Mørket ble til lys!

Kyllingfilet stekt i curry og rotmosgrateng.

Som noen fikk med seg i går her på bloggen så ble det mørkt her i går. Ja, da ble jeg frustrert, dette er virkelig ikke tiden for uforutsette hendelser som koster både penger og livskvalitet. Noen synes sikkert det hele var morsomt, det kunne lett tolkes dithen av et par kommentarer jeg fikk. Uansett, håndverkeren stilte på døren her klokken 07:30 presis, og i løpet av en halvtime så hadde han gjort mørke til lys. Det var hverken hjelpepleier eller kokk jeg skulle blitt, men jeg skulle valgt et slikt håndverkeryrke. Men men, nytter ikke være etterpåklok. Jeg tviler på at denne mannen kan lage like god mat som meg, og jeg kunne se på han at han LIKER god mat.

Middagen i dag ble superenkel, men måtte bare slenge med bilde og noen ord om denne maten av flere grunner. Først og fremst fordi mat er populært her på blogg, er det noe andre bloggere liker, så er det å se hverandres mat. Det ser også ut som om at bloggløse lesere liker det også, det har jo noe med at når noe poster bilde av en suppe så flokker dem seg. En annen grunn til å poste bilde av og skrive om dagens middag er fordi jeg bare må nevne hvor undervurdert ‘rotmosgrateng’ egentlig er. Jeg ser titt og stadig noen disker opp med noe kjøtt og ‘fløtegratinerte poteter’. Joda, veldig godt, men ‘rotmosgrateng’ er undervurdert og har det lille ekstra fordi en ikke spiser det like ofte, og det er mer der.

Yupp, i dag stekte jeg kyllingfileter i karri og laget til med rotmosgrateng. Enkelt og godt. Det hadde blitt ekstra godt hvis jeg hadde gratinert i hvitost i tillegg, men har som mål å gjøre middagene litt enklere. Det er lurt i disse tider. Skal man ha røykalaks og beluga til frokost, så må en spare på osten til middag. Skulle egentlig stekt noe champignon til, men hadde glemt å kjøpe sopp.

Nå skal jeg fortsette med serien jeg holder på med på NetFlix. Om dere ikke har fått med dere innleggene jeg har postet tidligere i dag, så kan dere lese om Charles Manson her, om XBB her, og dagens vinner av Bunnys Lotto-Flax her. Når det kommer til den håndverkeren som var her i morges, så ba jeg han om å ikke stresse med regningen, jeg spurte ikke engang hva det hele kostet. Siden jeg var grinete i går orket jeg ikke være grinete i dag. Når mørke blir til lys, så får en være fornøyd med det 😜

Fortsatt fin kveld alle sammen 🥰

Liker dere denne bloggen, lik og del gjerne innleggene!! Og følg gjerne Bunny i egne grupper på Facebook og MeWe, dette er den mest alternative og beste bloggen i landet – velkommen!

Følg Bunny på MeWeLink!!

Følg Bunny på FacebookLink!!

#hverdagsliv #mat #bunny #bunnytrash

19 kommentarer

Siste innlegg