HETS!!

Hets betyr hatkampanje, ondsinnet og usaklig agitasjon rettet mot noen.

Som jeg nevnte i forrige innlegg så ble jeg anklaget for hets etter å ha lagt igjen en kommentar i et kommentarfelt. Det er ikke første gang jeg er blitt anklaget for denslags, og det blir nok heller ikke siste gang. Folk i dag skriker om mobbing og hets bare man ser på dem med et skrått øye. Det er helt insane, det er som om det ikke er voksne folk en har med å gjøre, men en datastyrt «bit» som driver ap med en. Altså, jeg blir noen ganger helt forferdet og tror det er kødd, men nei, hvis noen får en liten kommentar de ikke liker så roper de HEEETS!!

Jeg vet hva hets er. Det har jeg levd med i årevis, og hets er noe jeg må leve med resten av mitt liv. Å leve som homofil, da er hets en del av det. Det må en rett og slett bare håndtere og innfinne seg med. En kan ikke klikke mentalt eller bryte sammen av den grunn, en må bare skjønne at det er masse fæle folk i samfunnet. Hets er ondsinnet, altså det er onde folk som hetser. Da kan en tenke at det er jo dem som er ond, ikke jeg, det er bedre å være homo enn ond.

Jeg opplever også hets for andre ting enn å være homo, man kan jo bli hetset for alt mulig. Bare det å mene noe, å ha meninger blir man hetset for. At noen kommenterer meningene mine når jeg publiserer dem offentlig, og at folk ikke er enige med meg, det er greit, og ikke hets. Men det er hets når til eksempel man kritiserer tyrkisk politikk, og noen publiserer et innlegg om meg og skriver at det er ikke den tyrkiske politikken jeg har problemer med, men hudfargen på tyrkere. Det er hets å bli hengt ut som rasist med ondsinnede løgner, gang på gang, noen ganger flere ganger i uken, måned etter måned, i noen år. Da snakker man hets. Hets er et nedkortet ord med samme betydning som hatkampanje.

En person sendte meg 746 meldinger i fjor, alt av nedsettende, graverende eller sårende karakter. Eller forsøk på sådan. Dette i tillegg til kommentarer i andre blogger som vedkommende vet jeg leser. Med stadige stikk til meg. Vedkommende holder enda på. Det har pågått noen år nå. Da snakker vi hets, en hatkampanje av forsøk på å henge meg ut ved enhver mulighet. Gjøre meg vondt. Ondsinnet agitasjon mot meg, et psykelig oppheng! Ikke helt vel bevart slike mennesker, men men..

Så denne episoden i helgen da. Denne mannen som på Facebook ihvertfall går under navnet Gunnar Hjelset. Han begynte å dele et bilde av snuppen min, ei venninne og meg der vi er kledd i regnbue-farger og er klare for fest en lørdags kveld. Dette med mitt navn. Dette er en som har uttalt seg stygt om homofile ved flere anledninger, og nå hadde han altså siktet meg ut og forsøkte seg på hets, altså å starte en hatkampanje mot meg, med navn og bilde, fordi jeg er homo. Jeg konfronterte mannen og spurte han hva han driver med, men svarene gir ingen mening, som om han har en alvorlig hjerneskade. Så da skrev jeg at jeg kommer til å ta saken videre. Da plutselig svarte han forståelig, og kalte meg dum. Se bildene under:

Når jeg skriver «ta saken videre» så tenker dere sikkert å anmelde dette til politiet. Det er ulovlig bruk av mitt bilde, med hatefull hensikt. Men jeg gidder ikke. Jeg anmeldte en medblogger for en tid tilbake siden. Jeg hadde kommentert to innlegg hun hadde skrevet og postet i en barnevernsgruppe på Facebook. Hun likte ikke det jeg skrev og startet en karusell av innlegg om at jeg hetset henne og mobbet henne. Det var helt surrealistisk, hun postet navn og bilde av meg på bloggen sin. Flere innlegg som ble slettet av blogg.no for brudd på reglementet. Så skrev hun at jeg hadde truet henne, og da gikk hun for langt, den løgnen tilgir jeg ikke. Jeg anmeldte, og saken ble sendt til konfliktrådet. Så da møttes en megler, denne medbloggeren og jeg hverandre på sånn skype på nettet hvor vi skulle bli enige om en løsning. Jeg forlangte unnskyldning. Vi ble ikke enige om noe, etter to timer ble Skypen avsluttet. Det jeg fikk ut av det hele var en bekreftelse på at mine tanker om denne medbloggeren var hundre prosent riktige.

En tid etter dukket det plutselig opp et blogginnlegg som het «Unnskyld Bunny». Det var mer en bortforklaring enn en unnskyldning, og ingen tilståelse om å ha løyet om at jeg hadde truet henne. Den unnskyldningen var ingen unnskyldning, jeg ignorerte den, for jeg skjønte at noe lå bak. Og rett hadde jeg, for det tok ikke lange tiden så kom overskriftene igjen, om at noen mobbet og hetset henne. Nå var det en annen mann som skulle få gjennomgå, og også han ble hengt ut med navn og opplysninger som gjorde han gjenkjennbar. Vips så forsvant bloggen hennes, og den kom ikke tilbake før nok en gang blogg.no hadde gjennomgått innleggene og slettet.

En annen medblogger skrev et langt dikt om meg med nedsettende og graverende karakteristikker i forsøk på å få i gang hets, rette en hatkampanje mot meg, der var et par stykker som kastet seg på kampanjen, så skled det over. Det er noe med at når det er voksne, ikke barn, som gjør dette, så blir det ganske utilgivelig. Nei jeg anmeldte ikke..

Så nei, det har liten hensikt å bruke tid på å anmelde netthets til politiet. Orker ikke sitte å «jabbe» med slike folk på skype via noe konfliktråd. Joda, anmeldelser vil ligge inne og bli dratt frem om det kommer andre klager på vedkommende, eller om vedkommende er involvert i andre kriminelle aktiviteter. De gir fra seg sin (tro)verdighet, og det blir liksom ei ripe i lakken. Men jeg tenker, disse menneskene er patetiske, ikke så mye å bruke tid på. Men denne Gunnar Hjelset har altså «stjålet» bilde av meg, snuppen min og ei venninne, i hensikt for hets, altså en hatkampanje mot meg fordi jeg er homo. Hatkriminalitet. Det er ikke noe nytt, homofile blir hetset hele tiden på internett og i sosiale media av personer da særlig fra høyre fløy i det politiske landskapet. Ikke alle i høyre fløy er slik, men der er mye homohat på den kanten.

Verre er det ute i gatene, i samfunnet, biler som suser forbi hvor innvandrergjenger med bakgrunn fra mena-land hyler ut av bilvinduene «jævla homse» og det som verre er. Innvandrergjenger har kastet kinaputter på meg og hundene mine. Personer med innvandrerbakgrunn som går til angrep med slagvåpen. Innvandrergjenger som begår bakholdsoverfall og setter knivblad mot strupen din, eller det var min strupe. Derfor bryr folk flest seg ikke, man bryr seg ikke før en opplever det selv. Men ja, da snakker vi hets, hatkampanje begått av norske politikere i hovedsak fra venstre fløy, blodrøde voldsvenstre og deres framtidige stemmekveg, som de har besørget stor, og stadig større, import av hit til landet med de konsekvenser den medbringende ukultur de også har med seg i bagasjen. I islam lærer man å hate homofile, og siden det er avgjort å islamisere Norge, så vet man hvordan framtiden blir. Masse hat og hets!! Vold og knivstikkinger, voldtekter og branner, kvinneundertrykkelse og homoforakt! Det er bare begynnelsen.. det var trivelig i Bergen i helga?

Tenke seg til at noen kan skrike om hets og mobbing etter én eller to negative (og konstruktive) kommentarer i sosiale media.. de aner ikke meningen bak ordene engang. Og til slutt, det er ikke slik at jeg ikke har en bra hverdag på grunn av alle disse ondsinnede menneskene som lever av å hate. Faktisk bryr jeg meg veldig lite om de fleste. Alt det hatet de bærer viser meg jo faktisk bare at jeg har et bedre liv, jeg er en mye bedre person enn dem. Og så er jeg så inderlig glad for å være homo. Hadde jeg ikke vært homo så hadde jeg vært et helt annet menneske, og jeg liker meg selv som jeg er. En annen ting, hadde jeg ikke vært homo, så hadde jeg nok vært hetero. Da hadde jeg sikkert fått barn og barnebarn, etterkommere som måtte leve i det framtidige samfunnet som kommer. Det er jeg veldig glad for at jeg slipper å ha på samvittigheten.

Liker dere denne bloggen, lik og del gjerne innleggene!! Og følg gjerne Bunny i egne grupper på Facebook og MeWe, dette er den mest alternative og beste bloggen i landet – velkommen!

Følg Bunny på MeWeLink!!

Følg Bunny på FacebookLink!!

#hat #hets #mobbing #bunny #bunnytrash

24 kommentarer
    1. Jeg syns du er en morsom og en veldig festlig blogger.Du er blitt en favoritt.Om man ikke strykker folk med hårene i kommentarfeltene sine så er man et nettroll og driver med hets ol.
      Jeg skjønner ikke at enkelte vil blogge når de ikke tåler noen motgang, alt og alle skal bare jatte med disse, klem

      1. Takk for dét! Jeg har selv faktisk vurdert å slutte blogge, de siste årene har netthets virkelig nådd nye høyder. Men som jeg sier, hva folk driver med på nettet er ikke det verste, det er hva som skjer ute i gatene som er verst, det er liksom med livet som innsats. Men å hyle om hets fordi en har fått en eneste kommentar en ikke liker, da tenker jeg det er bedre å legge fra seg mobil/pc og heller finne noe annet å gjøre 😜🐰

    2. Siden jeg akkurat har vært innom Vibbedille, så er det vel i alle fall en mulighet for fotografen til å anmelde brudd på opphavsretten…

      Sånn ellers, så kan jeg bite tilbake når det gjelder hets. Det blir likevel sånn at man velger sine kamper.

      1. Opphavsretten er min, mitt kamera, mitt bilde. Og Gunnar Hjelset er et rasshøl. Bite tilbake ja, de fleste hetsere er jo til å le av, de er patetiske, da særlig disse på nettet. Men noen ganger er jo problematikken litt mer komplekst, til eksempel om jeg postet graverende ting om deg på nettet. Slike ting kan være problematisk iht jobb, jobbintervjuer, tillitsverv og denslags. Så det er jo faktisk ren ondskap å plante slikt om andre, og det nytter ikke mye om en kan bite fra seg. Hets ute i gata er jo også en farlig greie, en må lese situasjonen nøye, ikke være for snar å bite, det er mange farlige våpen i omløp, som en ikke vil ha kjørt inn i levra. Men å skrike om hets hver gang noen ytrer noe en ikke liker, dét blir for dumt.

    3. I det store og hele er vi enige. Min kommentar ble muligens preget av å kommentere via FB – for der har du ingressen «Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv».

      God klem til deg. Og nei, jeg ypper ikke ute på byen. Jeg har fått juling og blitt forfulgt én gang – det holder…

      1. Ja den ingressen.. et forsøk på et «stikk» til alle disse som ikke ser ut til å bry seg om at folk blir utsatte for hat, hets og vold. Ja én gang holder. Snakker om.. dagens medieoppslag her i Drammen, «88 foreldre slår alarm, tør ikke være i Drammen. Det skal være TRYGT å ta toget, dra på kino, ta en tur på Drammensbadet og generelt kunne være ute med venner», skriver 88 foreldre etter flere knivran».

        Tenk hvis folk kunne begynt å høre på Bunny 15 år tilbake i tid 🐰

        Klem tilbakers.. 🥰

    4. Gunnar har ikke forstått det ennå. Gan henger igjen i forrige århundre og har sannsynligvis så gammel hardware at det ikke nytter med ei oppdatering heller.
      Det er synd på Gunnar. Han vet ikke bedre..
      🙄🙄🙄

    5. nei en skal virkelig ikke bruke andres bilder ,blogg.no burde slettet det når du meldte fra ,og kritikk ,ja en må nok tåle det også når en skriver og den som vil kan komentere,synes du virker som en kjekk kar eg,liker att en tørr være seg selv og stå for sine meninger

      1. Takk for det Connie! Blogg.no er flinke til å slette når noen misbruker bilder, Facebook er det verre med, der kommer man sjelden noen vei. Mitt problem er vel at jeg ikke klarer holde kjeft noen ganger når jeg burde, men jeg synker ikke ned på et nivå der jeg serverer løgner for å sverte noen, rakker ned på hudfarge, legning og denslags. Jeg får lett dårlig samvittighet når jeg gjør feil eller urett, så slikt vil jeg helst unngå. Har sansen for deg jeg, og virkelig fascinert over hvordan du bor og alt du gjør selv 🥰🐰

                  1. OneCall har utvidet tilgjengelighet ganske mye i det siste, så kanskje dem når fram hos dere nå… men Telenor har også flere typer abonnement med ubegrenset mobildata som nødvendigvis ikke er så dyre. Veldig kjekt synes jeg ihvertfall å ha slikt abonnement, for da har jeg mobildata i Sverige og Danmark også, faktisk i alle EU/EØS land. Og jeg slipper tenke på det når vi er rundtomkring på landeveiene og i tog. Var helt supert når vi tok tog til og fra Bergen i sommer. Toget ble jo stående i Flå over 6 timer pga solslyng og brann, så da var det greit å ha internett når man satt fast på en gudsforlatt plass, haha.. 🤪🐰

    6. Æ syns du e flott. Æ les sjelden/aldri blogginnlegg fordi d blir for kjedelig og for mye «dilldall» etter mi mening. Men din blogg les æ faktisk. Fortsett å skriv som du gjør. Når du klare å fang interessen t sånne som mæ, da har du nå viktig å si.
      Og ja, enig me dæ; Gunnar e et rasshøl.
      Husk at du har mange flere med dæ enn mot dæ.
      Ha en fin dag 🥰

      1. Tusen takk! Det er mye dilldall på blogg desverre. Det er blitt en ganske stor «klikk» som produserer innlegg som er særdeles interne, en slags syklubb om du skjønner hva jeg mener, hvor de poster innlegg som er ment kun for hverandre. Lesere utenfra blir på en måte ekskludert. Men noen gode blogger er det også, alt etter interesser. Vibbedille som bedriver hobby og lager masse morsomme greier av leire, cernit, perlerier, strikking, hekling, maler, tegner. Hun er utrolig kreativ. Er også en del ute i naturen og oppmuntrer til bevegelse, trim og god psykisk helse. Gryende har en del samfunnsaktuelt hun tar opp, med en litt morsom vinkling, og sprer på med gode bilder, hun er veldig glad i katter og har mange av dem. Torjus Dølo som oser av satire om sarkasme i sin islamkritikk. Livet med Vesla, mammaen som tar opp ting fra privat og samfunn med en ofte veldig fin humor. Bare for å nevne noen.. Mamma på Hjul skriver dypt og sterkt om livet sitt med ALS, hun er ikke til å komme forbi. Ingen av disse er i noen «klikk» og kan være veldig fine å følge for et bredere perspektiv på livet. Takk for din kommentar og håper å «se» mer til deg, velkommen er du alltid 🥰🐰

    7. Nå kjenner eg ikkje til han der Gunnar Hjelseth, men han virka ikkje heilt i vater, ut i frå det han skriv i kommentarfeltet.
      Om han kallar seg kristen, så syner han det iallefall ikkje i handling. Ikkje kan han ha lese mykje i Bibelen heller. Iallefall har det Jesus seier om korleis oppføra seg over for andre, festa seg hjå han.
      Om det er synd på han?
      Jo, forsåvidt er det det, men eg gidd ikkje ofra det ei kalori.
      Han har fri vilje han, som oss andre. At han velger å framstilla seg sjølv som tilbakeståande, er hans problem.

      1. Vet ikke om han kaller seg kristen, den biten har jeg ikke fått med meg noe om. Hvis du tenker på innlegget om vedkommende i innlegget om kristendom og konspirasjonsteorier så er det en helt annen person som opererer her på blogg og er meget omtalt på KG. Men at Gunnar Hjelset ikke er helt i vater skjønner man jo lett når han snakker som han gjør om mennesker som han ikke kjenner eller vet noe om, annet enn legning. Når han faktisk deler mitt profilbilde rundtomkring for å henge ut mine nærmeste, og da i særdeleshet meg, på den måten, så sier det jo en del om han. Det som er veldig greit er at han påvirker ingen til å bli homofober, i 2023 bryr ikke vettuge mennesker seg om noen er homo eller hetero, så de som hiver seg med på hetsen er allerede fra før homohatere fra den høyre fløy. De er ikke farlige, de har det kun i «kjeften» bak sine tastatur. De som er farlige er islamister, og de er stort sett analfabeter og ferdes veldig lite på internett hvor tekster skrives på norsk og denslags. Likevel er det farlig når folk deler hatpropaganda med bilder, i enkelte tilfeller har man andre ekstremister enn islamister, og islamister som er unntak til regelen. Men i Hjelsets tilfelle så er det nok bare slik at han er ondskapsfull og dum, rett og slett..

        1. Ja, eg kopla han til det innlegget. Sidan det var ein med eitt norsk navn, og folk frå venstresida ikkje brukar uttala seg slik om homofile, så gjekk eg ut frå at han var ein religiøs fanatikar.
          Ser ein bort frå islamistar, er det ofta slike som kjem med slik hatretorikk, og då vart det ei samankopling.
          Der er jo sjølvsagt nokre av dei stakarslege brødhauda som verte kalla nynazistar, som og kunne funnet på å gjera noko slikt, men det høyrer meir til skjeldanheitene.
          Dei har vel i grunn meir enn nok med å hata jødar og islamistar, og då har dei stort sett brukt opp sine evner til å tenkja.

          1. Er det ikke rart hvordan mennesker flokker seg, framfor å tenke selv.. Gunnar Hjelset tilhører vel helst bare flokken som hater og hetser uten at han selv vet helt hvorfor. Han har jo ikke evne til å svare for seg, så..

            1. Jo, det er rart. Og det som er enda rarere, er at same folka lurer på korleis Adolf Hitler kunne få med seg mest heile Tyskland på galskapen sin.
              Sjølvinnsikt er ein fin ting 😜.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg