HASJPLANTASJE – OMG!!

Hellige kaninmåne for noen herlige dager som er for tiden, på tross av tragisk høstvær med snø, slaps, ugne temperaturer og denslags. På tross av sparing iht litt kjipen økonomi og rævva politikk. På privaten er det stas. Enda litt høy etter konserten i går, det var veldig bra, når en blir påspandert noe slikt så kan en bare være takknemlig.

Gårdagen var jo helt nydelig, med alle de spikene og pussene livet spilte meg. Det var postdag i går. Og jeg elsker post, den positive tingen med alle endringene iht post og levering siste årene er jo at en får ikke regninger i posten lengre, og en kan bestemme selv om en vil ha reklame. Så nå er det ikke slik lengre at det er risiko for at dagen starter med en durabelig nedtur når en henter posten sin. Er det post i postkassa, så er det positivt. Og i går var det post i postkassen vår, en liten pakke, til meg.

Jeg hadde nesten glemt at jeg hadde bestilt denne. Det er en Blu-Ray disk med Madonna-konsert fra hennes forrige turné «The Madame X Tour» som hun reiste rundt med i 2019-2020. Madonna har ikke gitt denne ut på fysisk format, så derav har flere funnet sitt snitt å lage slike pirat/bootleg-kopier. Jeg har jo fulgt med på dette og tilbakemeldinger fra fansen. Og akkurat denne kopien har fått suverene tilbakemeldinger, suveren kvalitet med skarpe bilder og knallbra lyd. Så da har det også vært dyrt å kjøpe en kopi, og jeg har latt være. Men når Madonna da lanserte turneen hun er på nå «The Celebration Tour» og startet på den så dabbet interessen for «Madame X», og jeg inn på ebay og kjøpte en kopi for 120 kroner. Så da har jeg konserter fra alle turneene hennes på fysisk format og kan spille på storskjerm når det måtte passe meg. I løøøøv it!!

Jadda, så ringte snuppen min meg da han var ferdig på jobb i går. Han måtte bare ditt og datt etter jobb, så det ville ta litt ekstra tid før han var hjemme sa han. Yupp, da hadde han gått til bydel Brakerøya og kjøpt disse to jordbærkaktusene dere ser på bilde til meg, og kjøpt med seg sushi hjem. Fiiine små kaktuser med sterke farger. Hvem går en ekstrarunde i byen i snø- og slapseføre etter en lang og stressende dag på jobb i akutt- og poliklinikk for å overraske med to søte små kaktuser? Haha.. insektene på blogg blir fra seg nå av sjalusi og bitterhet, men slik har altså jeg det. Snuppen min og jeg er på vårt 19 år sammen, og en fargerik hverdag fremdeles.

Så dro jeg på konsert tidlig på kvelden. Dørene åpnet klokken 20:00 og konserten startet litt over 21:00. En del av menneskene der var fulle og vaset rundt, var høylytte og koko. Under andre sang i konserten gikk mannen bak meg rett i gulvet. Ikke bare alkohol eller? Fjott!! Hva er poenget? Jeg drikker ikke alkohol på konsert. Er det noe poeng? Greia med konsert er jo den naturlige rusen og opplevelsen musikken og showet gir. Så dytter man innpå med syntetiske produkter og ødelegger. Du som svimte av i går, synes du konserten var bra? Haha.. fjottkuk!!

Anyways, før konserten så fant jeg meg en stol i lobbyen og holdt meg heller litt for meg selv. Og det er så gøy, for dette skjer stadig oftere for tiden. Jeg blir blikket, folk ser på meg, undrer seg, kjenner meg igjen, men er litt usikre. Så kommer de bort til meg. Og det gjorde en mann før konserten i går også. «Eh.. hei, er det du som er Bunny, han bloggeren?».

«Ja», svarte jeg da, «det er meg». Mannen ble litt sånn glad og begeistret. Moro altså, rakte frem hånden og fortalte at han og noen var på hotell i byen for å dra på Nazareth-konsert. Så klarerte han at han er leser av bloggen, og er enig med meg i alt jeg skriver, det samfunnsmessige. Det samfunnsmessige. Ja, dere som følger med vet jo hva dét handler om. Anyways, en hilsen til mannen, håper du likte konserten og koste deg!

Til sist. Mens jeg satt der var jeg innom en blogg hvor vedkommende hadde skrevet at det var avdekket en stor hasjplantasje i nabolaget hennes. At kripos og politi hadde tatt seg inn i et hus. Så leste jeg kommentarene til innlegget, og jeg blir sånn matt. Folk som kommenterer at det er bra det er avslørt, at disse som dyrker cannabis blir tatt, og huffameg så fælt, dette ble sikkert dyrket for salg, at dette er «grums». De håper alle blir tatt og får straff som klemmer og så videre..

Ja, her har man dette igjen. Følger egentlig folk med? Det er knivstikkinger, vold, folk som dreper familiene sine. Ungdommer går med voldsalarm, jenter blir voldtatt, overgriperne slipper med straffeunnlatelse. Det skjer altså SÅÅÅ mye skikkelig ille ting, men hvor har det kommet frem at hasj var involvert? Når leser man at disse tingene ble gjort i cannabisrus?

Når man leser om slosskamper ute på byen i helgene, folk som gjør hærværk, innbrudd whatever. Hvor kommer brukerne av hasj, marihuana og cannabis inn i bildet?

Hva er det som gjør at denne planten og de som bruker den iht hva det måtte være, psykisk helse, rus, angstdempende, beroligende, smerter, hindre kvalme ift annen medisinering, kreft, aids, for å kunne håndtere traumer etter overgrep, ptsd og så videre. Eller bare rett og slett for å bare chille. Hvorfor er folk så opptatte av at de som dyrker, selger og bruker skal straffes? Hva har disse menneskene gjort dere? Hva gjør de egentlig galt? Er seg selv og passer sine egne saker? Hvorfor denne heksejakten på cannabisvenner, men fullstendig berøringsangst iht voldsideologier som islam som ødelegger samfunnet vårt i alle retninger?

Ikke kom med argumentet at de som begynner røyke hasj og marihuana, spiser hasjbrownies og marihuanapizza blir hardcore rusmisbrukere som går videre til hardere stoffer. Det argumentet er oppbrukt, og feil! Årsaken til at mange begynner bruke hardere stoffer og blir avhengige narkomane, brukere av amfetamin og heroin etc er fordømmende og stigmatiserende mennesker som presser andre i skjul, til å leve i utenforskap. Dere presser uskyldige mennesker som trenger forståelse for hvem de er og hvorfor, slike ting.. dere presser dem ut i utenforskap og inn i kriminelle miljøer. Det hele er så trist.

Takke meg til Dolly Parton og hennes fordomsfrie glade vesen. Kris Kristoffersens gode låter. Filmer med Cheech & Chong og Willie Nelson som sitter på taket til Det Hvite Hus og puffer på the magic dragon.

Peace & Love!

Liker dere denne bloggen, lik og del gjerne innleggene!! Og følg gjerne Bunny i egne grupper på Facebook og MeWe, dette er den mest alternative og beste bloggen i landet – velkommen!

Følg Bunny på MeWeLink!!

Følg Bunny på FacebookLink!!

#puffthemagicdragon #bunnytrash #bunny

8 kommentarer
    1. Hei Roger. Den mannen du nevner er meg, Mattis eller Turogtrening om du vil. Jeg ble litt overrasket da jeg så det var du som satt der, men hyggelig å hilse på. Jeg er vokst opp med 70-80 talls musikk og lar sjelden en slik sjanse gå så da måtte vi (kona og jeg) en tur til Drammen. Konserten er som du nevner bedre enn forventet … rett og slett BRA og en 5’er på terningen👍

      1. Hyggelig!! Du ga dem fem du ja, men det var alle tiders. Jeg er stor fan av balladene og har nettopp laget meg en spilleliste på Spotify. «Games» spilles nå. Riktig god helg Mattis 🐰

    2. Så artig at du var på konsert og traff noen som kjente deg igjen, ser over her at han også blogger. Ellers er det godt bare å trekke seg bakom, bare beskue, syns i alle fall det jeg.
      Når det gjelder mye folk tenker, tror og mener, er det ikke kunnskapen som er rådene. Vi blir «fortalt» hva vi skal mene, for vi er ikke stort annet enn «bladlus», til nytte for andre føringer enn hva vi skjønner. God helg 🙂

      1. Mye sant i hva du sier, og jeg orker ikke være bladlus, jeg vil ha innspill og vinklinger fra alle ståsteder og danne meg meninger selv og YTRE dem. Bladlus er det mer enn nok av, insekter kan ikke styre samfunnet, det har vi sett hvordan går. Her må det kaniner til, hahaha.. riktig god helg Ingvild 🥰🐰

    3. Hasj lukter!
      Men jeg må ha for dårlig nese…
      Bra du traff på folk som kjente deg, sånt er gøy! Bli gjenkjent – trivelig.

      Bladlus er kanskje bedre enn enn en stikkende greie?

      1. Hasj har en særegen søtlig lukt, men den er ikke vond, men sterk. Så kanskje greit å få utredet den nesa di 😜 Insekter kan du bare ha for min del, jeg har null respekt for dem 😜🐰 Klask!!

    4. He he, ja, det vart avdekka ei større hampplantasje i ei av nabogrendene her, for litt sidan. Nærare bestemt på Standal.
      Nå er det jo slik at det er ulovleg å dyrke hamp her til lands, så det måtte jo tas litt grep 😜.
      Ikkje at det vart så mykje oppstyr om det her i bygda, men det kom jo i lokalavisa.
      Skulle berre ynskja der vart tatt litt meir grep i forhold til longt alvorlegare brotsverk, men berøringsangsten over for Islam, er tydelegvis for stor, og når det gjeld “fiffen”, altså den politiske “eliten”, så er det jo tydeleg at berøringsangsten er enda større.

      1. Jeg synes jo også det er bemerkelsesverdig at vanlige folk ser ut til å bry seg mer om at noen dyrker eller bruker en naturlig plante, enn om alvorligere lovbrudd som du sier. Huffda, naboen dyrker planter og røyker blås, heeeeelt krise jo, lås dem inne sammen med ordentlige kriminelle og ødelegg livene deres ytterligere. Koko-koko sier bare jeg da 🐰

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg