Skisprint, bylunsj og snabelstasjoner!

Som jeg fortalte i forrige innlegg så har jeg vært en tur i sentrum i dag. Hovedårsaken var et kontorbesøk jeg måtte ha unnagjort. Da kunne jeg like gjerne gjøre andre ting når jeg først var der. Så da ordnet jeg premien iht «Bunny Quiz» som jeg hadde på bloggen her nylig. Var bare tre stykker som deltok, men må sies til dere som ikke deltar når det er konkurranser og quizer på gang hos bunnyen – det er deres tap, for den dagen millionen ligger i potten, haha.. en vet aldri hva sjefskaninen i Drammen finner på 😜

Videre derfra var jeg innom «Backstube» og kjøpte meg et bakeverk jeg aldri har smakt før, men som jeg garantert kommer til å spise igjen og igjen. Yummy!! Så var jeg innom Starbucks og hentet meg en Venti kaffe Mocha enkel shot med krem, haha.. satte meg i sola på en benk midt på Bragernes Torg. Kosa meg jeg, men alt dette styret med skisprinten synes jeg bare er unødvendig.

Det faktum at jeg fra før synes skisprinten er bare tull og unødvendig å legge til Drammen er én ting. Tenk å hente og dekke til sentrum med snø når den endelig ble borte?! Hvorfor kan ikke skisprinten heller være i Tromsø eller Alta liksom?

I år har vi i tillegg hatt en propagandadebatt gående iht russiske utøvere. Drammens Tidende har gått langt for å få folk med seg for å skape kritikk mot de russiske utøverne. Og mange har hengt seg på. Jeg er ikke interessert i sport, men jeg synes all denne hetsingen er unødvendig. Jeg er med på at vi ikke skal spille noen russisk nasjonalsang eller flagge for Russland, men å gå på russiske enkeltpersoner. Privatpersoner. Dét er jeg ikke med på. Nå er deltakerne fra Russland og Hviterussland sendt hjem. De får ikke delta, de får ikke lov å gå på ski her. Gå på ski. Det er tydeligvis deres feil at Putin er klikka fullstendig, jeg er uenig og liker mine russiske venner like godt i dag som jeg gjorde før 24. februar.

Folk i Norge er blitt gærne altså. To siste årene har det skjedd noe, og det vises godt. Leser at mange russiske i vårt lille land nå opplever å bli hatet, hetset og trakkasserte. Til og med ungjenter med russisk opphav får trusler gjennom sosiale media og har måttet fjerne sine russiske navn fra profilene sine. Ser ut til at C19 er glemt, eller folk er gått lei av å hetse uvaksinerte nå og med media i førersetet så har de funnet en annen gruppe og rette hatet sitt mot. Hadde det vært noe som heter «hat, hets og trakasserings-mesterskap» så kunne Norge meldt seg på! Muligens vunnet også slik jeg ser det!

Det var uansett godt med en luftetur til sentrum i dag, og bylunsj i sola. Måtte nå le av at de har satt opp pissoarer rundt omkring på torget. Kanskje jeg bare skulle dratt ned til sentrum under skisprinten bare for å se på når mannfolk slenger fram snabelen, det har jeg aldri sett for meg at det skulle bli en greie, at man bare kan dra fram snoppen midt på torget, hehe.. Vet jeg har sett det andre steder, men husker ikke akkurat nå hvor, men kan ikke huske å ha sett det her. Men nå løper ikke jeg inn til sentrum når det er sport på gang, da stikker jeg heller motsatt vei. Men for all del, ja til flere pissoarer på bytorg, haha..

Vel, da var lunsjen over og jeg tuslet meg videre til neste torg og tok meg en røyk der i sola før jeg tuslet videre for å handle egg, melk, kveldsmiddag og litt annet. Så nå er jeg hjemme hos jentene, vi slapper av på sofaen og koser. Verden er bittelitt bedre etter en tur i frisk luft og nydelig vær 🥰

Liker dere denne bloggen, lik og del gjerne innleggene!! Og følg gjerne Bunny Trash i egne grupper på Facebook og MeWe, dette er den mest alternative og beste bloggen i landet – velkommen!

Følg Bunny Trash på MeWeLink!!

Følg Bunny Trash på FacebookLink!!

#skisprint #ski #sport #premie #quiz #drammen #idrett #hets #pissoar #norge #bunny #bunnytrash

9 kommentarer
      1. En av disse er kaptein i den russiske livgarde, det ble det jo oppstandelse av.. men jeg tenker, det er jo ikke dermed sagt at han støtter denne krigen.. normalt er det jo en ære å få sådan stilling, og den fikk han før invasjonen.. og nå ble alle sendt hjem..

    1. Sola var fantastisk hos meg også i dag 🙂
      Det er noe rart med det; at noen personer har ansvar/får skylden for hva andre gjør. Jeg tenker vi har ansvar for hva vi gjør selv – hva andre gjør må de ta ansvar for. I det siste er det nesten så jeg har begynt å lure på om jeg har feil, men så husker jeg at jeg kan tenke selv.

      1. Helt enig, det er veldig greit å huske at en kan tenke selv. Er så masse dumme tanker i samfunnet nå som deles, og den strømmen tenker jeg ikke følge.

    2. Jeg er så enig… Det er ikke russernes feil at de har en gal president. I går ringte jeg til en russisk venninne som bor i Russland. Hun gråt og var helt fortvilet. Som hun sa: “Alle hater oss.” Jeg så at hun tørket tårer stadig vekk. Jeg måtte fortelle henne at det ikke stemmer. Vi vet forskjellen på en gal president og et helt folk. Vi forstår at dette er en krig som hun og flesteparten av russerne ikke vil ha. Jeg håper hun ble litt mindre fortvilet etter samtalen, men det må uansett være tøft også for dem, ikke bare for folket i Ukraina. Selv om det selvfølgelig fysisk og psykisk er mye verre folk folket i Ukraina pga selve krigshandlingene, så må vi ikke glemme folket på andre siden som også er fortvilet over situasjonen og som føler de kan gjøre fint lite.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg