Jeg er botanisk rasist!

Hibbertia Scandens

Med en gang du hører at noen er rasist så tenker du at vedkommende rasist er en person som har et negativt syn på noen med mørk hudfarge. At vedkommende tenker nedsettende om andre mennesker utfra deres mørke hud. Ikke sant?! Det er hva folk flest tenker rasisme er.

Men nå i nyere tid er alt rasisme, og det er kun mørkhudete som blir utsatt for rasisme. Hvis noen med lys hud kritiserer en mørkhudet mann for sine handlinger, så er man rasist, hvis noen med mørk hud kritiserer en lyshudet for sine handlinger, så er det bare kritikk. Ei jeg kjenner mente at bussjåføren var rasist mot hennes mørke datter fordi datteren ikke fikk spise mat på bussen. Jeg har opplevd det samme fra en mørk sjåfør, men det var selvsagt ikke rasisme. Jeg har jo lys hud.

Dette med rasisme er helt absurd blitt. Enkelte mennesker går over lik for å rasiststemple sine medmennesker. Og når de gjør det så hevder de seg selv som gode mennesker. Hvor vrangsynt er ikke dét??! De tar det så langt at de enser ikke selv at med å hele tiden ha fokus på hudfarge så er det de selv som opprettholder at folk ser hudfarge fremfor mennesker. Hvor psykt er ikke dét?!

Godhetstyranni rett og slett. Driver å fremmer seg selv med å stadig påpeke at ditt og datt er rasisme. Jeg ser ikke farge, en god person er en god person uansett. Og en dritsekk er en drittsekk. Enkelt og greit! Å drive og anta, anklage og stemple noen, det er drittsekkadferd, uansett utseende!! Det er min mening ihvertfall..

Malerier er fjernet fra utstillinger, bøker er brent og omskrevet, filmer er blitt sensurerte.. pappaen til Pippi fikk ikke være negerkonge lengre, i 70 år, helt fra 1945 var han negerkonge, i 2015 ble han fratatt tittelen. Alt angivelig i kampen mot rasisme. Mennesker som døde for mange tiår siden (les: Judy Garland) blir stemplet som rasister fordi mennesker i dag leter med lykt og lupe etter rasisme og rasister. Det er gått sport i dette. Man får ikke hevdet seg som god uten å stemple andre som ikke god. Og hvor er godheten i dét??

Et forslag ble fremmet for den internasjonale botaniske kongressen i Madrid denne uken. En lang liste artsnavn på planter, jupp, du leste riktig, en lang liste artsnavn på planter er nå vedtatt skal endres fordi forslagsstillerne mener at navnene på disse plantene er rasistiske og krenkende mot mørkhudete.

Et eksempel er en planteslekt med gule blomster fra Australia, som har navnet Hibbertia, det er den planten dere ser øverst i innlegget her, den fikk sitt navn i 1805, altså for 119 år siden, oppkalt etter den engelske slavehandleren George Hibbert. Så ved å endre navnet på planten så? Hva da?? Da endrer historien seg eller?? Da var plutselig ikke Hibbert en slavehandler lengre eller hva? Det er 45000 mennesker i England som heter Hibbert, må de alle bytte navn nå da det er konstantert at navnet Hibbert er rasistisk?! Og de som ikke bytter, de er rasister!!

De som fremmet forslaget for kongressen mener vitenskapen må ta sin del av ansvaret for rasisme og urettferdighet gjennom historien, skriver Forskning.no.

Er det bare meg som synes alt dette er helt koko?!

Fra 2026 skal det være innført nye navn på mer enn 200 plantearter. Hvis du etter den tid bruker de gamle navnene på disse plantene er du rasistisk – altså rasist! Godhetsposørene med sitt tyranni kommer til å boltre seg. Nå får de enda flere å rasiststemple. For hvem klikker seg vel inn i artsdatabanken og implementerer i sine hjerner hvilke arter og planter som har byttet navn? Jeg vet disse rasist-jegerne sikkert kommer til å gjøre det, for som sagt er jo dette blitt en slags sport. Men de får bare kjøre på, jeg sier Hibbertia. Altså, leter man med lukt og lupe så finner en alltid noe som kan settes i forbindelse med rasisme. Jeg heter Roger (britisk navn), hvis jeg leter lenge nok så vil jeg nok finne at en eller annen slavehandler het Roger. Ikke sant?!

Dere får gruble i vei, men nå er altså begrepet ‘botanisk rasist’ innført, og jeg får vel høre det etterhvert som jeg fortsetter å skrive om blomster i bloggen her. Still dere i kø folkens, så gode som dere skal utgi dere for å være, for Bunnys Blomster kommer til å fortsette som før. Tyranniet biter ikke på meg, jeg bare synes dere er på lik linje eller verre enn virkelige rasister, så bare kjør på, vis deres sanne side!

Liker dere denne bloggen, lik og del gjerne innleggene!! Og følg gjerne Bunny i egne grupper på Facebook og MeWe, dette er den mest alternative og beste bloggen i landet – velkommen!

Følg Bunny på MeWeLink!!

Følg Bunny på FacebookLink!!

#rasisme #bunnytrash #bunny

10 kommentarer
    1. Det er akkurat som når mine unger besvimer når eg sier det er godt med “N- tær” og dadler….”MAMMA!! Slutt, du kan ikke si sånn!” Vel, eg er oppvokst med at i julen spiser me N-Tær (Parranøtter)….eg er overhodet ikke rasist…Vel vel, eg sier paranøtter nå…skjønner at eg kanskje lever i en utdødd generasjon og folk besvimer som fluer om eg sier N-Tær hehe

      (Du skjønner hva N står for?? hehe Google avviste innlegget når eg skrev det hele ordet…)

      1. Vel N-ordet er nå så… men Hibbertia? Og over 200 plantearter? Hva er neste liksom? Berg- og steinarter? Og denne greia med å hjernevaske alle til å tro at det var utelukkende mørkhudete som ble undertrykket under slavehandel? De første slaver både i Afrika og Amerika var hvite. Slavehandelen i Amerika var allerede etablert før noen svart mann ble tatt til slave. På 1700-tallet ble 1 million nordmenn solgt som slaver i Afrika. Slaveri og slavehandel eksisterer enda i dag, og da i hovedsak blant mørkhudete. Så hva er greia her, vi er i 2024?! Denne rasiststemplingen er så koko at det burde være straffbart å finne på alle disse ny-rasismegreiene. Drittsekkadferd er uavhengig hudfarge 🐰

    2. Ko-Ko er det rette orden….Er ikke bare mellom svarte og hvite…Noen ganger virker det som, jo mørkere jo verre…Arabere f.eks…De liker over hodet ikke svarte, selv blir de sett på som brune…

    3. «Jeg ser ikke farge, en god person er en god person uansett. Og en dritsekk er en drittsekk. Enkelt og greit!»

      Godt sagt og jeg er veldig enig med deg her. Jeg er vokst opp med Pippi og det virker helt tullete at man ikke lenger skal kunne kalle pappaen for negerkonge. Tenker også på denne kritikken som Durek og Märtha har kommet med, at grunnen til denne motstanden mot Durek skyldes hans hudfarge. Det kan godt være at noen har problemer med det, men tror nok flesteparten ser forbi fargen. Det er vel helt andre ting man kritiserer han for, men da er man altså rasister.

      1. Skulle blitt forbudt med lov å kalle folk for rasister. Det er så utrolig graverende, og ytringsfriheten blir på mange måter destruert ved slik stempling. Mange våger ikke ytre seg. Jeg er svært engasjert i innvandringspolitikk av veldig mange årsaker, og det å stadig få dette stemplet som for eksempel en kjerringblogger er veldig pådriver av, det er en utidighet av dimensjoner. Hadde jeg vært så hårsår og lettkrenka som samme vedkommende liker å påstå, så hadde jeg gitt meg forlengst. Man må kunne snakke om disse tingene. Og dette med Durek, hele landet er pisse lei han, og det har ingenting med hvor melaninrik han er 🐰

    4. Føler vel det er litt overdrevet anti-woke her. Slaveri er ikke først og fremst rasisme. Det er den uhyggeligste utnyttelse man kan tenke seg av andre mennesker, til egen vinning. Det finnes også i dag og bedrives nå som før av mennesker med alle hudfarger. Bedre å bruke krefter på å bekjempe slaveri enn på å diskutere navnebytte på en blomst.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg