Pustestopp

Her om dagen la jeg ut et innlegg om hvordan jeg har greid å redusere pustestopp da jeg har Obstruktivt søvn apné syndrome. Dette har jeg gjort ved å redusere kroppsvekten med nærmere 30 kilo, ved hjelp av 5:2-dietten.

Les her: 5:2, Slanking og Pustestopp

Det jeg også skriver er at om natten når jeg skal sove, så er det slik at hvis jeg ligger i sideleie så reduseres pustestoppene med nærmere to tredjedeler i forhold til når jeg ligger på rygg.

Stoppene går fra 36 stopp og ned til 13 stopp. Altså under 15 som er et tall jeg kan leve med.

Problemet er at jeg ligger mest på rygg, to tredjedeler av søvnen min er på rygg. Jeg sovner på siden, men når jeg sovner så ruller jeg over på ryggen. Så det jeg prøver på nå er å finne en måte å holde meg på siden.

I en uke nå har jeg prøvd en slik pute, en såkalt «gravidpute» som dere ser på bildet øverst. Men den er for «slapp» og hindrer meg dessverre ikke i å havne på rygg. Det jeg tenker er å fylle den opp, slik at den blir fastere og hardere. Kanskje det kan hjelpe?

Kanskje noen der ute har noen erfaringer, råd eller tips om hva jeg kan gjøre for å bli liggende i sideleie. Og selvsagt kunne ligge godt og behagelig slik. Det hadde betydd veldig mye for meg å få dette til. Del gjerne dette innlegget på sosiale media, så kanskje jeg får noen gode forslag som hjelper i kommentarfeltet mitt her.

Blir veldig takknemlig for alle som bidrar til å hjelpe meg her. Tusen takk, og fin fin tirsdag ønskes dere alle!


Følg Bunny Trash på MeWeLink!!

Følg Bunny Trash på FacebookLink!!

#søvnapne #osas #diett #vektreduksjon #obstruktivtsøvnapnesyndrome #pustestopp #søvn #gravidpute #hjelp #råd #tips #forslag

2 kommentarer
    1. Kroppspute heter den😉 tenker at du sier det beste alternativet selv, prøve å fylle den bedre👍 Har brukt sånn pute en del år nå og kan ikke tenke meg noe bedre, den og pustemaskinen må til for å ha en grei natt.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg