Jeg støtter «Norske tilstander»!!

Som sikkert mange av dere der ute som stikker innom bloggen min her sikkert har lagt merke til så er jeg veldig opptatt av, og poster ofte innlegg om, blomster og planter. Cannabis er også en plante, og med det sagt så synes jeg det er bare rett og rimelig å skrive et innlegg om denne også, og da med fokus på denne kafeen som åpnet på Bislett i Oslo i dag formiddag. Kafeen heter «Norske tilstander» og ved åpning dukket flere hundre mennesker opp.

På menyen stod cannabis, cookies og brus og det tok Roar Mikalsen en knapp time å selge rundt 600 gram cannabis, før da politiet dukket opp og stengte kafeen. De forteller at de har gjort beslag i både cannabis og «noe penger». Mengde og sum har de ikke oversikt over.

Innehaveren er leder for Alliansen av rettighetsorientert ruspolitikk (AROD). Med å åpne denne kafeen i dag ønsket han å skape debatt. For åpningsdagen er ikke tilfeldig. Dagen i dag, 20. april er nemlig internasjonalt en uoffisiell dag for feiring av cannabisbruk og cannabiskultur.

Det folk bør bite seg merke i er at veldig mange støtter legalisering av cannabis og at det skal være lovlig salg og bruk. Køen utenfor kafeen strakte seg langt nedover fortauet og så ikke ut til å ta slutt.

I Norge er bruk og omsetning av narkotika ulovlig og innehaver av kafeen, Mikalsen, håper å få saken opp for retten, og at problemstillingen rundt menneskerettigheter og ruspolitikk skal bli avgjort av domstolen. Operasjonsleder Bjarne Pedersen i Oslo politidistrikt sier politiet vil vurdere å opprette straffesak og Mikalsen er anmeldt for salg av narkotika.

Blant kafégjestene var lege Aina Mumbi, som jobber med holistiske helsetjenester for kronisk syke. Hun har påpekt til media at denne aksjonen var helt fredelig, at den ødelegger ikke for noen og skader ingen, men kan potensielt medføre bot og mye krøll for ham som står bak. Til det vil jeg kommentere at jeg har respekt for hva denne mannen har gjort i dag, jeg synes han er tøff.

Nevnte lege, Aina Mumbi har uttalt til media at hun er først og fremst opptatt av at medisinsk cannabis skal være tilgjengelig i Norge, for pasienter som trenger det. Hun sier at cannabis er langt over gjennomsnittet tryggere enn de medisinene vi bruker i Norge i dag.

Dét er noe jeg mener folk bør tenke over. Legemiddelindustrien ønsker å dytte i folk, og tjene milliarder på syntetiske produkter, og at legalisering og lovlig bruk av cannabis kan ødelegge mye for dem. Alt fra smertestillende som Paracet, Ibux, Paralgin til kvalmestillende mot medisiner som kreft og hiv/aidspasienter bruker, medisiner mot angst, uro, depresjon og så videre. Listen er lang. Og jeg støtter Aina Mumbi at cannabis ikke skal brukes til alt eller av alle, men at denne planten er så lite farlig at staten ikke bør ha rett til å nekte noen å bruke den.

En annen ting er hvor mye tid, ressurser, penger og så videre politi og myndigheter bruker på å fortsette denne «krigen» mot cannabis. Tid, penger og ressurser som heller burde brukes i kamp mot virkelig kriminalitet som vold, voldtekter, drap. Altfor mange saker blir henlagt pga «bevisets stilling» som ikke betyr det mange tror. Det er politiaksjoner, razzia, arrestasjoner, beslag, bøter, fengsle personer som ikke vedtar bøter. Uskyldige mennesker introduseres for kriminelle og kriminelle miljøer. Dette vanviddet øker kriminalitet, rett og slett. Samt det faktum at en ikke kan ha eller dyrke en plante selv, dét gir penger til kriminelle miljøer, bander, organisasjoner og mafia.

Personlig bruk av cannabis er blitt lovlig i flere land. Sist ut var Tyskland som 1. april gjorde bruk og oppbevaring lovlig. Her i Norge har regjeringen varslet en rusreform med vekt på forebygging og behandling. Stortingsmeldingen er ventet denne våren, men personlig forventer jeg ikke noe som er steg nok i riktig retning. Dagens regjering er jo bare hodeløse høns som hele tiden blir tatt for sin egne kriminelle ageandaer, og utviser særdeles liten omtanke for folket.

Jeg støtter å avkriminalisere brukere av cannabis, og legalisering av å kunne ha en viss mengde til eget bruk, og muligheten til å kunne dyrke to tre planter selv. Jeg støtter ikke misbruk, men jeg ser langt flere fordeler med cannabis enn ulemper. Og så har jeg jo veldig lyst å dyrke en slik selv på balkongen min, jeg synes planten i seg selv er utrolig flott, og jeg har lyst å forsøke få til en variant som kan bli like flott som den på bildet øverst her. Nydelig, ikke sant?

Ta gjerne en titt innom «Bunnys Blomster».

Liker dere denne bloggen, lik og del gjerne innleggene!! Og følg gjerne Bunny i egne grupper på Facebook og MeWe, dette er den mest alternative og beste bloggen i landet – velkommen!

Følg Bunny på MeWeLink!!

Følg Bunny på FacebookLink!!

#cannabis #legalisering #avkriminalisering #bunnytrash #bunny

5 kommentarer
    1. Der er monge planter som har vore brukt som medisin, men som nå er ulovleg å promotere som helsefremmande/legande, etter kvakksalverloven.
      Ei av dei mest kjente, er Aloe Barbadensis, og kjent som Aloe Vera.
      Felles for dei alle, er at dei har god verknad, og mykje mindre biverknader enn “skulemedisinen”.
      Årsaka til at det er forbudt å promotere dei som medisin, er at Rockefeller bearbeida (les bestakk) alle vestlige regjeringer til å innføre lov om at berre “skulemedisin” skulle vera lovleg å bruka i helsevesenet.
      Altså rein korrupsjon. I dag er nok vankunna ein stor del av problemet.
      Når det kjem til cannabis, er eg ikkje for totalt frislepp, men heilt klart for ein kontrollert bruk som medisin i mykje større grad enn i dag, men då utanfor “big pharmas” kontroll.
      Men, pengane rår, så eg er redd for at det ikkje kjem til å skje med det fyrste 😢.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg