JIPPI!! NÅ ER DE HER!!

Endelig er ventetiden over, det er sannelig på tide, vi er halvveis i april, det nærmer seg mai. I mine øyne var dette vitterlig i siste liten! Så absolutt i siste liten!! Det har vært forsinkelser, og det har vært påske, og nå endelig – hvite praktspragler!! Coleus!!

Jeg har altså bestilt frø på nett, da fra et firma jegaldri har brukt før. De virket seriøse nok, så etter et par runder med meg selv så bestemte jeg meg for å bestille, og gjorde så det. Nettsiden var skrevet på norsk, det fremsto slik, jeg tenkte i grunnen aldri over det før jeg fikk melding at nå er frøene på vei fra Danmark, jaja, ikke så langt da. Det er verre med veien fra Oslo til Drammen, og deretter hit til Fjell. Det kan ta sin tid det. Flere uker har jeg opplevd.

Anyways, nå har jeg plantet to hvite sorter spragler, Wizard Jade og Green Halo. I tillegg én rød variant som heter Rainbow Red Velvet. Jeg tror ikke jeg har den fra før, så dét er spennende. Jeg har ikke navn på alle spragler her, for noen har jeg knipset og stjålet hist og her. Visste dere at når dere stjeler stiklinger så vokser de bedre og blir finere? Hehe..

Forresten aldri sådd spraglefrø før, hellige kaninmåne noe så smått!! Det er bare kaninmånen som vet om frøene havnet oppå jorden der de skulle, for det greide ikke jeg se om de gjorde. Det får tiden vise, om et par uker. Kryss fingrene folkens!

Bare for å plante noe annet også så sådde jeg noen ringblomster i tre små potter. Av typen Radio. Normale frø når det kommer til størrelse, så de vet jeg er i jorden.

Ellers har jeg puslet her i hjemmet med alt mulig, vasket klær, kopper og kar, delt opp, flatet ut, pakket og fryst flere kilo kjøttdeig. Tenker gjøre det samme med bacon senere i kveld, dele opp i porsjoner og fryse, men ikke noe stress med det. Kjøttdeigen måtte fryses raskt, for den er fersk og var ikke vakumpakket.

Snuppen min har vært hos barberer i dag, og nå har han farget skjegget med skjeggfarge fra Sverige. Så fin at, da har jeg en oppfrisket snupp her til jeg våkner etter fest søndag morgen. Og jentene koser seg og knør på oss nå, lager gryntelyder for å bli klødd, så nå avslutter jeg her. Ha en fortsatt fin kveld folkens 🐰

Sjekk gjerne ut Bunnys Blomster!

Liker dere denne bloggen, lik og del gjerne innleggene!! Og følg gjerne Bunny i egne grupper på Facebook og MeWe, dette er den mest alternative og beste bloggen i landet – velkommen!

Følg Bunny på MeWeLink!!

Følg Bunny på FacebookLink!!

#coleus #praktspragler #blomster #planter #norge #bunnytrash #bunny

18 kommentarer
    1. Dette blir bra. Sådde praktspragleblandig for litt for mange år siden. Kom opp så mange flotte varianter. Ser nå at man får kjøpt frø, men må kjøpe ett og ett slag. Vanskelig å velge og tror det er en svensk nettside. Har valgt å vente, og klarer meg med de jeg har inntil videre.

      1. Jeg ville så gjerne ha noen hvite varianter for å få litt nyanser her, så det er veldig spennende, normalt stjeler jeg stiklinger, men sjelden å se noen har hvite. Faktisk ikke sett noen noensteder, så da måtte jeg forsøke dette.

      1. Yupp, jeg bøyer de i alle retninger. Har to slike firearmer på balkongen. Innstillingene er kule også, for en trenger ikke kun bruke denne rosalillavarianten hele tiden til plantene. Når vi sitter på balkongen selv lørdagskvelder lyser den ene lampen rød og den andre blå 😜🐰

    2. Så spennende – da er du også i gang! Mine spira etter ei uke, noen av dem iallfall… nå er det bare et frø som ikke har kommet! Moro, moro – hold oss oppdatert da! 🙂 (og bra du fikk frøene endelig – mine brukte ikke såå lang tid, de)…..

    3. Hehe, tror aldri jeg har opplevd at noen har vært så entusiastiske som deg over noen blomsterfrø 😉 Men selvsagt krysser jeg både fingre og tær for at dette blir suksess! Regner med at det kommer oppdateringer etter hvert? 😀

      1. Tror ikke jeg orker oppdatere før jeg faktisk ser at det er spragler 😂 kan jo være Cerastium fontanum for alt jeg vet 🤷🏽

    4. Dette blir spennende å følge med på.🤗🌱
      Jeg blir stadig vekk lurt av tilsynelatende norske nettsider som viser seg å sende fra utlandet og det tar en evighet før det man har bestilt kommer.😅
      Håper du ikke fikk toll på frøene.🫣

      1. Liker de veldig godt, de gir farge til hjemmet, er frodige, lette å holde liv i, stiklinger får lett røtter og er man snill med dem så har man dem til veis ende 🥰🐰

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg