Ingen tanker, ingen meninger eller ingen empati?!

Det er utrolig hvor vanskelig det kan være å få mennesker til å tenke. Altså sette sammen forestillinger til tanker, bedrive tankevirksomhet, rette bevissthet eller tankevirksomhet mot noe, ha til hensikt, planlegge å gjøre, reflektere og forestille seg. Bare definisjonen her av hva å tenke er, gir hodebry for veldig mange mennesker.

Kan en ikke tenke selv, så har en heller ikke mening om noe. Altså å ha noe i tankene, tenke på, sikte til, ha til hensikt, tro, synes, framheve noe som et faktum.

Det er slik at noen faktisk må hente meningene sine fra et sted, så presenterer de det som sin egen mening. Til eksempel, det var en sak som var samfunnsaktuell, og jeg spurte min stefar om hva han mente om saken. Svaret hans var som følgende, det hadde han ikke tenkt på fordi han hadde ikke lest om det i dagens VG. Etter å ha kjøpt VG den dagen, så hadde han en mening, og den stod i VG. Han stemmer Arbeiderpartiet.. fordi foreldrene hans gjorde det.

Samme her om dagen, en blogger som laget et morsomt blogginnlegg for å «forsvare» seg selv. Som om det var nødvendig? Der stod det blablabla.. at hin hadde selvsagt meninger om, men ville ikke benytte bloggen til å presentere sine meninger fordi det er synd i palestinerne, libaneserne.. ikke sant?? Flott selvmotsigelse, jeg skriver ikke om politikk i bloggen min, men.. Og så kom de politisk korrekte ytringene direkte fra Barth- Eide, Gahr-Støre og statsstøttet media. Det er synd i palestinerne, det er synd i libaneserne.. selvsagt.. ekko.. men det er ikke synd i israelerne, ikke et ord om dem!

Hvorfor er det ikke like synd i sivile israelere som det er i sivile palestinere og libanesere? Hvorfor taus om dem? Denne krigen startet i Israel, det er vanskelig å tilfeldig utelate Israel og folket der når det er dem det har handlet om fra dag én. Men likevel, ikke nevnt med et ord. Ikke synd i dem. Kan det være fordi man leser dag inn og dag ut i media at det er synd i palestinere og libanesere, og at det er Israel som bomber dem? At det er fordi man leser at Israel er den grusomme part. «Free Palestine»!

Hjernemanipulering, indoktrinering.

Ikke et ord til sympati for den israelske sivilbefolkningen, på tross av det faktum at over 1200 uskyldige, i hovedsak ungdommer, ble drepte, mens over 200 personer ble tatt som gisler! Et massedrap på jøder som utgjorde det største antallet jøder drept på én dag siden holocaust!! Og det faktum at Israels befolkning ville måttet gjennomgå flere slike angrep om makten der ikke hadde avgjort å gå til motangrep, starte krig. Det faktum at Israel hadde blitt overtatt og deres befolkning hadde blitt utsatt for uendelige massedrap om makten ikke hadde vedtatt at nok er nok, målet til islamske terrororganisasjoner over hele verden er å utrydde Israel.

Israels befolkning må leve med at ungdommer og barn blir drept i hopetall for at de selv skal kunne leve. På kort tid er til eksempel 150 barn drept i Libanon. Det vil bli flere. Er ikke dét en helt forferdelig ting å måtte leve med? Drep eller bli drept!! Og små barn blir uskyldige krigsofre. Casualties of War. En situasjon der familiers hjem blir bombet, blir jaget på flukt, folk blir drepte, ungdommer og barn.

Jeg mener det er synd i dem, menneskene i Israel. Jeg tenker at det måtte være forferdelig å leve med. Tenk å være i en slik situasjon!! Altså, én klarer rett og slett og slett ikke forestille seg, det er utenkelig.. eller er det det? Om noen hadde kommet for meg og familien min, så vet jeg hva jeg ville gjort, jeg hadde drept fremfor å bli drept. Ikke noe vanskelig valg, men jeg hadde ikke levd godt med det. Riktig avgjørelse, men det hadde garantert skadet meg for livet.

Dette innlegget handler ikke om siden en velger i noen krig eller sådan. Dette er ikke noen støtte til hva Israel gjør nå. Dette innlegget handler om å tenke, og om å mene noe. Og for meg blir det virkelig for dumt at noen sier de mener noe, uten å ha tenkt over det, bare kommer med ytringer fra media og presenterer det som sin egen mening.

Jeg tenker at hvis en ikke evner å bruke hodet, så må en enten trene det opp, trene hjernen til å brukes, eller bare flatt ut holde kjeft. For én ting er sikkert, det er ikke mer/mindre synd i barn i et land enn et annet uansett hvilket land man blir traumatisert, jaget på flukt, skadet eller drept. Det er helt tullete å presentere hva en har lest et sted som sin mening. Det å være så svak at en selv ikke ser at det en presenterer er helt zombie, at en er styrt av andre, hvem er du da??

Men selvfølgelig, noen mener kanskje at et barn drept i Israel er mindre grusomt enn et barn drept i Libanon eller hvor det måtte være?!

Det er krig i Sudan, det er krig i Etiopia, det er krig i Myanmar, det er krig i Armenia og Aserbajdsjan. Det er krig overalt. Folk skriver at de selv har meninger om, men bare om hva media skriver om, følger og støtter den meningen som fremlegges der.

Det skremmer meg, mennesker uten egne meninger, mennesker uten empati skremmer meg. Så da er det jo ikke særlig rart at det er krig overalt. Når menneskeheten ikke hverken kan tenke, mene eller faktisk ikke kan føle empati. Mennesker som bare poserer og reklamerer for de politisk korrekte såkalte riktige meningene.

Flere hundretusen mennesker har mistet livet i Tigrayregionen i Etiopia, i Sudan trenger over halvparten av befolkningen humanitærhjelp ‘as we speak’. Vi snakker om 25 millioner mennesker. I tillegg er over sju millioner på flukt. Og tenke seg til, denne krigen brøt ut i april i fjor. Men for all del, bare fokuser på hva media styrer dere til å fokusere på, og ha medfølelse for de media ber dere føle med.

Ikke tenk, ikke ha egne meninger. Bare fortsett posere. Når man gjentar hva media vil dere skal gjenta, så ser ihvertfall jeg hvor det kommer fra. Jeg leser VG jeg også. Aftenposten.. whatever.. Og Heritage. Om to dager er det et år siden terroren 7. oktober, denne dagen skal partiet Rødt og islamister markere sin «politiske korrekthet» utenfor utenriksdepartementet, de skal nemlig støtte de som vi skal synes mest synd på i en verden full av krig, nemlig de som begikk terrorangrepet den grusomme dagen.

Reflekter!!

Liker dere denne bloggen, lik og del gjerne innleggene!! Og følg gjerne Bunny i egne grupper på Facebook og MeWe, dette er den mest alternative og beste bloggen i landet – velkommen!

Følg Bunny på MeWeLink!!

Følg Bunny på FacebookLink!!

#krig #tanker #meninger #bunnytrash #bunny

6 kommentarer
    1. Jeg burde kanskje holde kjeft, men det er jeg jo dårlig på. Du veit hvor jeg står, og jeg har jo ikke akkurat klekket ut tanker helt aleine, jeg heller. Derimot leser jeg innmari mye – men det handler om bøker, ikke VG. Jeg leser, fra mange kilder – men så gjør jeg jo opp min mening. Dog ut fra hva jeg anser mest troverdig, mest og best dokumentert.

      Det jeg oppriktig lurer på, det er hvorfor du konsekvent snakker om islam, men ikke sionisme? Om arabiske terrororganisasjoner, men ikke om Mossads drapsgrupper? Israels rett til å forsvare seg, men ikke om hvor stor del av dagens Israel som reelt er okkupert land?

      Det er uansett bare tap i enhver krig for den sivile befolkningens del. Uansett.

      1. Jeg synes ikke du skal holde kjeft. Kommentarer som denne er jo saklig, informativt og spørrende. I dette innlegget skriver jeg ikke konsekvent om islam, men veldig ofte ellers, fordi der det er islam, blir det bråk. Hva med sionisme? Det eksisterer ett jødisk land, bare et. Det er mange titalls islamske land. Mossad holder øye med arabiske islamske stater. Det siste jeg leste om mossad er at de angivelig stod bak personsøkerbombene for å ta Hizbollah. Det stemmer ikke at jeg ikke har skrevet om okkupert land, det er det flere innlegg om, blant annet innlegget ‘Israels tidslinje’ som du kommenterte og var enig med deg selv i å være uenig med meg om. Og til siste setningen, ja, det var en del av hva jeg forsøkte poengtere her. Hvorfor er det utelukkende de som er menneskene i land som er i konflikt med jødenes Israel som skal sympatiseres med? Hvorfor ikke menneskene i Israel? Eller andre land? Jeg nevner Sudan, Etiopia, Myanmar.. ingen (svært få) sympatiserer med folket der, jeg mener det er fordi det er ingen medier som former tankene til folket om hva man skal mene om hva som skjer der. Det på tross av at grusomhetene har vart lengre, dødstallene er langt høyere osv. Jeg kunne jo feks også nevnt over én million foreldreløse hiv-og aidssyke barn i Malawi. Det er jo krig der også, ikke med bomber og raketter, men det er jo ikke til å komme unna at det er sakte utrydning som foregår da det ikke akkurat er prioritert å bidra for dem 🐰 ingen markeringer eller demonstrasjoner i Norge for barna i Malawi.

        1. Ja, når det gjelder verdens konflikter må jeg være enig med deg. Slik det er blitt i dag, med så enormt raske informasjonsstrømmer og i slike mengder, så blir dagens konfliktområder delvis glemt i morgen – for så å skyves lenger og lenger bakover i folks bevissthet. Det vil si hos oss som står trygt på sidelinja, altså…

          1. Sant. Det er veldig mye å ta inn, det man hørte om i går, er glemt i dag, for å gjøre plass noen timer til dagens påfyll. Også er det noe annet i morgen. Men enkelte ting oppdateres flere ganger daglig om, som dette med Palestina, det jeg mener er at de (politikere/media) bedriver en hjernevask, og former tankene til folk. Og det handler ikke om medmenneskelighet og omsorg for menneskene der, for da hadde de jo strengt tatt tatt til ordet for hva som skjer ellers også, som faktisk er mye større, faktisk enda mer grusomt (believe it or not). Det handler om helt andre ting, og de villeder oss. En annen ting som vi leser og hører om hver dag, er utviklingen i eget land, det er importert kriminalitet og vold fra menaland. Også der foregår det en «dekkoperasjon», for det er jaggu ikke buddhister, kristne eller jøder som flyr rundt her med kniver og macheter. Jeg er spent på valget neste år, om det fremdeles er såpass til støtte til de partier som går foran for enda mer import, eller om stemmene begynner øke til de som ønsker være strengere iht denslags 🐰

    2. Ja, og så er jo ikkje gjensvara til Israel forholdsmessige, for det har Gahr Støre og Barth Eide sagt.
      Vel, kva hadde Libya gjordt mot Noreg, som rettferdeggjorde at Noreg var med i ein angrepskrig mot Libya?
      Kvar var det forholdsmessige i Noregs bombing av Libya tilbake til steinalderen?
      Mi ærlege meining er at norske politikerar, og spesielt APs bør halda jamt kjeft, og rydde opp i eige reir før dei kritiserer andre.
      Og det har eg definitivt ikkje lese i VG, eller andre medier 😜.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg