulle se disse nå så vil jeg se dem i tidsriktig rekkefølge, for når en har maraton så blir det litt dumt at den femte filmen har handling fra før den første, hvis du skjønner hva jeg mener. Vil ikke hoppe i tid. Det blir som å se Star Wars baklengs. Ellers likte/liker jeg Batman-filmene og Gotham-serien, men om det er Marvel vet ikke jeg. Marvel er på mange måter et «nyord» for meg 🤪🐰

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg