Hva faen Facebook??!!?!!!

Jeg tipper det er  åtte år siden jeg begynte å skrive blogg. Først under «Blogger» hvor jeg hvert år betalte for mitt eget domene. Etter noen år gjorde de noen endringer, og jeg fikk ikke betalt for domenet mitt. Jeg forsøkte kontakte support, men det hele ble bare rør. Dermed ble bloggen min lukket. Det var da jeg gikk over til «Blogg.no» som er norsk, og mye bedre og forståelig supportsystem.

Uansett. Med årene har bloggen min blitt mer politisk, og innvandringskritisk. Jeg er for streng innvandringspolitikk i Norge, og jeg legger på ingen måte skjul på det. Siste par årene har jeg skrevet mye om hva jeg mener i forhold til innvandring, islam, islamister, muhammedanere og islamisering. Og det var etter at jeg delte et slikt blogginnlegg på Facebook at jeg første gang ble utestengt derfra. Noen hadde funnet innlegget mitt krenkende. Dermed fikk jeg ikke legge ut innlegg i grupper eller kommentere på noen timer, dager, en uke – alt ettersom.

Siden den gang mistenker jeg at jeg blir overvåket av Facebook. Noe er ihvertfall besynderlig rart. Jeg har blitt utestengt flere ganger. En gang ble jeg utestengt da jeg logget på Facebook etter at vi hadde ankommet Norge fra ferie i Tyrkia. En annen gang hadde jeg problemer med messenger og fjernet appen. Så lastet jeg ned appen på nytt, og for å få den linket til Facebook måtte jeg logge inn på nytt der også. Så ble jeg utestengt igjen, med beskjed om at jeg hadde «mistenkelig adferd» på Facebook??!! Det nytter heller ikke å prøve få Facebook i dialog om dette. «Vi kan ikke behandle forespørselen din. Prøv på nytt senere».

Heldigvis eier ikke Facebook bloggen min. Så uansett hvor mange som sutrer, føler seg støtt og krenket, så hjelper det ikke at Facebook kommer med restriksjoner, trusler, utestengelse eller blokkering. Min blogg kommer på nett uavhengig av Facebook.

Jeg kan tilføye at jeg er ikke den eneste som opplever dette, og jeg tror ikke på tilfeldigheter. Men de jeg har hørt om, lest om og vært i kontakt med, har til felles at de er enten innvandringskritiske, islamkritiske, for streng innvandring, eller bare fremmer høyresiden politisk. En person jeg vet har vært veldig utsatt er kommentator og samfunnsdebattant Shurika Hansen.

Les: https://resett.no/2018/01/23/shurika-hansen-er-nok-en-gang-utestengt-fra-facebook-fordi-hun-kritiserte-noen-for-a-bruke-uttrykket-husneger/

Dette mener jeg er å kneble ytringsfriheten vi liksom skal ha i dette landet som enda heter Norge. Denne kneblingen og sensureringen av høyrepolitiske temaer og personer er farlig og ødeleggende. Mennesker må få lov til å ha egne meninger, kunne ytre dem og diskutere dem. Ved å dele hverandres syn på ting er eneste måten å kunne se en sak fra en annen synsvinkel. Det er slik vi får forståelse og kunnskaper. Hvem, hva og hvorfor er det slik at media og sosiale medier som Facebook ikke vil la oss bruke ytringsfriheten vår fordi vi har bestemte oppfatninger og meninger?

Dette begynte lenge før vi noen gang hadde hørt om migrasjonspakten, avtalen som Erna Solberg har lurt Norge med på. Hvordan skal det bli når den trår i kraft for fullt??!

Det har allerede nå gått over alle støvleskaft. Det virker som om Facebook sitter med en finger på knappen i håp om å kunne «ta» meg for min innvandring- og/eller islamkritikk. Noen ganger har de kanskje drukket for mye kaffe og blitt skjelven. Og dermed kommet borti knappen og utestengt meg. For i går måtte jeg le da jeg skulle dele et blogginnlegg om interiør, pynteting og hunder. Jeg fikk beskjed om at innholdet er rapportert som støtende.

Her er innlegget, les selv, og gi meg gjerne tilbakemeldinger: https://bunny.blogg.no/mops-er-moro.html

Følg Bunny Trash på Facebook: Link!!

#media #sosialemedier #facebook #ytringsfrihet #blogging #blogg #sensur #knebling #islam #innvandringskritikk #migrasjonspakt #migrasjonsavtale #innvandringspolitikk #politikk #utestengt #blokkert #støtende #krenkende #høyre #fremskrittspartiet #frp #resett #shurika #hansen #shurikahansen #samfunnsdebatt #norge

 

6 kommentarer
    1. Jeg har lest gjennom det andre innlegget hele tre ganger for å prøve å finne ut hva som er støtende. Det kan umulig være buddhafiguren med de hundene rundt, for det ser jo både fint og flott ut. Dessuten har jeg buddhist i slekten og kjenner mange buddhister og tror nok jeg vet at de er ganske så fleksible , i motsetning til muslimer som krenkes av det meste.

      Hva gjenstår da? Jo, du kaller kjæresten din for snuppen, og noen med grisete tankegang, som jeg også måtte ha nå for å prøve og forstå, har sikkert koblet sammen ordet snoppen og snuppen..aha, det er samme greia! Og så jeg som ennå kaller min voksne datter for snuppa..hehe.

      Jeg finner rett og slett ikke noe annet. Men så tenker jeg; Kan det være mulig?
      Kanskje de bare finner på noe for stenge deg ute pga tidligere kommentarer, for dette virker veldig rart. Eller denne: FB har sikkert program som gjenkjenner ord og utestenger automatisk, og kanskje det der ikke klarer skille mellom snuppen og snoppen og sammenhengen i resten av setningen. For nærmere 20 år siden ble folk automatisk kicket ut av en chattekanal på IRC , fordi man skulle være smart og legge inn stygge ord i kickescriptet til boten. Det var jo ikke lov å snakke dritt der. Men de måtte fjerne det der igjen, fordi folk ble kastet ut for å skrive helt vanlige ord. En stakkar føk på hodet ut og kom senere inn igjen, fly forbannet. Han som bare fortalte oss andre at han hadde drevet og spikket hele dagen , for han var treskjærer…sPIKKet, ut med ham. Da folk begynte å teste scriptet, ble de utestengt automatisk for å skrive skolepult, pultost, katapult, osv. Så det ble fjernet rimelig raskt, for å si det sånn. 🙂

      1. Det må være noe lignende her, eller så er Facebook drevet av røde «terrorister».. tviler på st det er ordet ‘snuppen’ som er problemet her, for det ordet bruker jeg hele tiden, han også.. takk for ditt innspill, god helg og velkommen igjen 😊

        1. Er du helt space? Altså, hvor får du det fra? Facebook er ute etter deg fordi du har meninger – er da enda godt noen som tar ansvar ovenfor rasistisk oppgulp!

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg