Spre fremmedfrykt folkens!!

Ikke sånn å forstå at jeg mener at noen skal gå rundt og spre hat og frykt mot enhver de ikke kjenner, enhver som kommer fra en annen kultur, enhver som har tilhørighet til en annen religion, enhver som har bakgrunn fra et annet land. Nei, det er ikke hva jeg mener, men selvfølgelig, det er opp til enhver å velge å misforstå, vri og vende på mine ord, fremstille hva jeg sier og skriver helt annerledes enn hva jeg mener. Det er ikke noe nytt, det har skjedd mange ganger, og de fleste gangene gjør disse personene det helt bevisst.

Det jeg mener er at vi/dere burde dele på folkemunne og i sosiale media enhver hendelse, enhver artikkel, enhver sak, om hvordan ståa er i dette landet nå. Hva som skjer, og hvordan det er blitt. Det jeg mener er at folk bør opplyses om, bli advart rett og slett, for nå er det så utrolig mange byer, tettsteder og ellers som sliter med et samfunn som blir mer og mer preget av farlig vold, trusler, overfall, ran, voldtekter og i det hele tatt. Det er gjenger som herjer større områder i byene som er bevæpnet med kniver og macheter, og har særdeles lav terskel for å bruke disse våpenene.

Jeg har lest siste dagene mye skriverier om den grusomme tragedien i Southport, en kystby i England hvor en tenåring på 17 år knivstakk og drepte tre uskyldige småjenter på 6, 7 og 9 år. Bebe, Elsie og Aguiar het jentene som ble drept på slikt umenneskelig og barbarisk vis.

Jeg kan ikke forstå hva som får en ung mann til å stikke kniven gjentatte ganger inn i uskyldige barn. Jeg klarer ikke å fatte hva som fikk han til å begå ugjerningene. Hvorfor han ikke stoppet når han så blodet, hørte skrikene, så de livredde øynene på barna. Små, uskyldige barn som han mest sannsynlig ikke hadde noe forhold til, og derfor ikke kunne hate i den grad at det er forklaring på ugjerningen.

Jeg har forsøkt å lese meg opp om saken, fordi det som har utspilt seg i etterkant av drapene er jo helt hinsides, og en ønsker jo, ihvertfall jeg ønsker, å forstå dette. Det jeg finner er at i etterkant av drapene har altså en influencer som har vært mye omtalt siste årene, Andrew Tate, postet i sosiale media, på plattformen X (Twitter) at gjerningsmannen som drepte barna var en arabisk båtflyktning kommet til Storbritannia på illegalt vis for noen få måneder siden.

Utfra Andrew Tates ytring som da ble delt millioner ganger i sosiale media har det blitt konkludert at han alene er årsak til opptøyene i havnebyen Southport. Jeg leser at 50-60 politimenn er blitt skadet og en moské er påtent, satt i brann. Det er ille opptøyer, og media mener at Andrew Tate har fremstilt mannen som muslim, og påvirket alle disse menneskene som er fra seg i raseri etter drapene. Det heter seg at Mr. Tate har spredt ‘fake news’ om denne 17årige gjerningspersonen som politi og media skriver er født i Cardiff i Wales og vokst opp i Banks som ligger i Utkanten av Southport.

17åringen det er snakk om, Axel Rudakubana, er ikke etnisk brite, foreldrene er født i Rwanda i Øst-Afrika som ansees som et av de tryggeste og fredeligste landene i den delen av verden. De har lav kriminalitet helhetlig sett og kun 5 % er muslimer. Rwandere er fredelige ikke-muslimer. Andrew Tate har bommet fullstendig, kan det se ut som..

Men tilbake til Southport og opptøyene der. Media og bloggere skylder på Andrew Tate alene, men hvor enn jeg leser så er det ingen som skriver om hvordan samfunnet i Southport er. Hvorfor ikke?? Da må man lese seg opp andre steder enn artikler om akkurat denne saken. Jeg leste at en moské var satt fyr på, og en imam var intervjuet. Imamen fortalte at han kunne ikke skjønne hvorfor alt dette hadde skjedd, at drapsmannen skulle bli omtalt som muslim, og hvorfor befolkningen var så sinte på muslimer, for de var jo så fredelige og gjør aldri noe galt. Et fredelig folk.

Imamen løy så det rant av han, og media har fulgt narrativet. Mye bedre å skylde alt på Andrew Tate, ikke sant?!!

Sannheten er at som overalt hvor islam får innpass, der blir det bråk. Southport er preget av parallellsamfunn, økende vold, særlig ved bruk av kniv. Gjerningspersonene som begår denne kriminaliteten er fra eller har bakgrunn fra Afghanistan, Somalia, Eritrea, Syria og Pakistan. Så med andre ord, dette kystområdet sliter med grusom voldskriminalitet begått av mennesker fra islamske land.

Kan det være at det er hva som er årsaken? Kan det være at samfunnet i Southport er sterkt preget av et parallellsamfunn som ødelegger og skaper uttrygghet og frykt. Kan det være at muslimer sprer såpass med fremmedfrykt, at da disse tre uskyldige småjentene på 6, 7 og 9 år, Bebe, Elsie og Aguiar ble drept, så var allerede begeret fullt. At dette var dråpen som fikk begeret til å renne over?

Narr meg til å tro at opptøyene i Southport hvor befolkningen har skadet mer enn 50 politibetjenter, rasert hus og bygninger og satt fyr på en moské i sitt eget lille samfunn ble begått pga Andrew Tate. At befolkningen ødelegger sine egne hjem på grunn av en manns post på Twitter. Da er folk dumme hvis man faktisk tror på denslags. Man driter ikke hvor man spiser. Befolkningen i Southport sliter med ikke-vestlig innvandring og farlig kriminalitet hvor de ser sine døtre blir voldtatte og sønner blir overfalt, ranet, truet med kniver og macheter. Media dekker over utryggheten de lever under, myndighetene og politiet gjør ingenting. Befolkningen vet ikke sine arme råd, de er desperate, og når man blir desperat..

Tilbake til Norge. Ungdomskriminalitet, vold og ran har blitt vårt mest alvorlige samfunnsproblem. Siden overgangen til milde straffereaksjoner i 2014 og asylkrisa i 2015, har ungdomsvolden eksplodert. Mildt sagt eksplodert!!!

Svært mange uskyldige unge blir banket opp, ranet og trakassert av andre ungdommer. Som regel er gjerningspersonene flere og har innvandrerbakgrunn, og ofrene er enslige og har norsk bakgrunn. Oppå dette sliter vi med æresvold.

På Strømsø Torg her i Drammen ankom jeg til et voldsomt leven og en meget ung kvinne, en mor med et lite barn, som faktisk lå der i et hav av sitt eget blod, knivstukket 31 ganger. Politibilen suste forbi meg mot åstedet, så nært og i slik en fart at jeg kunne kjenne dragsuget tok meg med. At den unge moren overlevde å bli knivstukket igjen og igjen, og igjen og igjen, mer enn 30 ganger – et mirakel!

Hver dag nå er det overfall, ran og vold. Jeg tuller ikke, jeg overdriver ikke  tilstandene er helt spinnville. I går ble en 16åring tatt av politiet midt på Strømsø Torg, med machete. Den macheten er ikke til å kutte gress med!

16åringen med macheten er fra Afghanistan. Han er tatt gang på gang på gang for vold, ran og whatever. Politiet kjørte han hjem. Han ble løslatt med en gang, og går nå fritt til å halshugge noen med macheten sin. Som de andre i gjengen sin, og som alle de andre gjengene.

Så det er hva jeg mener med å spre fremmedfrykt. Del disse sakene, fortell alle hva som pågår. Politikere, politi og myndigheter gjør ingenting med dette. Eneste måten vi kan forsvare oss, beskytte oss selv og andre, beskytte barn og ungdom, er med å belyse, opplyse og advare. Ikke gå på Strømsø Torg med nesa i mobiltelefonen. Ikke beveg deg alene der eller der. Det er hva vi kan gjøre, sørge for at folk er våkne og passer på seg selv. Skjønner dere hva jeg mener?!! Vi trenger også borgervern, folk dom tør, så vi ikke ender opp som i Southport der folk til slutt klikker fordi politi og myndigheter ikke gjør no!! Vi skal ikke måtte gå rundt å være redde, men vi må være våkne og bevisste!! Bare del, del, del!!

Spre hva som skjer overalt, ikke sitt der og skyld på én enkeltperson, en blogger, når det går galt, det blir for dumt! Skyld heller på deg selv som dekker over sannheten og dermed risikerer andres liv!!

«FÅ DEM UT – DET ER NOK NÅ!!»

Liker dere denne bloggen, lik og del gjerne innleggene!! Og følg gjerne Bunny i egne grupper på Facebook og MeWe, dette er den mest alternative og beste bloggen i landet – velkommen!

Følg Bunny på MeWeLink!!

Følg Bunny på FacebookLink!!

#vold #trusler #kniv #ran #andrewtate #overfall #blogg #machete #islam #voldtekter #drammen #oslo #norge #politikk #bunnytrash #bunny

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg