Ingen utenfor del 2: Bruløpet!

I del 1 av disse 2 innleggene fortalte jeg litt om hva snuppen min og jeg har vært med på og gjort i dag, i dette innlegget skal jeg vise dere hovedårsaken. Jeg snakker om Bruløpet i Drammen, et «must» for meg!

Dette er en markering i forbindelse med Verdensdagen for Psykisk Helse. For noen er dette faktisk årets begivenhet. Her er det snakk om å jogge, løpe rulle eller gå en distanse for å sette fokus på psykisk helse, og motivere til tiltak. En del av de som deltar er «slitere», har vært slitere, er helsearbeidere, er nærkontakter og så videre, og alle er velkommen.

Dette blir større og større hvert år, i år har Bruløpet i Drammen 10 års jubileum.

 Jeg nevnte at for noen er dette årets begivenhet. Det å delta i Bruløpet er den dagen noen kan få oppleve en mestringsevne som de kanskje sjelden har ellers.

Dette betyr så utrolig mye, for det handler ikke om å konkurrere, være først eller best. Men å møte opp, stille opp for hverandre. Løpet består av kort distanse (1,2 km) og lang distanse (4,2 km), tid og uten tid. Alle skal med, alle er velkommen, alle skal bli sett. Og alle som er med på å gjennomføre dette får årets Bruløpmedalje.

Usikker på hvor mange år nå jeg har vært med på dette, men har vært med hvert år fra jeg fikk vite om arrangementet. Noen år er snuppen min med også, når han ikke har dagvakt denne dagen. I år som alle disse årene jeg har vært med, har det også vært veldig bra vær. Det var meldt helt overskyet, men ble nydelig dette. Bildene dere ser er underveis i løpet, lang distanse.

En helt fantastisk dag, tusen takk for at du engasjerer deg 🥰

Liker dere denne bloggen, lik og del gjerne innleggene!! Og følg gjerne Bunny i egne grupper på Facebook og MeWe, dette er den mest alternative og beste bloggen i landet – velkommen!

Følg Bunny på MeWeLink!!

Følg Bunny på FacebookLink!!

#bruløpet #verdensdagenforpsykiskhelse #utenforskap #inkludering #fellesskap #psykiskhelse #løftblikket #kunstutstilling #håndarbeidsmesse #kunst #håndarbeid #løftblikket #perchristianellefsen #foredrag #union #unionscene #drammen #bunny #bunnytrash

13 kommentarer

Siste innlegg