Lille Nøff.

Vært å handlet litt i dag. Var et nydelig vær ute, har gått til og fra sentrum, eller halvveis hjem fra sentrum. Orker ikke gå med varer, spesielt ikke når det jeg har handlet er brett med egg, melk og slike ting. Igjen fikk jeg bekreftelse på at jeg ikke kunne bodd på en gård, vært slakter eller sådan. Synet av disse små synes jeg er vemmelig. Jeg spiser jo kjøtt, jeg elsker sommerkoteletter, bacon og sådanne ting. Men noe i hjernen min greier å stenge ute at kjøtt er dyr. Det jeg ser i butikken, det være skinkestek, kjøttdeig eller pølser ligger i hjernen min under betegnelsen ‘mat’. Når jeg da ser hele grisunger, pattegriser, så ser jeg døde dyr, ødelagte liv og lik. Da blir jeg bare trist.

På et tidspunkt i livet sluttet jeg å spise kjøtt. Jeg inntok ikke noe kjøtt på 1 år og 6 dager. Så sprakk jeg på en lasagne, så var det gjort. Siden har jeg spist kjøtt, men klarer fint å distansere meg fra at det er dyr. Merkelig det der, kan ikke forklares. Men vi er rovdyr og veldig mange dyr er rovdyr. Dyr spiser dyr. Det er jeg innforstått med og har akseptert. Det er naturens gang, slik er det bare. Men likevel så bærer det tungt i hjertet når jeg ser disse babygrisene ligge der døde, vakumert i kjøledisken.

Flere som har det slik?

Følg gjerne bloggen i egne grupper på Facebook og MeWe, dette er den mest alternative og beste bloggen i landet – velkommen!

Følg Bunny Trash på MeWeLink!!

Følg Bunny Trash på FacebookLink!!

#pattegris #grisunger #gris #bunny #bunnytrash

12 kommentarer
    1. Stakkars små grisunger! Så fælt å se dem slik! Nå ble jeg skikkelig satt ut. Liker heller ikke å tenke på at kjøtt kommer fra levende dyr, men det er ekstra trist når man ser dem slik i butikken 🙁

    2. Nei fy a meg, liker ikke tanken på at kjøttet jeg spiser er dyr jeg heller. Men det vil noen tydeligvis at vi skal vite og se, hva er vitsen med det der da?🙈

      Stakkars lille smågriser da

      1. Det er ikke helt uvanlig med helstekt svin, men står ikke på min meny. Jeg liker griser, og disse er babisser.. tenker jeg holder meg unna Kiwi denne uka..

    3. Må innrøma at det gjer meg ikkje så mykje å sjå, men synes det er forferdeleg dårleg utnytting av gris som matdyr.
      Joda, der er nokon som bruker heilsteikt (grilla) gris, men så monge er det ikkje, at dei treng ha dei i butikken på den måten.
      Er der så stor overproduksjon av gris her i landet, at dei må slå ihjel smågris å by dei ut for salg, er der nok av folk som svelt i verda. Då går det ann å ta av bistandsbudsjettet og betale for oppaling til slaktegris, og sende dei i kjøle/frysekontainere som naudhbelp. Men det passer nok ikkje inn i grådegheitskulturen.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg