Nazareth konsert i kveld!

Jeg har vært på Nazareth konsert her i Drammen i kveld. Eller Nazareth og Nazareth fru Blom. Sånn er det når en ikke er helt oppdatert på alle artister og band en brukte høre på i oppveksten. Jeg har jo nå funnet ut at det er kun bassisten Pete Agnew av originale Nazareth som er igjen i bandet. Vokalisten Dan McCafferty slet med sykdommen COPD og døde 8 November 2022.

Visit my website https://vinyl-records.nl for complete album information and thousands of album cover photos

Nazareth var et band jeg hørte mye på en periode i livet mitt. Da særlig en balladesamling som heter «The Ballad Album» betyr mye for meg da jeg hørte enkelte låter igjen og igjen gjennom en tøff periode, og musikken deres var med og hjalp meg gjennom det hele. Låter som «Where are you now», «Ruby Tuesday», «Dream on» og «Games» er mine favoritter. Dere som leser her kjenner vel mest bare til megahiten deres, klassikeren «Love Hurts», som jeg egentlig foretrekker med Joan Jett & The Blackhearts, hehe..

Anyways, nåværende vokalist Carl Sentance kom på scenen iført svart Black Sabbath (Paranoid) t-shirt, svart revet jeans, to naglebelter, diverse antireligiøse accessories, nylakkerte negler, eyeliner og mascara. Jeg skvatt litt til, det så ut som om han kom rett ut av klesskapet mitt.

Anyways, veldig bra åpning, de første par låtene var sånn typiske rock’n’roll låter som var grei nok for min del, så kom «Our Love leads to Madness» og fra det øyeblikk var jeg helt med og rockefoten begynte å gå. Så fulgte en av mine absolutte favoritter «Dream On», og deretter kom godlåter i fleng. De framførte absolutt ikke en flau versjon av «Love Hurts» som kom cirka midt i settet. «Morning Dew» var insane å høre live. En annen storfavoritt «Where Are You Now» var et høydepunkt og de avsluttet med en låt jeg har forstått er en Joni Mitchell coverlåt «This Flight Tonight», den var det skikkelig driv i.

Konserten var bedre enn jeg forventet mtp store utskiftninger i bandet. Det var veldig bra konsert, storkoste meg. Om jeg skulle gitt terningkast får de en firer. Fantastisk bra dag dette, har hatt masse små oppturer hele tiden fra jeg stod opp i dag. Og nå avslutter jeg med iskald Solo Super. Man blir veldig tørst av hardrock konserter.

Liker dere denne bloggen, lik og del gjerne innleggene!! Og følg gjerne Bunny i egne grupper på Facebook og MeWe, dette er den mest alternative og beste bloggen i landet – velkommen!

Følg Bunny på MeWeLink!!

Følg Bunny på FacebookLink!!

#nazareth #lovehurts #konsert #unionscene #drammen #bunnytrash #bunny

3 kommentarer
    1. Veldig kult bilde til slutt der også 🙂 Jo husker veldig Love Hurts så klart. Midt i fritidsklubben, hvor de andre danset klinedansen men jeg ikke ennå hadde fått tak på det der, og var litt lei meg pga det. Så Love Hurted på alle mulige måter 😛 Ikke lett å være ung. Men å være litt oppi årene og på sånne konserter, ååå for opplevelse 🙂 Bra du koste deg 🙂

    2. Hørte mye på Nazareth da jeg var tenåring. Love Hurts var jo ofte spilt, he,he. Godt at du koste deg på konsert!

      1. Klikk på linkene til de første låtene jeg nevner i innlegget her, de blå uthevede titlene er linker, klikk og nyt – helt fantastiske låter! 🥰🐰

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg