Når bloggere får komplimenter og blir lei seg!!

Nå klarte jeg ikke å dyyyyy meg for å skrive om dette, det bare måtte bemerkes, for jeg synes dette var veldig oppsiktsvekkende. Jeg har ikke vært så veldig aktiv på å lese blogger i det siste. Har plagdes såpass mye med egen blogg at jeg har ikke orket. Det har vært mye tekniske problemer som på en måte innimellom gjør det litt slitsomt å skrive innlegg. Men jeg har postet både 1, 3 og 4 innlegg daglig likevel.

Anyways, i kveld tok jeg meg en liten leserunde hos bloggere jeg har brukt, og bruker følge. Og så kommer jeg innom en blogg der vedkommende, ikke bare i et, men i et par innlegg, fremmer at hun er lei seg på grunn av en (eller to) kommentarer hun hadde fått i bloggen sin. Det var noe sånt som ‘du er 60 år og flyr rundt som en 40åring’!

Really??

Dette er jo et helt supert kompliment. Om jeg skriver blogg når jeg har passert 60 år, og noen skriver slikt i mitt kommentarfelt, så vil jeg nok garantert smile stort, klappe i hendene og juble litt inni meg. Kan jo bare håpe at jeg får sådan kompliment. Eller håpe at jeg er i bevegelse når jeg er 60. Eller i det hele tatt lever! Hvordan i helv… kan man få vondt av eller bli såret av sådan??

Da jeg begynte å lese innleggene så tenkte jeg med det samme at noen hadde skrevet noe skikkelig stygt, så var det faktisk bare flotte komplimenter!! Jeg gir meg over!! Her sitter en annen blogger i Kongsberg og blir i perioder hetset på utrolig sårende vis, og størsteparten innad bloggmiljøet vet om dette. Jeg selv har opplevd så mange graverende og stygge omtaler fra et insekt og enkelte bloggere, drapstrusler tilogmed, og disse nevnte vet dette. Men da er det liksom ‘hev deg over det’, ‘ikke bli så krenka’a’ og så kommer dette??

I kommentarfeltet dukker en annen blogger opp som i alle år har vært raus med negative skildringer av enkelte bloggere, som i tide og utide kaller folk for lettkrenket fordi man blir såret av løgner og stygge kommentarer om en, mens i dette kommentarfeltet skriver hun ‘skjønner at slike kommentarer setter igang tanker’… whuuut?? Medhold i at dette er vond og sårende kommentar å få, når det er anything but!!

Første gang jeg har lest på blogg at noen ikke liker å bli omtalt som å være 20 år yngre enn en faktisk er. Spinnvilt!! Kjære deg, er du 60 og blir omtalt som 40 så ta deg en dans på bordet. Tidligere denne måneden døde en annen blogger fra denne plattformen, hun ble ikke 58 engang. Så har vi en annen blogger igjen, i begynnelsen av 40-årene, som ikke har kunnet fartet rundt noen steder på egenhånd på nærmere 10 år, i dag kan hun ikke gå rundt eget hus, ikke kunnet gjort på flere år..

Kan du farte rundt og danse som en 40åring når du er 60, så gjør det!! Skal ihvertfall jeg gjøre om jeg blir gitt muligheten!!

Les: «Jeg er ikke her for å passe inn»

Liker dere denne bloggen, lik og del gjerne innleggene!! Og følg gjerne Bunny i egne grupper på Facebook og MeWe, dette er den mest alternative og beste bloggen i landet – velkommen!

Følg Bunny på MeWeLink!!

Følg Bunny på FacebookLink!!

#sårende #vondekommentarer #mobbing #krenka #lettkrenka #kompliment #perspektiv #bunnytrash #bunny

8 kommentarer
    1. Jeg er helt enig med deg, noe som jo ikke er uvanlig.
      Jeg har også hatt problemer med å lese andre sine blogger, og jeg er lei meg for at jeg i tillegg ikke alltid legger igjen en kommentar, mest fordi hjernen min ikke funker veldig for tiden eller kanskje den ikke har fungert på lang tid, jeg vet ikke.

    2. vel nå tror jeg att jeg hvet hvem du sikter til ,når jeg leser komentaren føler jeg att det er skrevet som en kritikk mer enn et komplimang ,og kritikk for å ikke finne ro hjemme trenger ingen å få ,hadde jeg vært alene hver dag hadde jeg jammen fartet mye jeg også,sånn sett kan komentaren tolkes på forskjellige måter

      1. Det å ikke ta det som et kompliment når en faktisk lever i 2024 hvor folk blir sjikanert i øst og vest i alle kommentarfelt på sosiale media, når man selv er vitne til at andre bloggere blir omtalt og tiltalt på de grusomste vis, så er ikke den kommentaren der som noe annet enn kompliment å regne! 🐰

    3. jeg blir snart 76 men føler meg mye yngre.
      og i tillegg er jeg veldig barnslig. ingen kritiserer meg for det. takk for det.

    4. Nå var vel ikke den kommentaren så positivt ment. Det tror jeg du også ser hvis du tenker deg litt om.

      1. Jeg tror det at hvis du vrir hodet ditt litt så finner du ut av det. Og husk det neste gang du forteller offentlig at du ikke blander deg inn i andres anliggender, når andre blir utsatt for mobbing og graverende karakteristikker. Det er mange her på blogg som sitter fint og ser på hard brutal mobbing og særdeles hatefulle angrep, og så skal et sådan kompliment som dette være et problem?! Det blir litt sånn drit i andre, men hvis noe en selv FØLER eller TOLKER er litt huff, da stiller det seg annerledes? Vel, kan man sitte og se på hvor dårlig andre blir behandlet, så er dette en non-issue. Dans på bordet, sier nå bare jeg, og vær glad. Ikke alle som er det forunt 🐰

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg