Feiring av terror ved utenriksdepartementet, 7. Oktober!

Hodet mitt begynte nesten spinne rundt da jeg ble informert om dette. Er dette mulig i et land hvor det har vært arrangert utallige markeringer og rosetog for å markere avstanden man tar mot terror? Hvert år skal vi minnes og markere hva som skjedde på Utøya og ved regjeringskvartalet den uforglemmelige dagen, sommeren 2011.

Hadde nynazister valgt 22. juli som demonstrasjonsdato og ropt om hvit makt og denslags ville det vakt oppstandelse. Det ville på ingen måte whatsoever blitt akseptert. Dagens regjering ville klikket i fistel. Er det noe vi alle skjønner og vet, eller burde vite, så er det at datoer har betydning. Alle kjenner til terroren der 77 personer ble brutalt drept, åtte av dem mistet livet i Oslo, 69 i massakren på Utøya, i da i all hovedsak tenåringer. 66 skadde. For livet. Pårørende i sorg. Hele samfunnet, hele Norge i sjokk!

Det krever ikke mye for å skjønne at datoen for hva som skjedde på Utøya er spikret fast i menneskers minner og sjel, det er en dato som bærer i seg menneskers aller verste traume. En må være helt fraværende og empatisk tom for å ikke skjønne.

Så hva er det man ikke skjønner med Israel 7. oktober? Det er som Utøya ganget opp med 15-gangen iht antall drepte og grusom bestialitet. Hva som skjedde 7.oktober er overveldende veldokumentert og skrekkelig. Denne dagen ble det største antallet jøder drept på en dag siden holocaust!!

Bilder og videoer av brente babyer, torturerte familier og henrettede voldtektsofre. Kidnappinger, tortur, avskårne kroppsdeler. Tilogmed døde kropper ble voldtatte, og terroristene poserte og sendte selv bildene ut i verden. Metodene var så bestialske at foreldre til kidnappede ungdommer som var tilstede på festivalområdet i Israel gikk ut i mediene og sa de håpet at barna deres var drept. Kan en forestille seg noen foreldre som tar slike ord i sin munn? At man håper sine egne barn er døde? Hvis du som leser har barn, tenk litt på dette!!

Denne dagen velger altså Palestinakomiteen å arrangere demonstrasjon utenfor Utenriksdepartementet. 7. oktober!! Beskrivelsen av arrangementet er like grotesk som valg av dato.

Palestinakomiteen skal demonstrere mot «skremmende eskalering av dehumaniserende språk, ment å utslette all empati og evne til å se palestinere som medmennesker». Dette på datoen da den palestinske gruppen Hamas’ militære fløy Izz ad-Din al-Qassam-brigadene og startet en serie angrep mot mål i Israel. En terroraksjon som innledet krigen i Gaza i fjor. En krig startet av Hamas i samarbeid med den militante gruppen Islamsk Jihad!! Over 1200, i hovedsak ungdommer, ble drepte, mens over 200 personer ble tatt som gisler!

Denne datoen til å protestere mot «dehumaniserende språk». Denne datoen!! «Dehumaniserende språk»?? Hvordan kan mennesker ved sine fulle fem sette slikt opp mot de mest grusomme og bestialske terrorhandlinger mot sivile? Hvordan er det mulig å påberope seg evnen til empati uten å ta innover seg hva jødene opplevde denne dagen? Hvordan er det mulig å ha så totalt fravær av respekt? Jeg klarer bare ikke ta innover meg at dette faktisk skjer!!

Det er rart hvordan nordmenn kan akseptere noe slikt som dette hvor jødene i Israel skal stemples og hates og palestinerne, som hater Norge skal sympatiseres med. Jeg glemmer ikke hva som kom fra Gaza etter danskene hadde publisert muhammedkarikaturene i Jyllandsposten. På Gaza brente opprørte palestinere det norske flagget, og militante palestinske grupper truet med å drepe nordmenn.

Det å ha en slik demonstrasjon her i Norge 7. oktober fremstår som ekstremt kaldblodig. Jeg er sjokkert, jeg burde ikke være sjokkert, men jeg er det likevel.. på tross av at Palestinakomiteens leder, Line Khateeb, jublet den gang for et år siden da hun kommenterte Hamas’ terrorangrep på NRK Dagsrevyen. Hamas «brøt gjennom gjerdet og på en måte frigjorde seg» var beskrivelsen hun brukte. Hun nektet å kalle angrepet terror.

Det som derimot ikke sjokkerer meg er å se at partiet Rødts representant Sofia Rana er en av de som er pådrivere for dette. Samme dama som i sosiale medier nylig forsøkte samle bander til å bli med på pubrunde i Oslo by for å finne utenlandske nazister. Jeg kaller Sofia Rana en voldsape, for det er hva hun er, vold er hennes merkevare.

Å ha solidaritet med sivilbefolkningen i Gaza er det absolutt ingenting galt med. Krig er brutalt, og også i islamstyrte land og områder finnes helt uskyldige ofre. Vær klar over at muslimer var de første ofrene for islam, fra de blir født lever de i mørket. Men når mennesker her i vårt samfunn, folk som bor i «verdens beste land» Norge, ikke evner å ha noen form for medmenneskelig sympati for terrorofre og hva som skjedde i Israel den grusomme dagen 7. oktober så kan det ikke lenger kalles solidaritet, frihetskamp eller empati. Det er som å hylle Anders Behring Breivik 22. juli.

Dette er hat, her ser man hva som virkelig er hat. Verre blir det ikke hva hat angår. Reinspikket jødehat, støttet av Norge, og snart på hele verdens nyhetskanaler, med hva det måtte medføre.

Liker dere denne bloggen, lik og del gjerne innleggene!! Og følg gjerne Bunny i egne grupper på Facebook og MeWe, dette er den mest alternative og beste bloggen i landet – velkommen!

Følg Bunny på MeWeLink!!

Følg Bunny på FacebookLink!!

#jødehat #bunnytrash #bunny

4 kommentarer
    1. Ein perfekt dag for å feire hatet.
      Det er ingen ting som forundrer meg med den gjengen, og dette er eigentleg heilt som forventa.
      At eg verte fly forbanna på både dei og dobbeltmoralen deira, er ein heilt annan sak.

    2. jeg leser deg, hører deg og er helt enig. jødehatet blant muslimer /islam er vel dokumentert. det står i Koranen at jøder skal utslettes! At homofili er tabu, de skal drepes, jeg grøsser ved tanken på at fetteren min som jeg elsker så høyt skal drepes fordi han elsker en av samme kjønn! jeg har snakket i mot islam siden jeg hadde nærkontakt med faenskapet, men det er altså jeg som er totalt gal, ifølge ryggsleikerne! Tenk å legge seg flat for muslimske mordere, voldtektsmenn og kvinnehatere! og Islam skal liksom være “fredens religion!” joda, jeg har også spist sammen med muslimer! jeg har vært gift med en også, så jeg vet hva du snakker om, og du har rett i alt du sier.

      1. Det er ganske sinnsykt dette med at så mange omtaler Islam som fredens religion. Riktignok betyr islam underkastelse, og når en legger seg paddeflat for en ideologi så blir det nok roligere tilstander enn når man motsetter seg ideologien. Men å kalle det ‘fred’, det er drøyt! En annen ting er at de sier at islam er kjærlighet, kjærlighetens religion. Helt psykt, for det ordet finnes faktisk ikke et eneste sted i koranen. Når de snakker om kjærlighet, så er det igjen snakk om underkastelse. Glad du ikke ble sittende fast i dette, håper du har det fint i dag og et godt liv uten hva man ikke trenger 🥰🐰

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg