Sydentur


Slik er det altså blitt. Den glade reisende har i 18 måneder holdt ut et liv uten storbyreiser og sydenturer. De planlagte reisene til Paris og New York måtte kanselleres og lagt på hylla, all den tid som var brukt til å spare penger og ordne flerstjerners hotell, billetter til Disneyland og VIP-billetter til konsert med Madonna. Tenke seg til at hadde konserten vært en dag tidligere, eller lockdown utført én dag senere… bare én dag!!


Penger returnert og blitt brukt på stadig økende priser for mat og økende priser på stort sett alt i dette landet hvor enhver kyniker benytter muligheten på å sko seg på pandemien. Som om ikke Norge er dyrt nok å leve i fra før. Mens eliten betaler millionbeløp over takst for leiligheter og hus og Stordalen driver koronahotell.


Våre faste sydenturer til deilige dager til blant annet Alanya i Tyrkia og besøke venner og unne seg noen få dager «luksus» har vært bare å glemme. Alle tiltak og restriksjoner og beskjeder om å holde ut litt til, snart ordner ting seg igjen, snart blir det muligheter igjen. Her sitter vi med en befolkning som har latt seg injisere med noe de ikke vet hva er som nå ser ut til å skape superspredninger av nye varianter og mutanter.


Mutantvarianten kalt «C.1.2», ble først oppdaget i Sør-Afrika i mai, og har seinere blitt oppdaget i England, Kina, Kongo, Mauritius, New Zealand, Portugal og Sveits. Denne er selvsagt mye mer smittsom og myyyye farligere og på vei til Norge. Om den ikke allerede er her. Voksne må få noen flere injiseringer og også barn. Alle skal få!!

Nei takk!!


Tenker på hvor deilig det hadde vært å komme seg på en sydentur, vi vågde faktisk å drømme om det i vår. Men det ble skrinlagt. For et par uker siden vågde vi tenke på en helgetur til en storby i et grønt land. Skrinlagt. Nå sitter jeg her på dag 5 i karantene og teller tråder på gulvteppet. Nesten like mange som det er varianter og mutanter.


Tenker blogginnleggene mine blir muntrere etterhvert nå. Må bare ut av denne karantenen først, for dette var et kjedelig sted å være. En ønsker ti dager sydentur og får ti dager karantene, hahaha.. Det er knallblå himmel og sol, stigende temperatur som skal bli 27 grader. Jeg kan gå meg mindre turer, men kan ikke være lenge borte i tilfelle kommunens smittekontroll banker på. Så da får jeg bare sette på noe etnisk musikk og fantasere om syden. Bildene er fra Alanya, Tyrkia ❤️


Jeg har grupper hvor jeg publiserer mine innlegg etterhvert som de blir produsert. Dere er mer enn velkommen til å følge disse.

Bunny Trash på MeWeLink!!

Bunny Trash på FacebookLink!!

#covid #korona #karantene #pandemi #ferie #syden #sydentur #storby #alanya #tyrkia #sol #sommer #norge #bunnytrash

10 kommentarer
    1. Åh…så kjedelig med karantene da😐
      Du får lage deg en paraplydrink og sette deg i sola på verandaen.🍹🍹
      Ikke den helt store sydenstemninga, men bedre enn ingenting😊

      1. Det er liksom mye jeg kunne gjort, malt veggene på balkongen, men da må jeg ha maling, drukket paraplydrinker på balkongen, men da må jeg ha blandeessens og paraplyer, slik fortsetter det, hahaha.. hadde jeg visst på forhånd så hadde jeg handlet inn litt av hvert. Men glad jeg har kosevoffsene mine, musikk, nok røyk og en balkong 😜

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg