Steike så heldi’ æ e – raringa!

D va nån støkka som blei litt satt ut da æ skreiv på dialækt hær om dagen, så da kjøre æ på med et innlægg tell på språke mett, haha..

Æ vil nu bærre skryte av di flåttersfine kaktussan æ har fått. D e nu bærre ei uka sia, nåkka sånt, at æ fikk di to Jordbærkaktussan av snuppen min, han overraska mæ me dæm da han kom heim fra jobb den dagen. Å æ blei jo håppaness kaninglad!!

Har jo aldri vært så vældi førr kaktussa, men nån e jo egentlig utrulig stili, som dissan. Å trur dåkker fan steike mæ ikkje æ fikk en ny en i dag av en kompis!! En Månekaktuss!! Æ blei så fette gla’ tusn takk!!

Kanskje æ skulle fått årna mæ en sånn pidestall å hatt dem på? Laga en sånn liten «kaktussverden». Akkurat nu veit æ ikkje heilt kor dæm skal stå førr å trives best. Har ikkje så go peiling på kaktussa! Håpe æ ikkje kværke dæm!! Sånne pesselursmå kaktussa e jo egentlig ganske dyr da, så dettan må æ finne årnings på.

Anyways, dæm e nån raringa dissan kaktussan, så rar at dæm e kul, sant!? Ho Margrethe har nu helgeutfordring på bloggen sin igjen, så æ regne med hu skjønne at æ nu har tatt den utfordringa med dissan små rare pesselurskoiltan av nån kaktussa!

«Jordbærkatus og Månekaktus»

Go’ hælg folkens! Takk førr snokinga, å kos dåkker masse!! 🐰

Liker dere denne bloggen, lik og del gjerne innleggene!! Og følg gjerne Bunny i egne grupper på Facebook og MeWe, dette er den mest alternative og beste bloggen i landet – velkommen!

Følg Bunny på MeWeLink!!

Følg Bunny på FacebookLink!!

#jordbærkaktus #månekaktus #kaktus #utfordring #raringa #utifriluft #helg #bunnytrash #bunny

19 kommentarer
    1. Hahaha – nå også som kaktuskonge – og ja, de er noen raringer – så tipptopp 🙂 tusentakk for at du heiv deg med på utfordringa igjen!

          1. Bare glad tell at folk æ omgås forstår mæ når æ snakke, problemet i Drammen e at her er mye kebabnorsk, og de som snakke d språket trur at æ e utenlandsk, fra Andorra eller nåkka 🙈 og d lage litt problema førr mæ på butikken osv, men selv de som snakke bokmål har problema da.. dra til Drammen og inn på en butikk og spørr etter vaniljestang elle marsipanpølsa 😂🐰

            1. Joda, ser den at det kan bli litt problema i så måte. Er meir enn en gang at æ har måtta gjentatt mæ sjøl når æ har vært inne på butikka rundt om kring i detta landet vårres 😂

    2. Jeg skjønner hva du skriver, men det tar jammen meg mye lengre tid å lese. Og jeg har BODD nordpå i 3 år, og kjenner mange “nordlendinger”. Så jeg håper IKKE du fortsetter med dialekt i skrift 😀 Veldig fine raringer da. 🙂 Jeg skal jakte på raringer i dag selv. På veien fra meg og til butikken… 😛 Ikke helt i slaget ennå.

    3. Hei hei 😊.
      Tøft at du skriv på dialekt 👍.
      Nå er det vår, trur eg 🤣. Kvite markar i dag 😜. Då er det våronn, og forbereding til grønnsakdyrking, så i går arbeida eg til eg stupte.
      Me var på foredrag om dyrking i pallekarmar, på Hellesylt, på torsdag, så nå er det bånn gass 😊.
      Kaktusar er flotte planter 😊. I oppveksten hadde eg eitt blomsterbord, 2m X 40cm, som var fullt av div kaktusar. Det var ein kjekk hobby.
      Lag dykk ei flott helg 😊.

      1. Det blir ingen vane, faktisk vanskeligere å skrive på dialekt. Uvant, og en glemmer seg av og plutselig blir det en blanding, og en må slå av og på autocorrect etc. Skal kikke nærmere på kaktuser. Noen, som disse, er jo kule. Men kaktuser som bare ser ut som.. ehh.. kaktuser, er litt kjedelig synes jeg. Goooo helg Bernt og fru Bernt 😜🥰🐰

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg