Kristenvaksinerte korona-konspirasjons-teoretikere.

Når man skriver noe med STORE bokstaver, så ROPER man skriftlig. Når man da lager en OVERSKRIFT MED KUN STORE BOKSTAVER så ROPER man LES DETTE!! Sant?

Det var det som skjedde, jeg så denne overskriften med STORE bokstaver som ROPTE til meg LES DETTE! Ord som SMITTEVERNSREGLER og KORONA ble brukt. Hellige kaninmåne tenkte jeg, hva er det vedkommende pøser ut av seg nå? Altså, jeg er ingen følger av skribenten som hadde forfattet dette, men noen ganger er overskriftene av sånn art at de pirrer nysgjerrigheten. Og det hendte denne gangen..

Under pandemien leste jeg også en tekst fra denne skribenten hvor vedkommende hadde en tirade mot uvaksinerte, «vaksinemotstandere». Faktisk nærmest kalte de som er uvaksinerte, såkalte «motstandere» av koronavaksinene den gang for mordere og egoister. Nytteløst å forklare at det har intet å si for vedkommende om Nils og Grethe er vaksinert eller ei, disse vaksinene hindrer ikke smitte.

Hvilken fare Nils og Grethe gjør for denne skribenten skjønner ikke jeg, men den gang kommenterte jeg enkelt til denne personen at hin kunne få mine doser også. Argumentet vedkommende kom med var at «hva om du blir smittet av korona og sprer om deg med smitte til en som av helsemessige årsaker ikke kan ta vaksinen». Ja selvfølgelig, det hadde vært trist. Men vedkommende som ikke kan vaksinere seg kan jo like forbannet bli smittet av noen som har vaksinert seg!!

Min mantra gjennom pandemien var: hold avstand og ha god hygiene! Avstand og hygiene!!

Men uansett, tilbake til denne skribenten som da altså satt der og forfattet nedsettende ting om mennesker som av forskjellige grunner på daværende tidspunkt ikke ønsket å vaksinere seg. Noen opplevde vaksinepresset som overgrep. Og det er faktisk overgrep når en blir presset til å gjøre ting med og mot kroppen sin, mot sin vilje. Og overgrep kan være en enorm psykisk belastning i ettertid. Det vet jeg alt om. En kan faktisk også bli suicidal. Men slike ting bryr enkelte seg ikke noe om.

Så nå var det altså på igjen, vaksinemotstandere og de som tror på konspirasjonsteorier er egoister. En lang tirade med utskjelling mot en bestemt gruppe i samfunnet.

Hvilken skade gjør en person som tror på at jorden er flat?

I Koranen, islams hellige bok står det flere ganger at jorden er flat. Det står også at første mennesket ble laget av leire, eller leire-lignende stoff. Selvfølgelig, spør du en muslim så vil du få høre at dette er feil, for når koranen latterliggjøres så er det en muslims plikt å forsvare, altså bedrive taqqiya (lovlig løgn til islams forsvar). Det hjelper ikke om du har lest dette selv i koranen, og at dette står i alle oversettelser både på norsk, svensk, dansk og engelsk.

Klikker du deg inn på islam.no så kan du lese følgende: «Det er viktig at leserne av koranen har i bakhodet når de leser, at den hellige koranen bare er den originale arabiske teksten. Alle oversettelser og forklaringer er bare menneskelige forsøk på å gjøre koranens budskap tilgjengelig. Oversettelser kan derfor inneholde feil og de er langt fra perfekte. All kritikk mot koranen må derfor bare rettes mot den originale arabiske koranen». Så med andre ord, kan man ikke arabisk så… fordi i 2023 har vi liksom enda ikke kommet så langt at man kan oversette arabisk?

Konspirasjonsteori? Klikk inn på Islam.no og se selv!

Anyways, denne vedkommede som med ujevne mellomrom har sine tirader mot uvaksinerte og personer som «tror på konspirasjonsteorier» er såkalt kristen. Jeg skal ikke gå inn på hva kristendommen sier om dette med å dømme andre, ei heller skal jeg gå inn på dette med å tro på at man kan gå på vann, at brennende busker kan snakke og denslags. Jeg har en vag følelse av at folk skjønner hva som skjer i dag hvis man forteller at man har opplevd brennende busker som snakker, eller hevder de har sett noen som går på vannet…?

Jeg tenker at om jeg tror på «konspirasjonsteorien» om at vaksinene i dette tilfellet handlet mer om penger enn å hindre sykdomsspredning, så gjør ikke det meg mer til en egoist og fæl person? Det gjør meg vel heller mer til en.. skeptiker? Hvem kan vel bevise at dét ikke stemmer at det handlet mer om penger? Hvem kan hundre prosent med hånden på hjertet si at det faktisk er en konspirasjonsteori? Forresten, har dere sett miniserien «Painkiller» på Netflix? Anbefales! Tenk litt på det, er virkelig en kristen grunnskolelærer i kristendomsfaget den rette til å avgjøre hva som er konspirasjonsteori, og dømme deretter?

Les: «Når konspirasjonsteorier blir virkelighet».

Tilbake til det å være kristen, og kristendommen. Jeg husker tilbake i tid at vedkommende skribent har postet tekster om å være kristen, være fast kirkeganger, synge i kirkekor og bla bla.. at man må ha respekt for noens religion. Vel, enhver religion kan jo betraktes som konspirasjonsteorier. Eller? Bevis for meg at Gud eksisterer! Noen som tar utfordringen? Bevis at det er en «allmektig» som styrer hele showet. At denne Gud er skaperen av all elendighet fra krig, pest, kreft, korona, hiv, als, sult, barn som blir misbrukte, menneskehandel og faen veit.. bevis at Gud eksisterer og at han er god!

Gjennom pandemien var mantraet at man måtte høre på fagfolk, eksperter, altså vitenskapsfolk. Nå ser vi bort fra at de fagpersoner, eksperter og vitenskapsfolkene som sa imot korona-regimet, de som ble sensurerte, hysjet ned og kneblet.. men altså poenget, iht religioner og deres enorme samling av konspirasjonsteorier så skal man vise respekt for at folk tror på dette.

Skapelsesberetningen i bibelen, altså i kristendommen, der fortelles det om at de første mennesker ble til i Eden. Eden ligger da mellom elvene Tigris og Eufrat vest i Irak, nesten i Iran. Altså i fuckings Midtøsten!! Henvis meg så til en ekspert, fagperson, altså henvis meg til en vitenskapsmann- eller kvinne som vil si noe annet enn at de første menneskene på jorden ble til og kom fra Afrika!!

Gidder jeg å nevne Noahs ark? Alle verdens dyr på en husbåt? Really?? Tigre og geiter sammen? Okeeei.. Løver og fugler og sauer og.. jaja.. så kom syndefloden liksom.. og da vannet hadde sunket så spankulerte geitene og tigrene side om side ned fra båten sammen med fuglene. Og hvorfor måtte fuglene være med på båten liksom? Haha.. fantastisk eventyr, digger mosebøkene!!

For all del, folk må få tro på i hjertet sitt hva de ønsker. Om du er kristen så kaller ikke jeg deg egoist, det er ikke slik at jeg sier at siden du tror på dét eller dét så hører jeg ikke på deg, dine ord er ikke verdt noe for meg. Jeg legger meg ikke borti din tro, mange føler at de har det bedre med seg selv, har det bedre som menneske nettopp på grunn av sin tro. Så den biten respekterer jeg, selv om jeg ikke tror på kristendommen selv.

Så ja, også denne gang klarte jeg ikke la være å kommentere denne skribentens tekst. Veldig lenge siden forrige gang. Jeg skrev da et forslag utformet som et spørsmål. Vedkommende likte det ikke, ble rasende! Altså, noen ganger vil man få tilbakemeldinger en ikke liker. Jeg ble så anklaget for latterliggjøring og hets. Jo, kanskje muligens litt latterliggjøring, men jeg kalte ikke vedkommende for noe ufint eller noe. Jeg var vel litt syrlig sarkastisk og avsluttet med en smiley som blinket med øyet 😜 og dette tolkes som hets? En eneste kommentar, den første på flere måneder, og det tolkes som hets? Really? Hatkampanje? Wow!!

Det kommer snart et innlegg fra meg om hets. Det skjedde noe i helga som er hets-relatert, og det vil jeg dele med dere. Det innlegget kommer jeg til å «bryte loven» og legge ut navn og bilde av en person, men det driter jeg i, så følg med!

Tilbake til saken. Vedkommede som skriver disse nedsettende tekstene om uvaksinerte og personer som tror på konspirasjonsteorier ba meg om å holde meg unna tekstene hins, ikke kommentere eller sådan, så da valgte jeg heller å skrive dette innlegget om denne såkalte kristne som tror på at folk kan gå på vann, at brennende busker kan snakke, at mennesker kommer opprinnelig fra Irak, at geiter og løver reiser på husbåttur sammen og at kvinnen ble laget av en manns ribbein, og Gud, kjære Gud.. ja vis meg han 😜

Liker du denne bloggen?

Følg Bunny Trash på MeWeLink!!

Følg Bunny Trash på FacebookLink!!

#konspirasjonsteorier #bunnytrash #bunny

10 kommentarer
    1. he he ,måtte smile her jeg sitter :=) du kan iallefall få sagt det ,og ja skriver en og legger det ut må en tåle komentar ,og hvordan hver og en som leser tolker skriveriene er veldig forskjellig fra person til person :=)
      Korona ,uff ja jeg hvet om dem som tok alle påfyll av vaksinen som ble smittet hele to ganger ,jeg tok også vaksine litt foor å beskytte svigermor i etasjen over ,ja for da jobbet min mann slik att han var i kontakt med mange mennesker ,men ingen av oss her i huset ble smittet ,og får en flere tilbud om vaksine så takker hun i etasjen over meg nei ,for det var av vaksinene hun ble skikkelig dårlig

      1. Mange har blitt syke av vaksinene, skikkelig syke. Min kjære samboer ble vaksinert tre ganger, et par tre uker etter tredje dose fikk han korona, akkurat på det tidspunktet han skulle være så beskyttet som man kunne være. Jeg som ikke hadde vaksinert meg fikk ikke korona. Han ble syk, jeg ble ikke syk. For noen uker siden fikk han korona igjen. Jeg fikk det ikke. Vi bor i en liten leilighet på 70 kvadrat. Om presset om å vaksinere seg begynner igjen så tror jeg ikke han biter på mer, for å si det sånn.

        Og er det ikke rart hvordan de eldre ble skjøvet foran «vi må beskytte de eldre», og så blir de syke av såkalte vaksiner..

          1. Nå har dette viruset mutert så mange ganger, er så svakt, at jeg forholder meg til å tro på «konspirasjonsteorien» om at produksjonen av, og fortsatt propaganda handler mer om penger enn noe annet. Jeg tenker at hvis det igjen oppstår slik situasjon, en epidemi/pandemi med vaksiner som dette, så kan det medføre at svært få vaksinerer seg når det virkelig gjelder. Håndteringen av situasjonen som var, og vaksinepresset som oppsto bidro ikke akkurat til økt tillit til de styrende makter.

    2. Kristen og kristen fru Blom.
      Høyres meir ut som ein/ei retardert religiøs fanatiker, blotta for sunn fornuft, spør du meg.
      Det er berre daud fisk som rek med straumen. Levande fisk står alltid med haudet mot straumen.

              1. Den gjorde inntrykk den gang ihvertfall. Man vet jo en del av historien, men det er noe med enkelte bøker som gir bedre innlevelse enn andre. Jeg husker jeg så for meg fjellene, dalene og hendelsene.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg